SBS6 deed op eerste kerstdag goede zaken met knapperend haardvuur dat 's avonds vier uur lang werd uitgezonden. Gemiddeld keken er 281.000 mensen naar het beeld waarmee het programma zelfs op een plek in de top 25 van best bekeken uitzendingen is beland.
De voetbalwedstrijd Nederland-Argentinië in de halve finale van het WK 2014 op woensdag 9 juli 2014, betekende een recordaantal kijkers voor de Nederlandse televisie: ruim 9 miljoen.
Aandacht voor elkaar. SBS6 maakte begin december bekend dat op eerste kerstdag 's avonds geen film of tv-programma wordt uitgezonden, maar beelden van een haardvuur. Met het initiatief wilde de zender naar eigen zeggen mensen inspireren om meer aandacht voor elkaar te hebben tijdens de feestdagen.
Haar tv-show Hazes is de Basis is qua kijkcijfers nóg verder ingestort. Na 487 duizend kijkers (8% marktaandeel) en 332 duizend kijkers (5%), trok de derde aflevering gisterenavond – recht tegenover de seizoenspremière van Heel Holland Bakt – slechts 265 duizend kijkers (5%) naar SBS 6.
De aftrap van het tweede seizoen van Wie Kent Nederland trok vorige week, recht tegenover de wedstrijd om de Johan Cruijffschaal, 390 duizend kijkers naar SBS 6. En gisteren, zónder een veel bekeken voetbalwedstrijd aan de andere kant, waren dat er nóg minder: 346 duizend (10 procent marktaandeel).
Bevers bergafwaarts
Op1 volgt met 685.000 kijkers, daarna zie je Humberto 535.000 in het kijkcijfersoverzicht en onderaan bengelt Khalid & Sophie met 486.000 kijkers. Helaas voor John de Bever is zijn realityshow deze week nog minder goed bekeken dan vorige week.
SBS6 zendt dit jaar op de avond van Eerste Kerstdag geen televisieprogramma's en reclameblokken uit. In plaats daarvan zal tussen 18.30 en 22.30 uur alleen een haardvuur te zien zijn, opgeluisterd door kerstmuziek van Sky Radio.
RTL Boulevard zoekt een of meer van die 1250 mensen die een kijkcijferkastje in huis heeft en dus medeverantwoordelijk is voor de kijkcijfers in Nederland. Waarschijnlijk heeft dat iets met Promenade te maken.
De deelnemers aan het NLO vullen een radiolog in. In dit 'radiodagboekje' geven de respondenten over een periode van een week per kwartier aan of ze geluisterd hebben.
Kijkcijfers op televisie zijn dus geen absolute cijfers, een feit dat regelmatig tot discussie heeft geleid. Op internet worden andere methoden gebruikt waarbij wel absolute aantallen geteld worden, hoewel ook hier de betrouwbaarheid niet volledig te garanderen valt.
Hilversum (ANP) 15 april 2022 - The Passion is gisteravond bekeken door ruim 2,2 miljoen mensen. Dat blijkt uit cijfers van de Stichting Kijkonderzoek (SKO). Het muzikale paasspektakel was daarmee het best bekeken programma van de avond.
Het aandeel respondenten dat naar lineaire televisie kijkt, is groot: 99,4 procent. Dit is bijna de hele Nederlandse bevolking. Uitgesteld kijken wordt door meer dan drie kwart van de respondenten gedaan (78,4 procent).
Toen keken er gemiddeld ruim 400.000 mensen dagelijks naar het kanaal, waar dat normaal rond de 300.000 ligt. Gisteren liep het aantal kijkers door de Top 2000 op tot ruim 1,6 miljoen. NPO 1 Extra zendt 24 uur per dag de Top 2000 uit. Het themakanaal is bij vrijwel alle providers gratis te bekijken.
Met bijna een miljoen kijkers per avond mag het tweede seizoen van B&B Vol Liefde met recht dé hitserie van het moment genoemd worden. "Het kan zo ongemakkelijk zijn." Ook gisteren keken er weer 935.000 mensen naar B&B Vol Liefde. Daarmee versloeg het programma's als Studio Sport en Op1.
' We komen tot de conclusie dat ongeveer 60% van de Vlamingen naar de Nederlandse televisie kijkt. Dit percentage ligt nog betrekkelijk laag als men weet dat ongeveer 20% niet kijkt omdat ze bij gebrek aan een sterke antenne deze zenders niet kunnen nemen.
Miljard kijkers wereldwijd voor WK-finale met Oranje | Foto | AD.nl.
Het beste antwoord. Zo een kastje ziet er uit als een soort settopbox, niets bijzonders. De panelleden voor het kijkonderzoek worden at random geworven door het onderzoeksbureau. Dit is noodzakelijk om een representatieve steekproef voor heel Nederland te krijgen.
Gisterenavond heeft de succesvolle KRO-NCRV quiz De slimste mens 2,2 miljoen kijkers behaald. Met een kijkcijferaandeel van 32,9% in de groep 6 jaar en ouder was dit de best bekeken aflevering ooit.
De derde liveshow van The Voice of Holland heeft vrijdagavond bijna 2,3 miljoen kijkers getrokken. Daarmee was de talentenjacht het best bekeken televisieprogramma van die dag, blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek.
Maandagavond was Chateau Bijstand weliswaar de grote winnaar op primetime, maar met 'slechts' 955.000 kijkers - een lagere score dan gebruikelijk. De grootste concurrent, Kassa (NPO 1), moest het doen met 936.000 belangstellenden. Op Gids.tv zie je elke ochtend een overzicht van de kijkcijfers. Iets gemist?