Door hashtags toe te voegen reiken jouw Instastories verder dan je huidige volgers. Ik leg je uit hoe dit werkt: In iedere Instastory die je maakt mag je tot 10 hashtags gebruiken. Je hebt binnen Instastories twee manieren om hashtags toe te voegen.
In principe kun je ieder woord als hashtag toevoegen aan je post, maar kijk ook naar de relevantie binnen de geplaatste post of story. Let op jouw doelgroep, welke worden veel gebruikt/gezocht door jouw doelgroep en wat maakt jou relevant voor de doelgroep.
TIP 3: Hoeveel hashtags kan ik maximaal gebruiken? Je mag maar liefst 30 hashtags per foto op Instagram gebruiken, wat je natuurlijk kunt combineren met je normale tekst, een leuke bijzin onder de foto.
Als je zelf meer Instagram Story view wilt, bekijk dan ook de Stories van anderen en reageer daarop. Instagram laat je graag content zien die jij interessant vindt. Dus meestal zie je als eerste de Stories van account waar je vaak op reageert.
Ze helpen je je bereik te vergroten, nieuwe volgers en zo nieuwe klanten te krijgen. Wist je dat posts met hashtags maar liefst 12,6% meer engagement hebben dan posts zonder! Om de juiste, kwalitatieve volgers aan te trekken, heb je de juiste hashtags nodig. Willekeurige hashtags, trekken willekeurige volgers.
Gebruik ook geen te kleine hashtags waar niemand op zoekt. Een hashtag die slechts 100x gebruikt is zet geen soda aan de dijk. Wissel af met hashtags bij iedere post, want het Instagram algoritme rekent met je af als je steeds dezelfde hashtags gebruikt. Gebruik relevante hashtags bij het bericht dat je post.
Waarom moet je hashtags toevoegen in Instastories? Het gebruiken van hashtags in je Instastories gaat er voor zorgen dat je nieuwe kijkers en volgers aantrekt. Door hashtags toe te voegen reiken jouw Instastories verder dan je huidige volgers.
Gebruik je kleinere specifieke hashtags, dan is de kans groter dat je bovenaan de resultaten terecht komt. Zorg dus dat elke post een mix heeft van kleinere, specifieke hashtags en van de iets grotere hashtags.
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.
Stap 1: hoeveel hashtags per Instagram post
In een Instagram post kan je maximaal 30 hashtags gebruiken en in een Instagram story maximaal 10 hashtags. Het is daarom ook slim om deze allemaal te gebruiken aangezien je zo veel meer mensen bereikt.
Instagram stories worden ook wel Instagram verhalen genoemd. Een Instagram storie is een verhaal die je kunt vertellen door afbeeldingen of (mini) video's. Deze worden achter elkaar getoond en verdwijnen na 24 uur weer. Al deze foto's en video's achter elkaar noem je dus een story of in het Nederlands een verhaal.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Is het aantal volgers op je Instagram-account opeens afgenomen? Dan kan dat te maken hebben met de regelmatige opruimacties van Instagram. Daarbij worden vooral spam-accounts geblokkeerd. Soms zijn die spam-accounts al langere tijd geblokkeerd, maar werden ze nog wel meegeteld.
Begin 2022 wijzigt het Instagram algoritme. Nieuwe Instagram posts worden niet meer naar het nieuwsoverzicht van enkele volgers 'gepusht', maar op chronologische volgorde weergegeven aan alle volgers. Wij zien dit als een enorme kans voor alle bedrijfspagina's op Instagram.
Tussen 1% en 3,5% = gemiddelde/goede engagement rate. Tussen 3,5% en 6% = hoge engagement rate. Boven 6% = hele hoge engagement rate.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Een belangrijk doel van hashtags is om social media berichten te filteren. Zo kun je als gebruiker een bepaalde hashtag volgen zodat je berichten met dat onderwerp in je Instagram of LinkedIn feed ziet verschijnen. Een mooie kans voor jouw organisatie om onder de aandacht te komen bij je doelgroep.