Dus de ene blogger zal al een leuk inkomen kunnen verdienen met 10.000 bezoekers per maand en de ander pas bij 50.000 of meer. Over het algemeen geldt wel dat als je blog meer dan 30.000 bezoekers per maand trekt en je er nauwelijks iets aan overhoudt, je echt iets niet goed doet.
Plaats affiliate linkjes
Dit is voor ons de meest lucratieve manier om geld te verdienen met bloggen op reis. Je plaatst een speciaal gegenereerd linkje op je reisblog en als iemand wat koopt via jouw linkje, dan krijg jij daar een percentage van.
Iedereen die kan schrijven, foto's maken, tekenen, video's maken of illustreren, kan een blogger worden. De basis is simpel. Regelmatig iets produceren, online gooien en promoten. Hoewel de basis simpel is, is het wel de grootste uitdaging.
Een blog is hét medium om relevante, up-to-date en unieke informatie te plaatsen. Bovendien is iedere blogpagina binnen je website weer een extra mogelijkheid voor bezoekers om op te landen. Als je deze goed invult met relevante informatie kan het aantal bezoekers via bijvoorbeeld Google stevig toenemen.
Net als reisjournalisten bepalen reisbloggers dus zelf hoe ze persreizen en op andere manieren verzamelde informatie verwerken tot een publicatie. Ook belangrijk om te weten is dat je de teksten en het beeldmateriaal dat bloggers maken niet zomaar mag overnemen. Het gemaakte materiaal is eigendom van de blogger.
Het verschil tussen bloggers en vloggers, is dat blog influencers vooral tekst (met eventueel foto's ter ondersteuning van hun tekst) schrijven en vlog influencers produceren vooral videobeelden. Dit kunnen bijvoorbeeld tutorials of product reviews zijn.
Een Blogger is iemand die op het internet blogs schrijft. Dit kunnen persoonlijke blogs zijn, maar ook blogs voor bedrijven of kranten. Deze blogs hebben als doel informatie te delen met lezers, maar ook om de lezers te vermaken en klanten naar de website te trekken.
Niet iedereen schrijft even snel, maar je kunt er van uitgaan dat, als je de werkzaamheden per uur omslaat, snelle literaire schrijvers gemiddeld hooguit het uurloon verdienen van een zeventienjarige vakkenvuller bij de Albert Heijn (iets meer dan vijf euro bruto).
Normaal gesproken ontvangt een schrijver ongeveer 8% tot 15% aan commissie per boek. Ervan uitgaande dat een boek gemiddeld € 15,00 kost, houdt een schrijver daarvan € 1,20 tot € 2,25 per boek aan over. Een boek waarvan 10.000 exemplaren zijn verkocht, kan tot wel €24.000, – opleveren.
Het antwoord is: dat ligt eraan. Laten we eens kijken naar een eerste boek, een debuut, hoeveel wordt daar gemiddeld van verkocht: Zelf publiceren: 100 – 500 boeken. Debuteren bij een grote uitgeverij: 500 – 2.000 exemplaren.
Een blog schrijven kost mij gemiddeld zo'n 10 uur tijd.
Een enkele keer lukt het in 5 uur en soms doe ik er langer dan 10 uur over. Blogs van 600 woorden schrijf ik niet. Mijn gemiddelde blog telt minstens 1200 a 1500 woorden. Ook blogs van 2000 a 3000 woorden zijn voor mij beslist geen uitzondering.
Een andere populaire app om reisverslagen mee te maken is FindPenguins. Deze app werkt grotendeels hetzelfde als Polarsteps, maar hier kun je ook meerdere mensen aan je reis koppelen (als je bijvoorbeeld met vrienden of familie op reis bent). FindPenguins is zowel beschikbaar voor Android als voor Apple.
Een goed blog heeft een goede structuur
Zorg voor heldere tussenkoppen en maak je verhaal scanbaar. Laat al in de eerste alinea weten waar het verhaal over gaat. Blogs hebben een duidelijk andere opbouw dan krantenartikelen of artikelen in tijdschriften. Ze beginnen vaak met de conclusie en wijden dan daarover uit.
Je blog delen via Facebook
Facebook is het sociale medium met de meeste gebruikers en daarmee is het potentiële bereik ook het grootst. Net als op LinkedIn kan je er je blog delen door de url van je blog te kopiëren in een bericht. Facebook neemt dan automatisch de titel en de uitgelichte afbeelding over.
Bij een lifestyle blog heb je alleen een leeftijd, maar geen gedeelde interesse. Makkelijker lezers binden: Schrijf je over één onderwerp, dan weten lezers wat ze kunnen verwachten. Je bouwt dus sneller een netwerk om je heen met bezoekers die regelmatig terug zullen keren.