Het is in strijd met de richtlijnen van de Facebook-community om meer dan één persoonlijk account te onderhouden. Als je je bedrijf, organisatie, merk of product op Facebook wilt vertegenwoordigen, kun je je persoonlijke account gebruiken om een pagina te maken en beheren.
Tik rechtsboven in Facebook op . Tik op Pagina's. Tik op Maken en vervolgens op Aan de slag. Volg de aanwijzingen op het scherm.
Alleen officiële vertegenwoordigers kunnen een pagina voor een organisatie, bedrijf, merk of bekend persoon maken. Als je niet een officiële vertegenwoordiger bent en je voor fans van een bepaald onderwerp of een bekende persoon een plek wilt maken, kun je een Facebook-groep maken.
Iedereen kan een facebookpagina aanmaken. Er is niet eens een bestaand Facebook account voor nodig. Je gaat gewoon naar www.facebook.com en daar klik je op maak een pagina. Kies de juiste categorie voor je pagina, let wel even op het verschil tussen lokaal bedrijf of bedrijf, organisatie of instelling.
Goed nieuws: een Facebook bedrijfspagina aanmaken en onderhouden is helemaal gratis! Je hoeft er niets voor te betalen. Natuurlijk zal het wel wat tijd en moeite kosten om de pagina aan te maken en er regelmatig een bericht op te delen. Als je er zelf geen tijd voor hebt, kan je dit eenvoudig uitbesteden.
Je hebt pas een gigantisch issue als je pagina geen beheerder meer heeft of eentje met slechte bedoelingen. Je bent dan de volledige controle over je pagina kwijt. Iets aanpassen kan niet meer, nieuwe paginarollen toedelen lukt niet, … Het enige wat je dan kan doen, is een nieuwe pagina aanmaken.
De enige paginafunctie die niet gratis is, is adverteren.
Een gebruikersnaam is mogelijk niet beschikbaar als deze al is geclaimd, zelfs als de pagina of het profiel waarvoor de naam is geclaimd nog niet is gepubliceerd.
Je kunt geen paginatoegang geven aan een grijs account. Als je iemand met een grijs account paginatoegang wilt geven, moet diegene de pagina via zijn of haar persoonlijke Facebook-account openen of een nieuwe account maken. Vervolgens kun je het nieuwe account toegang geven tot je pagina.
Het aanmaken van een bedrijfspagina kun je doen via deze link: http://www.facebook.com/pages/create.php of via het Facebook menu. Het is niet toegestaan om een pagina aan te maken namens een organisatie, bedrijf, merk, band of bekend persoon als je niet de officiële vertegenwoordiger bent.
Je kunt anderen op Facebook laten zien dat je beheerder van een pagina bent door jezelf toe te voegen als teamlid op je pagina. Nadat je jezelf hebt toegevoegd als teamlid, wordt de door jou beheerde pagina op je profiel weergegeven. Daarnaast verschijnen je naam en profielfoto in het gedeelte Info van je pagina.
De grootste voordelen van Facebook bedrijfspagina zijn dat je uitgebreide statistieken krijgt en dat je berichten kunt promoten. Met die uitgebreide statistieken zie je precies welke content mensen interessant vinden en wat voor soort posts je dus vaker kunt plaatsen.
Wat kun je met Facebook Business Suite? Met Facebook Business Suite heb je de regie van je verschillende bedrijfsaccounts op één plek. Beheer je content, meldingen en advertenties van Facebook en Instagram makkelijk vanuit deze fonkelnieuwe controlekamer.
Een Bedrijfsmanager maken
Wanneer je lid wordt van Bedrijfsmanager, kunnen collega's je persoonlijke Facebook-profiel niet bekijken tenzij je hun vriendschapsverzoeken goedkeurt. Collega's kunnen alleen je naam, zakelijke e-mailadres en de pagina's en advertentieaccounts waartoe je toegang hebt zien.
Facebookpagina's zijn bedoeld voor organisaties, bedrijven, beroemdheden en merken. Vanuit de pagina wordt gecommuniceerd met mensen die de pagina leuk vinden. Groepen zorgen dat mensen met dezelfde interesses met elkaar kunnen communiceren.
Tik op Groepsinstellingen > Groepsbeheerders wijzigen. Tik op de beheerders die je wilt verwijderen. Tik op het groene vinkje als je klaar bent.
Als je hebt gemerkt dat je pagina niet wordt vermeld in de zoekresultaten op Facebook, controleer dan het volgende: Er zijn geen beperkingen voor leeftijd of land ingesteld op je pagina. Je pagina is gepubliceerd. Je pagina heeft een profielfoto, omslagfoto en een actieknop.
Het eerste nadeel is heel banaal, maar wel heel belangrijk. Het probleem is namelijk dat Facebook behoorlijk complex is in gebruik. Het onderscheid tussen een zakelijke of een persoonlijke pagina is iets waar veel zelfstandigen in eerste instantie al de fout mee ingaan.
Adverteren op Facebook en Instagram kan al vanaf 1 euro per dag. De kosten vallen dus best mee, zeker als je weet wat je doet en gericht aan de slag gaat met het adverteren op het advertentieplatform. Hoe beter je Facebook advertenties begrijpt, hoe minder je betaalt en hoe meer je advertenties opbrengen.
Hieronder een klein overzicht van de hoeveelheid mensen die je zult bereiken met de volgende budgetten: €50 tot €150: 10.000 mensen. €200 tot €350: 25.000 mensen. €400 tot €750: 50.000 mensen.