Alle barcodes van aangetekende post hebben een standaard formaat dat bestaat uit 13 tekens. Iedere barcode begint met twee letters, gevolgd door 9 cijfers, en eindigt met twee letters. Een voorbeeld van een correcte barcode is RS 123 456 789 NL.
Pakket of aangetekende brief volgen (met track & trace)
Vul de barcode in. Dit nummer begint meestal met '3S' of '2S' en bevat verder een combinatie van cijfers en letters. Typ de barcode in zonder spaties.
In het geval van een binnenlandse zending begint de code meestal met het cijfer 3 en de letter S, gevolgd door een aantal letters en cijfers. Bijvoorbeeld: 3SABCD1234567. Een 'niet-thuiscode' begint met KB, gevolgd door een aantal cijfers. Bijvoorbeeld: KB123456.
Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.
Als iemand een pakket stuurt, dan staat op het verzendbewijs een code. Dat is de zogenaamde Track & Trace-code, ook wel het zendingsnummer genoemd. Met deze code kunnen de verzender en ontvanger het pakket via internet volgen.
Nee, dat kan niet. Je moet echt een track trace nummer hebben in combinatie met je postcode en huisnummer. Zonder die code is het niet mogelijk. PostNL geeft aan dat je dit kan doen: Vraag de track & trace-code dan op bij de afzender.
Track & Trace is een dienst waarmee zowel ontvangers als verzenders hun pakket online kunnen volgen. Door een barcode en de postcode van de ontvanger in te vullen, ziet men direct waar het pakket zich bevindt. Meestal staat ook vermeld wanneer we het pakket verwachten te bezorgen bij de ontvanger.
Een barcode is een unieke code (beginnend met '3S' of 'CD') die je ontvangt zodra de afzender je pakket heeft verstuurd. Hiermee kunnen ontvanger én verzender de status van het pakket online volgen en zien wanneer het pakket wordt/is bezorgd.
Je kan je pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig.
Dan krijg je nog wel een niet-thuisbriefje: bij medische post, cadeaus of relatiegeschenken, officiële poststukken (zoals van een notaris) en pakketjes dia via een PostNL-punt zijn verstuurd. Op dit briefje staat een 'niet-thuiscode'. Met deze code kun je op track & trace zien waar je je pakket kunt ophalen.
Met Track & Trace kunt u uw aangetekende post of pakket tot de bestemming volgen met ons online internationale tracking systeem. Als u wilt weten waar het zich precies bevindt, vult u uw unieke barcode in. Met een paar muisklikken weet u dan of uw item onderweg is of de bestemming al heeft bereikt.
Je kan je pakje online volgen via Track & Trace of de My bpost app. Als je een account bij bpost hebt, volg je je pakje ook in de verzendtool van bpost. Je hebt daarvoor het barcodenummer of de referentie van je pakje nodig.
Track & trace systeem vanaf € 3,75 per maand – RouteVision | RouteVision.
Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct wat de status is. Moet er inklaringskosten worden betaald? Dan bezorgen we je pakket rechtstreeks bij een PostNL-punt.
Wat is track and trace? Wanneer een bedrijf werkt met een track-and-tracesysteem voor voertuigen wordt een gps-tracker in de voertuigen van uw wagenpark geïnstalleerd. Die tracker stuurt in regelmatige intervallen (naar wens) en realtime waar elk voertuig in uw fleet zich bevindt.
Met behulp van Track & Trace voldoet u aan wensen en behoeften van klanten. Door middel van fases kunt u uw klanten laten zien in hoeverre de levering gevorderd is. Bij de Track & Trace van de bestelling is een tijdslot bekend, deze krijgt de klant opgestuurd.
Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.
Wil je iets versturen met track & trace? Verstuur het dan als brievenbuspakje+. Afzender en ontvanger kunnen de post dan volgen, en de ontvanger hoeft niet thuis te blijven om de post in ontvangst te nemen.
Dit document kan de Pickup parcelshop voor je ondertekenen. Dit is dan je verzendbewijs ofwel het bewijs van afgifte (hierop staat ook een overzicht met het aantal pakketten en de pakketnummers van je zending). Let op:vraag zelf of ze het willen tekenen.
Zendingen blijven ongeveer 90 dagen in ons systeem staan.
Indeling van DHL-trackingnummer
DHL Express-service: trackingnummer heeft een 10-cijferig getal dat begint met 000, JJD01, JJD00, JVGL of een vergelijkbare variant. DHL eCommerce-service: trackingnummer varieert van 10 tot 39 tekens. Het begint meestal met GM, LX en RX.
Het zendingsnummer bestaat uit 10 cijfers. Controleer of het ingevoerde zendingsnummer correct is en probeer het opnieuw. Voor verdere vragen kun je contact opnemen met DHL Klantenservice. Bij het traceren van mijn zending verschijnt de vraag om contact op te nemen met DHL Klantenservice.
Waarom werkt mijn traceernummer/ID niet? Zorg dat u het juiste traceernummer in de juiste indeling hebt ingevoerd (elders op deze site vindt u uitleg en voorbeelden van nationale en internationale traceernummers). Als uw traceer-ID niet werkt, neemt u contact op met uw expediteur of webwinkel.