Klik op het tabblad Start in de groep Klembord op de pijl onder Plakken en klik vervolgens op Plakken speciaal. Selecteer in de lijst Als de optie Microsoft Office PowerPoint-object. Klik op Plakken om een ingesloten object in te voegen of klik op Koppeling plakken om een koppeling naar het object in te voegen.
Via Bestand, Exporteren kan je handouts naar Word sturen. Dat laat bv. toe om slides samen met notities af te drukken.
Klik op Bestand > Afdrukken. Ga naar Instellingen > Dia's op een volledige pagina, selecteer onder Hand-outs de gewenste indeling en bekijk het voorbeeldvenster.
De presentatie opslaan
Klik op bestand > Opslaan, selecteer een map, typ een naam voor de presentatie in het vak bestandsnaam en klik op Opslaan. Sla uw werk tussendoor op. Druk regelmatig op Ctrl+S.
Klik op Bestand > Afdrukken. Kies onder Printerde gewenste printer. Selecteer onder Instellingen de pijl-omlaag naast Dia's op een volledige pagina en selecteer onder Afdrukweergave de optie Notitiepagina's.
PDF-bestanden maken: Open Acrobat en kies “Gereedschappen” > “PDF maken”. Selecteer waarvan je een PDF wilt maken: één bestand, meerdere bestanden, gescande documenten of een andere optie. Klik afhankelijk van het type op “Maken” of “Volgende”.
Kies de presentatielink / pptx-bestanden die u wilt openen met powerpoint viewer via de rechtermuisknop op de contextmenuknop. Zo simpel is het, gebruik gewoon het contextmenu met de rechtermuisknop om ms powerpoint te kiezen wanneer u een presentatie wilt openen met Microsoft Powerpoint.
Zorg ervoor dat het PDF-bestand dat u wilt invoegen, momenteel niet is geopend op uw computer. Selecteer PowerPoint dia waar u het bestand aan wilt toevoegen en selecteer vervolgens Invoegen >object. Selecteer Bestand gebruiken in het vak Object invoegen en voer de locatie van het PDF-bestand in.
Microsoft Office 365 is nu voor het eerst beschikbaar in de Mac App Store. Vanaf vandaag is Office 365 voor het eerst beschikbaar in de Mac App Store, zodat het nog gemakkelijker wordt voor Mac-gebruikers om Word, Outlook, Excel, PowerPoint, OneNote en het hele pakket met populaire apps van Microsoft te downloaden.
Word voor het web kunt u geen objecten, zoals PDF's, invoegen in een document. U kunt het PDF-bestand echter zelf bewerken in Word voor het web, waarmee u de inhoud van de PDF kunt bijwerken of inhoud uit het PDF-bestand kunt kopiëren en plakken in een Word-document.
Ga naar Bestand > Openen. Zoek het PDF-bestand en open het (u moet mogelijk Bladeren selecteren en het PDF in een map zoeken). Er wordt aangegeven dat er een kopie wordt gemaakt van het PDF-bestand en dat de inhoud wordt geconverteerd naar een indeling die in Word kan worden weergegeven.
Met de online Adobe Acrobat-tool kun je snel en eenvoudig een PDF converteren naar een Word-document. Sleep je PDF naar het vak en download het geconverteerde Word-bestand.
Als u een Microsoft-account (hotmail.com, outlook.com, live.com, msn.com) of eenMicrosoft 365 werk- of schoolaccount hebt, kunt u een presentatie gratis bekijken en bewerken in een webbrowser. Sla het bestand op in OneDrive of Dropbox en gebruik webversie van PowerPoint om het te openen.
Klik met de rechtermuisknop op het bestand en selecteer Eigenschappen. In het dialoogvenster Eigenschappen, zoekt u een knop Blokkering opheffen rechtsonder. Als die aanwezig is, klikt u op Blokkering opheffen, vervolgens klikt u op Toepassen en dan op OK om het dialoogvenster te sluiten.
Probeer te openen van een ander exemplaar van het bestand. Als het bestand in een e-mailbericht naar u is verzonden, hebt u bijvoorbeeld de persoon die het bericht verzenden verzonden opnieuw en probeer het bestand opnieuw te openen.
De reden waarom we het Portable Document Format (meestal afgekort tot 'PDF') hebben bedacht, is om documenten op een betrouwbare manier te presenteren en uit te wisselen, ongeacht de software, de hardware of het besturingssysteem.
PDF-bestanden zijn echter vooral bedoeld voor weergave, niet voor bewerken. Een van de redenen waarom ze zo populair zijn, is dat PDF's de opmaak van documenten kunnen behouden, waardoor ze beter deelbaar zijn. Het voordeel is ook dat ze er op elk apparaat hetzelfde uitzien.
Wanneer je klaar bent met je PowerPoint presentatie, kun je deze in de vorm van handouts afdrukken. Ga hiervoor naar Bestand > Afdrukken (File > Print). Hier zie je aan de rechterkant een afdrukvoorbeeld met daarin je kop- en voettekst en de datum en paginanummer (als je ervoor hebt gekozen om deze te tonen.
In uw geopende presentatie, klik eenvoudigweg op de tab Hand-out boven de weergave van de dia. Op de tab Lay-outs aan de rechterkant, kies het aantal dia's dat u per pagina wilt.
Open de presentatie. Selecteer in het menu Bestand Opslaan als, selecteer een locatie om het bestand op te slaan en selecteer vervolgens Meer opties. Selecteer in PowerPoint 2007 de Microsoft Office-knop, selecteer Opslaan als en selecteer vervolgens Andere indelingen.