Open de Google Home-app op je smartphone; Tik op je Chromecast (in het menu) en ga naar de Instellingen; Rechtsboven tik je op 'Meer' en kies je 'Terugzetten op fabrieksinstellingen'; Bevestig je keuze en als het goed is gaat het proces nu van start.
Start je modem of router opnieuw op. Raadpleeg de fabrikant voor instructies. Plaats de Chromecast verder bij je tv vandaan om wifi- of bluetooth-storingen te voorkomen. Zorg er ook voor dat de Chromecast geen contact maakt met andere apparaten, draden of kabels.
Controleer of alles in orde is met uw WiFi- en tijdinstellingen. Controleer of uw castingapparaat (smartphone of computer) en de tv verbonden zijn met hetzelfde Wi-Fi-netwerk. Start uw draadloze router opnieuw op. (Koppel de router los en wacht ongeveer 30 seconden voordat u de stroom weer inschakelt.)
Aanvullende stappen voor probleemoplossing:
Zet wifi uit en weer aan op het apparaat waarop je wilt instellen en open de Google Home-app opnieuw. Sluit de Google Home-app geforceerd af en open deze opnieuw. Verwijder de Google Home-app en installeer deze opnieuw. Zet lokale netwerktoegang aan voor iOS-apparaten.
Als andere apparaten niet makkelijk verbinding met je wifi-netwerk kunnen maken, is er waarschijnlijk een probleem met de router en niet met de Chromecast. Het kan zijn dat de verbinding zwak is of dat de router een firmware-update nodig heeft. Check en update de routerfirmware.
Iedereen die verbonden is aan jouw wifi-netwerk, heeft in principe toegang tot je Chromecast. Dat is vrij vervelend als je wilt voorkomen dat gasten het streamingapparaatje gaan bedienen.
Draait jouw Chromecast op een verouderde versie, en wordt deze niet automatisch geïnstalleerd? Dan kun je de update forceren door de mediaspeler volledig te resetten. Dat gaat via de Google Home-app.
Je kunt Google Home resetten door de knop op de achterzijde van het apparaat 15 seconden in te drukken. Dit is de enige knop op het product. Deze knop gebruik je normaal om de microfoon uit te schakelen. Google Assistant zal bevestigen dat Google Home gereset wordt.
Google Chromecast resetten via het apparaat
Zet je TV aan en ga zo nodig naar het juiste HDMI-kanaal voor de Chromecast. Aan de achterzijde of zijkant van de Chromecast vind je een langwerpig knopje, houdt deze ingedrukt.
Vervolgens geneert de hdmi-stick van Google een pincode van vier cijfers die nodig is om naar de Chromecast te casten. Die pincode zie je op de backdrop van de Chromecast en in de Google Home-app.
Als je je Chromecast niet kunt vinden of als deze wordt weergegeven als Offline, moet je het apparaat mogelijk aansluiten of verbinden met hetzelfde netwerk als je telefoon of tablet. Volg de stappen van Google om je Chromecast te verbinden met een ander netwerk als je hulp nodig hebt.
Dit controleer je door naar de Google Home-app te gaan, op jouw Chromecast te tikken en vervolgens het instellingenmenu te kiezen. Onder 'Apparaatgegevens' zie je op welk wifi-netwerk jouw Chromecast is aangesloten.
Start de Chromecast en de tv, AVR of soundbar opnieuw op.Sluit de Chromecast opnieuw aan.Zorg dat de HDMI-kabelaansluiting goed in de HDMI-poort van de tv zit. Check of je nu je content kunt bekijken.
Zet de energiebesparingsstand of de batterijbesparing uit om te zorgen dat je Android-apparaat voldoende stroom heeft. Belangrijk: Zet de microfoonrechten aan in de app Google Play-services zodat je Android-apparaat het scherm kan casten. Rechten. en zet de schakelaar voor het recht aan .
Zorg ervoor dat je speaker of scherm is verbonden met wifi en dat je internetverbinding werkt. Zorg dat je mobiele apparaat of tablet is gekoppeld aan hetzelfde account als je speaker of scherm. Tik op de apparaattegel. Opnieuw opstarten.
Als je je profielgegevens verwijdert wanneer je Chrome verwijdert, staan de gegevens niet meer op je computer. Als je bent ingelogd bij Chrome en je gegevens synchroniseert, staan bepaalde gegevens misschien nog op de servers van Google. Wis je browsegegevens om deze gegevens te verwijderen.
Chrome uitschakelen
Chrome is al vooraf geïnstalleerd op de meeste Android-apparaten en kan niet worden verwijderd. Je kunt Chrome wel uitschakelen zodat de browser niet wordt weergegeven in de lijst met apps op je apparaat.
Volg de probleemoplosser voor problemen met de internetverbinding in het gebruikershelpcentrum voor ChromeOS-apparaten. Doe het volgende als de verbindingsproblemen aanhouden: Schakel wifi opnieuw in op het ChromeOS-apparaat.Als dit niet werkt, start je het apparaat opnieuw op en schakel je de wifi opnieuw in.