Locatievoorzieningen inschakelen Als je locatievoorzieningen niet hebt ingeschakeld tijdens de configuratie: Op je iPhone of iPad: Tik in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' en schakel 'Locatievoorzieningen' in.
Locatievoorzieningen inschakelen
Als je Locatievoorzieningen tijdens de eerste configuratie van de iPhone niet hebt ingeschakeld, tik je in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' en schakel je 'Locatievoorzieningen' in.
Als je het delen van locaties hebt geconfigureerd, maar anderen je locatie niet kunnen zien, controleer dan of Locatievoorzieningen is ingeschakeld via Instellingen > 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' > 'Zoek mijn'.
Deze fout kan optreden als ze het delen in hun privacy-instellingen hebben beperkt of hun locatie delen in de Zoek mijn-app hebben uitgeschakeld . Het kan ook duiden op een probleem met de locatiebepalingsservices van Apple. In oudere versies van iOS kon het bericht 'Geen locatie gevonden' ook betekenen dat het apparaat offline was.
Probleem 1: Kan de Locatie Niet Vinden
Om dit probleem op te lossen, kunt u de volgende stappen proberen: Controleer of locatiediensten zijn ingeschakeld op uw apparaat. Zorg ervoor dat u toestemming heeft gegeven aan Google Maps om uw locatie te gebruiken. Herstart de app en probeer opnieuw.
Stap 1: Open Google Maps op uw desktopbrowser en navigeer naar de locatie die u wilt markeren. Stap 2: Klik met de rechtermuisknop op de locatie die u op de kaart wilt markeren. Stap 3: Selecteer 'Drop a pin' in het menu dat verschijnt. Stap 4: De kaart zoomt in op uw geselecteerde locatie en er verschijnt een rode pin.
Als u Locatievoorzieningen niet hebt ingeschakeld toen u de iPhone voor het eerst instelde, gaat u naar Instellingen > Privacy en beveiliging > Locatievoorzieningen en schakelt u Locatievoorzieningen in . Belangrijk: als u Locatievoorzieningen uitschakelt, werken veel belangrijke iPhone-functies niet meer.
Tik in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Tracking'. In de lijst zie je de apps die om toestemming hebben gevraagd om je te tracken.
Er zijn verschillende redenen waarom Zoek mijn iPhone niet werkt, waaronder een zwakke of geen internetverbinding, uitgeschakelde locatieservices of een softwareprobleem. De meest voorkomende oorzaak van dit probleem is een onjuiste configuratie van Zoek mijn iPhone op je apparaat.
Als je locatievoorzieningen niet hebt ingeschakeld tijdens de configuratie: Op je iPhone of iPad: Tik in Instellingen op 'Privacy en beveiliging' > 'Locatievoorzieningen' en schakel 'Locatievoorzieningen' in.
Android-besturingssysteem
1. Tik in Instellingen op Locatie of Beveiliging en locatie, afhankelijk van de versie van het besturingssysteem van uw apparaat . 2. Zorg ervoor dat de knop Locatie is ingeschakeld.
Schakel Locatievoorzieningen uit in de iPhone-instellingen . Om uw locatie op de iPhone te pauzeren en op één plek te houden, schakelt u eenvoudigweg de functie Locatievoorzieningen uit waarmee apps en services zoals Zoek mijn toegang hebben tot de GPS-locatie van het apparaat.
Als u uw huidige locatie niet kunt vinden op uw iPhone, iPad of iPod touch. Schakel Locatievoorzieningen en Locatietoegang voor Kaarten in . Tik in de app Instellingen op Privacy en beveiliging en tik vervolgens op Locatievoorzieningen. Zorg ervoor dat Locatievoorzieningen is ingeschakeld en dat Kaarten is ingesteld op Tijdens gebruik van de app of widgets.
Tik in de Instellingen-app op 'Privacy en beveiliging' en tik vervolgens op 'Locatievoorzieningen'. Zorg ervoor dat 'Locatievoorzieningen' is ingeschakeld en dat Kaarten is ingesteld op 'Bij gebruik van de app of widgets'. Zorg dat de datum, tijd en tijdzone correct zijn ingesteld op je apparaat.
Ga naar Instellingen > Locatie > en zorg ervoor dat Locatie AAN staat. Ga naar Instellingen > Locatie > Bronnenmodus en tik op Hoge nauwkeurigheid. Maak verbinding met een wifi-netwerk en kijk of de locatienauwkeurigheid verbetert. OPMERKING: Uw telefoon heeft mogelijk een dataverbinding nodig om locatiegegevens op te halen .
Wanneer je je locatie deelt op weg naar een bestemming
Als je je geschatte aankomsttijd deelt in Kaarten, deel je je live locatie. Dit betekent dat de persoon met wie je je locatie deelt, je bewegingen in realtime kan volgen.
Ga naar de Zoek mijn-app op je iPhone.Tik op 'Personen' onder in het scherm en tik vervolgens op de naam van degene die je wilt zoeken. Als je vriend(in) te vinden is: Je vriend(in) wordt op een kaart weergegeven, zodat je ziet waar je vriend(in) is.
Je locatie is niet nauwkeurig: check of je mobiele data of wifi-instellingen aanstaan. Zet Mobiele data of Wifi aan. Zet de vliegtuigmodus uit.