De detectie-antennes zenden voortdurend elektromagnetische energie uit. Wanneer een klant met een artikel voorbij deze antennes passeert, veroorzaakt de hardtag of label – als die niet gedeactiveerd is – een kort elektromagnetisch signaal dat door de antennes wordt opgevangen, met een alarm als gevolg.
Deze EAS technologie, ook wel elektronische artikelbeveiliging genoemd (of in de volksmond: detectiepoortjes, alarmpoortjes, winkelpoortjes of beveiligingspoortjes), werkt op basis van radiofrequente (RF) of acoustomagnetische (AM) detectie, die door de tags of labels wordt getriggerd wanneer die in het detectieveld ...
Er zijn tags gevuld met inkt, die de inkt loslaten, wanneer een dief de tag probeert te verwijderen, zodat het kledingstuk wordt geruïneerd. Ook is de winkeldeur beveiligd met elektronische poortjes. Als een tag langs deze poortjes gaat, gaat er een alarm af. Op deze manier kan een dief niet zomaar kleding meenemen.
Kleding beveiligen doe je met hard tags, dat zijn plastic schijven waarin een elektronische beveiliging zit. Ze hangen met een slotje vast aan je product. Loopt een dief met getagd artikel door je detectiepoortjes? Dan gaat er een alarm af.
De top drie van meest gestolen modellen bestaat uit: Toyota RAV4, Volkswagen Golf en Volkswagen Polo. Ford, Opel, Peugeot en Mazda zijn opvallende stijgers, met 21 tot 39 procent meer gestolen auto's, aldus het Landelijk Intelligence- en expertisecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV).
Mogelijk kun je een vervangende sleutel krijgen die niet te hacken is, of kun je een sleutel ontvangen die geen signaal uitzendt. Leg de autosleutel en de reservesleutel zeker 6 meter van de voordeur neer. Dat maakt het voor dieven moeilijker om het signaal van de contactloze autosleutel op te vangen en te kopiëren.
Ja, een sterke magneet inderdaad! Zeker die kleine alarmpjes werken magnetisch! Het is te verwijderen met een heel sterke magneet, inderdaad. Het alarm zal waarschijnlijk afgaan bij binnenkomst in een winkel, maar als je het even uitlegt zullen ze het wel begrijpen en je vast wel willen helpen.
Leg een stuk bakpapier of een strijkdoek over het ingestreken kledinglabel (let op met synthetische materialen). Strijk gedurende 30 - 60 seconden over het label terwijl je druk geeft met het puntje van het strijkijzer (de lijm moet smelten). Je kunt het strijklabel nu van de stof verwijderen.
RF technologie (Radiofrequentie technologie) is al jaren een klassieker in de beveiligingswereld. Uw detectiepoort werkt als een antenne die radiogolven uitzendt. Komt een dief met een beveiligd product in het frequentiegebied? Dan gaat een alarm af en voorkomt u een diefstal.
Radiofrequente beveiligingslabels communiceren via radiogolven met uw alarmpoorten. Het etiket voor 8,2 Mhz is wereldwijd het meest gebruikte beveiligingslabel. Op het label kan een logo of barcode gedrukt worden. Of we kunnen de labels ook vastnaaien.
Gebruik een föhn om de strijkapplicatie op te warmen.
Door een föhn in te stellen op de hoogste stand en deze erg dicht bij de letters te houden kan de lijm op de achterkant van de strijkapplicatie warm genoeg worden om week te worden, waardoor je de applicatie kunt verwijderen.
Bedek het label met een vel bakpapier. Strijk met ronddraaiende bewegingen en een constante druk over het bakpapier gedurende 10-15 seconden. Zodra het label is opgewarmd, gebruik je een pincet om voorzichtig een hoekje van het label los te maken.
Met een scherp stanleymesje of een scherpe beitel kunt u heel voorzichtig proberen om een begin te maken bij een puntje van een letter. Houd het mesje of de beitel zo vlak mogelijk tegen de romp. Dan loopt u de minste kans dat u in de verf hakt.
Heb je een keyless entry systeem? Bewaar de autosleutels altijd op minimaal 6 meter van je auto en op een centrale plek in je huis. Een keyless entry systeem werkt doordat de sleutel continu een signaal naar je auto uitzendt. Dieven hebben apparaten waarmee ze dit signaal opvangen en kopiëren.
Je kunt keyless entry uitschakelen, maar dan kunnen de portieren van de auto alleen nog maar geopend of gesloten worden met de knopjes op de autosleutel of met de klassieke sleutel in nood. Het uitschakelen van het keyless systeem heeft vaak ook consequenties voor de procedure van het starten van de auto.
Twee dieven werken samen om je auto, die voor de deur staat, te stelen. De ene dief staat met een apparaat bij je auto en de andere met een apparaat bij je voordeur: relay attack. Hierbij wordt het signaal van de auto naar de autosleutel (smart key) onderschept en versterkt doorgestuurd.
De populairste kleuren zwart, blauw en zilvergrijs – samen goed voor 80 procent van de verkopen – maken dan ook de meeste kans om te worden gestolen.
Volgens het Landelijk Informatiecentrum Voertuigcriminaliteit (LIV) krijgen auto's van drie jaar en jonger 'veelal een andere identiteit en verdwijnen in Nederland of gaan naar andere Europese landen, en Afrika. Jonge Toyota's zijn vooral in trek in Afrikaanse landen als Ivoorkust, Ghana en Nigeria.
De Volkswagen Golf (328), Polo (295) en Fiat 500 (196) worden het meest gestolen. De Toyota RAV4 (1 op 183), Toyota CH-R (1 op 245) en Mazda CX-5 (1 op 251) hebben het hoogste diefstalrisico.
De zoom eruit halen doet u d.m.v. persen met een perslap, zodat de lijm smelt en u de delen van elkaar kunt halen. Resten VLIESOFIX kunt u met gedenatureerde alcohol verwijderen (bij apotheek verkrijgbaar). door persen of licht wrijven met een in gedenatureerde alcohol gedrenkte perslap.
Zo kan witte azijn of ontsmettingsalcohol ook helpen bij het verwijderen van een sticker. Ook olijfolie is een fantastische stickerverwijderaar. Giet een ruime hoeveelheid olijfolie op een vel keukenpapier en wrijf zachtjes over de vervelende sticker. Na een minuut of 2 glijdt de sticker zo weg.
Voor het loshalen van het borduurwerk gebruik je een tornmesje. Een tornmesje wordt gebruikt om stiksels los te halen. Het heeft een gevorkt uiteinde. Tussen de tanden van de vork bevindt zich een een scherpe rand die als mes fungeert.
De detectie-antennes zenden voortdurend elektromagnetische energie uit. Wanneer een klant met een artikel voorbij deze antennes passeert, veroorzaakt de hardtag of label – als die niet gedeactiveerd is – een kort elektromagnetisch signaal dat door de antennes wordt opgevangen, met een alarm als gevolg.