Hoe voeg je cellen?

Selecteer een reeks cellen die je wilt samenvoegen. Klik op 'Cel' boven in de navigatiekolom 'Opmaak' aan de rechterkant en klik vervolgens op de knop 'Voeg samen onder 'Voeg cellen samen'. De inhoud van de geselecteerde cellen wordt samengevoegd in één cel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.apple.com

Hoe voeg je meerdere cellen samen in Excel?

Gegevens combineren met de functie TEKST.SAMENV
  1. Selecteer de cel waarin u de gecombineerde gegevens wilt hebben.
  2. Typ =TEKST. SAMENV(.
  3. Selecteer de cel die u het eerst wilt combineren. ...
  4. Sluit de formule af met een haakje en druk op Enter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom kan ik cellen niet samenvoegen?

Als Samenvoegen & Center is uitgeschakeld, moet u ervoor zorgen dat u een cel niet bewerkt en dat de cellen die u wilt samenvoegen, niet zijn opgemaakt als een Excel-tabel. Cellen die zijn opgemaakt als een tabel hebben meestal rijen met om en om afwisselende kleurtinten, en mogelijk filters voor de kolomkoppen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan ik een aantal cellen samenvoegen?

Selecteer twee of meer aangrenzende cellen. Klik met de Control-toets ingedrukt op de cellen en kies vervolgens 'Voeg cellen samen'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.apple.com

Hoe voeg je 2 kolommen samen?

  1. Open een spreadsheet in Google Spreadsheets op je computer.
  2. Selecteer de rijen, kolommen of cellen die je wilt samenvoegen.
  3. Klik bovenaan op Opmaak. Cellen samenvoegen en selecteer hoe je de cellen wilt samenvoegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe voeg ik cellen samen en centreer ik ze in Excel?

40 gerelateerde vragen gevonden

Hoe werk je samen in een Excel bestand?

Klik op Controleren > Werkmap delen. Schakel op het tabblad Bewerken het selectievakje Gelijktijdige bewerking door meerdere gebruikers toestaan... in. Selecteer op het tabblad Geavanceerd de gewenste opties voor het bijhouden en bijwerken van wijzigingen en klik op OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe vind ik samengevoegde cellen in Excel?

Samengevoegde cellen zoeken
  1. Klik op Start > Zoeken en selecteren > Zoeken.
  2. Klik op Opties > Opmaak.
  3. Klik op Uitlijning > Cellen samenvoegen > OK.
  4. Klik op Alles zoeken om een lijst met de samengevoegde cellen in het werkblad weer te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voeg je cellen samen in een tabel in Word?

Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen. Selecteer Indeling > Cellen samenvoegen. Als u het samenvoegen ongedaan wilt maken, selecteert u de cellen en vervolgens Samenvoeging van cellen opheffen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voornaam en achternaam samenvoegen Excel?

Als u voor- en achternamen wilt combineren, gebruikt u de functie SAMENVOEGEN of de operator ampersand (&). Belangrijk: In Excel 2016, Excel Mobile en Excel voor het web is deze functie vervangen door de functie CONCAT.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Kun je met meerdere mensen in hetzelfde bestand werken?

Met Microsoft 365 en OneDrive of SharePoint kunnen meerdere mensen tegelijk aan een Word-document, Excel-spreadsheet of PowerPoint-presentatie werken. Wanneer iedereen tegelijk ergens aan werkt, heet dat cocreatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent een oogje in Excel?

Wanneer een bladweergave wordt toegepast, wordt er een oogsymbool weergegeven naast de naam van het werkbladtabblad. Als u de muisaanwijzer op het oog houdt, wordt de naam van de actieve bladweergave weergegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een gedeeld bestand?

  1. Selecteer het bestand dat je wilt delen.
  2. Klik op Delen of Delen .
  3. Klik onder Algemene toegang op de pijl-omlaag .
  4. Kies Iedereen met de link.
  5. Als je wilt bepalen welke rol mensen hebben, selecteer je Kijker, Reageerder of Bewerker.
  6. Klik op Link kopiëren.
  7. Klik op Klaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe werkt delen in Excel?

Getallen in een cel delen

Als u bijvoorbeeld =10/5 typt in een cel, wordt in de cel 2 weergegeven. Belangrijk: Typ een gelijkteken (=) in de cel voordat u de getallen en de operator typt. anders interpreteert Excel wat u typt als een datum.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Kan je een Excel bestand delen?

Deel een werkmap met anderen, rechtstreeks vanuit Excel. U kunt instellen dat andere gebruikers de werkmap kunnen bewerken of alleen kunnen weergeven. Selecteer Delen.Selecteer machtigingen en vervolgens Toepassen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe Excel delen met anderen?

Delen via een link:
  1. Open het bestand en klik op Delen.
  2. Klik onder 'Link ophalen' op Link kopiëren.
  3. (Optioneel) Als u de rechten wilt wijzigen, klikt u op Wijzigen en kiest u Kijker, Reageerder of Bewerker.
  4. Kopieer en plak de link in een e-mail of op een andere plek waar u de link wilt delen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Wat betekent groen hoekje in Excel?

Foutcontrole uitschakelen

Als Foutcontrole in Excel is ingeschakeld, wordt er een klein groen driehoekje weergegeven als u een getal invoert in een cel die als tekst is opgemaakt. Als u deze foutindicatoren niet wilt zien, kunt u deze uitschakelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent een stippellijn in Excel?

Pagina-einden weergeven

Nadat u het dialoogvenster Afdrukken hebt geopend, worden stippellijnen weergegeven op het blad om aan te geven waar pagina's worden afgebroken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent dollarteken in Excel formule?

Als u de oorspronkelijke celverwijzing wilt behouden wanneer u de formule kopieert, vergrendelt u deze door een dollarteken ($) te typen vóór de cel- en kolomverwijzingen. Wanneer u bijvoorbeeld de formule =$A$2+$B$2 kopieert van C2 naar D2, blijft de formule precies hetzelfde. Dit is een absolute verwijzing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan je bestanden opslaan?

Als u een bestand op uw computer wilt opslaan, selecteert u Deze pc, selecteert u de map waarin u het bestand wilt opslaan of selecteert u Bladeren en navigeert u naar de locatie waar u het bestand wilt opslaan. Typ in het vak Bestandsnaam hier invoeren of Bestandsnaam een bestandsnaam en selecteer opslaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Welke stappen moet je ondernemen om een Excel document samen te voegen met een Word document?

Klik op Verzendlijsten > Afdruk samenvoegen starten en klik vervolgens op de samenvoegbewerking die u wilt uitvoeren. Klik op Adressen selecteren > Bestaande lijst gebruiken. Ga naar het Excel-werkblad en klik op Openen. Als u hierom in Word wordt gevraagd, selecteert u Blad1$ en klikt u op OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Kun je versiegeschiedenis bijhouden van een document?

Ga naar de lijst of bibliotheek met het item of bestand dat u wilt verkennen. Plaats de muisaanwijzer op het item of bestand waarvoor u de geschiedenis wilt weergeven, klik op de pijl die wordt weergegeven en selecteer Versiegeschiedenis in de vervolgkeuzelijst. Het dialoogvenster Versiegeschiedenis wordt geopend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waar blijven verwijderde bestanden?

Gelukkig behoedt de prullenbak (of prullenmand op de Mac) u in de meeste gevallen voor problemen. Verwijderde bestanden belanden namelijk in deze digitale vuilnisemmer. Ze blijven daar staan tot iemand de prullenbak leegmaakt, tenzij u 'automatisch legen' hebt ingeschakeld op uw Windows-pc of Mac.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op seniorweb.nl

Hoe haal je verwijderde documenten terug?

Open de prullenbak op het bureaublad door erop te dubbelklikken of er met de rechtermuisknop op te klikken en Openen te kiezen. Zoek het bestand dat u wilt herstellen, klik er met de rechtermuisknop op en kies Herstellen. Hiermee zet u het bestand terug op zijn oorspronkelijke locatie op de computer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op avg.com

Hoe verwijderde bestanden terugvinden?

Een bestand uit de prullenbak terugzetten
  1. Ga op je computer naar drive.google.com.
  2. Klik links op Prullenbak.
  3. Klik op het bestand dat je wilt herstellen.
  4. Klik bovenaan op Herstellen . ...
  5. Je vindt herstelde bestanden terug op hun oorspronkelijke locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Kun je een Excel Bestand in Word invoegen?

Ga naar Invoegen > Tekst >Object. Ga naar Maken van bestand >Bladerenen zoek het bestand dat u wilt invoegen in het Word document. Als u het bestand wilt toevoegen als een gekoppeld object, selecteertu Koppelen aan bestand en selecteert u VERVOLGENS OK.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen