Selecteer een reeks cellen die je wilt samenvoegen. Klik op 'Cel' boven in de navigatiekolom 'Opmaak' aan de rechterkant en klik vervolgens op de knop 'Voeg samen onder 'Voeg cellen samen'. De inhoud van de geselecteerde cellen wordt samengevoegd in één cel.
Als Samenvoegen & Center is uitgeschakeld, moet u ervoor zorgen dat u een cel niet bewerkt en dat de cellen die u wilt samenvoegen, niet zijn opgemaakt als een Excel-tabel. Cellen die zijn opgemaakt als een tabel hebben meestal rijen met om en om afwisselende kleurtinten, en mogelijk filters voor de kolomkoppen.
Selecteer twee of meer aangrenzende cellen. Klik met de Control-toets ingedrukt op de cellen en kies vervolgens 'Voeg cellen samen'.
Klik op Controleren > Werkmap delen. Schakel op het tabblad Bewerken het selectievakje Gelijktijdige bewerking door meerdere gebruikers toestaan... in. Selecteer op het tabblad Geavanceerd de gewenste opties voor het bijhouden en bijwerken van wijzigingen en klik op OK.
Selecteer de cellen die u wilt samenvoegen. Selecteer Indeling > Cellen samenvoegen. Als u het samenvoegen ongedaan wilt maken, selecteert u de cellen en vervolgens Samenvoeging van cellen opheffen.
Als u voor- en achternamen wilt combineren, gebruikt u de functie SAMENVOEGEN of de operator ampersand (&). Belangrijk: In Excel 2016, Excel Mobile en Excel voor het web is deze functie vervangen door de functie CONCAT.
Met Microsoft 365 en OneDrive of SharePoint kunnen meerdere mensen tegelijk aan een Word-document, Excel-spreadsheet of PowerPoint-presentatie werken. Wanneer iedereen tegelijk ergens aan werkt, heet dat cocreatie.
Wanneer een bladweergave wordt toegepast, wordt er een oogsymbool weergegeven naast de naam van het werkbladtabblad. Als u de muisaanwijzer op het oog houdt, wordt de naam van de actieve bladweergave weergegeven.
Getallen in een cel delen
Als u bijvoorbeeld =10/5 typt in een cel, wordt in de cel 2 weergegeven. Belangrijk: Typ een gelijkteken (=) in de cel voordat u de getallen en de operator typt. anders interpreteert Excel wat u typt als een datum.
Deel een werkmap met anderen, rechtstreeks vanuit Excel. U kunt instellen dat andere gebruikers de werkmap kunnen bewerken of alleen kunnen weergeven. Selecteer Delen.Selecteer machtigingen en vervolgens Toepassen.
Foutcontrole uitschakelen
Als Foutcontrole in Excel is ingeschakeld, wordt er een klein groen driehoekje weergegeven als u een getal invoert in een cel die als tekst is opgemaakt. Als u deze foutindicatoren niet wilt zien, kunt u deze uitschakelen.
Pagina-einden weergeven
Nadat u het dialoogvenster Afdrukken hebt geopend, worden stippellijnen weergegeven op het blad om aan te geven waar pagina's worden afgebroken.
Als u de oorspronkelijke celverwijzing wilt behouden wanneer u de formule kopieert, vergrendelt u deze door een dollarteken ($) te typen vóór de cel- en kolomverwijzingen. Wanneer u bijvoorbeeld de formule =$A$2+$B$2 kopieert van C2 naar D2, blijft de formule precies hetzelfde. Dit is een absolute verwijzing.
Als u een bestand op uw computer wilt opslaan, selecteert u Deze pc, selecteert u de map waarin u het bestand wilt opslaan of selecteert u Bladeren en navigeert u naar de locatie waar u het bestand wilt opslaan. Typ in het vak Bestandsnaam hier invoeren of Bestandsnaam een bestandsnaam en selecteer opslaan.
Klik op Verzendlijsten > Afdruk samenvoegen starten en klik vervolgens op de samenvoegbewerking die u wilt uitvoeren. Klik op Adressen selecteren > Bestaande lijst gebruiken. Ga naar het Excel-werkblad en klik op Openen. Als u hierom in Word wordt gevraagd, selecteert u Blad1$ en klikt u op OK.
Ga naar de lijst of bibliotheek met het item of bestand dat u wilt verkennen. Plaats de muisaanwijzer op het item of bestand waarvoor u de geschiedenis wilt weergeven, klik op de pijl die wordt weergegeven en selecteer Versiegeschiedenis in de vervolgkeuzelijst. Het dialoogvenster Versiegeschiedenis wordt geopend.
Gelukkig behoedt de prullenbak (of prullenmand op de Mac) u in de meeste gevallen voor problemen. Verwijderde bestanden belanden namelijk in deze digitale vuilnisemmer. Ze blijven daar staan tot iemand de prullenbak leegmaakt, tenzij u 'automatisch legen' hebt ingeschakeld op uw Windows-pc of Mac.
Open de prullenbak op het bureaublad door erop te dubbelklikken of er met de rechtermuisknop op te klikken en Openen te kiezen. Zoek het bestand dat u wilt herstellen, klik er met de rechtermuisknop op en kies Herstellen. Hiermee zet u het bestand terug op zijn oorspronkelijke locatie op de computer.
Ga naar Invoegen > Tekst >Object. Ga naar Maken van bestand >Bladerenen zoek het bestand dat u wilt invoegen in het Word document. Als u het bestand wilt toevoegen als een gekoppeld object, selecteertu Koppelen aan bestand en selecteert u VERVOLGENS OK.