Het keyless startsysteem werkt door middel van golven en een numerieke code om de auto te starten door het rempedaal, een Power - Start/Stop-knop en desgevallend de koppeling in te duwen of, bij sommige elektrische modellen, door simpelweg het rempedaal in te trappen en de versnellingspook in R of D te zetten.
En een automobielvoorziening die aan populariteit wint, is het sleutelloze startsysteem (ook wel bekend als keyless go). Met deze functie kunt u de motor van uw auto starten zonder te zoeken naar een sleutel in uw zak of tas.
Ook in de auto wordt de sleutel herkend en daarom hoeft dus ook geen sleutel in het contactslot te worden gestoken. Zodra de sleutel wordt herkend en wordt herkend door de sensoren, schakelt de auto automatisch het stuurslot uit. Even op de startknop drukken is daarna voldoende om de auto te starten.
Elke keer als je je auto start, zendt de chip een nieuwe code naar het startonderbrekingssysteem. De codes tussen dit systeem en de motor veranderen dus continu. Autoriseert de motor de code, dan kan de auto worden gestart.
Door de handzender bij de PATS ontvanger in de stuurkolom te houden wordt de PATS chip herkend en kan de auto toch worden gestart.
Wat is het? Een stop- startsysteem schakelt de motor van de auto uit als je stil staat. Op dat moment heb je geen aandrijving nodig, dus is het nutteloos dat de motor benzine staat te verbruiken. Als de motor uit gaat verbruikt deze geen druppel brandstof meer, wat gunstig is voor het verbruik en voor het milieu.
Het meest voorkomende probleem: het stuurslot. Draai aan je contactsleutel en wrik tegelijk een beetje aan je stuur om je stuurslot op te heffen. Je mag best wat kracht gebruiken op het contact wanneer dit het geval is.
Gelukkig kan je ook heel makkelijk een stuurslot demonteren zonder sleutel. Boren is helemaal niet nodig! Het stuurslot heeft namelijk een kleine pen die het slot op zijn plaats houdt. Als deze pen gebroken is kan het slot makkelijk uit het frame gehaald worden.
Met koppeling ingetrapt, heeft de startmotor het wat gemakkelijker (kan vooral helpen als je accu wat minder is/wordt) > Je kunt langer 'doorstarten' als je de koppeling intrapt bij het starten waardoor de kans dat de auto aanslaat voordat de accu het niet meer trekt groter is.
Instappen auto
Loop om de auto heen, tegen het verkeer in, naar het portier. Zo kun je goed reageren als er iets aan komt. Open het portier zo ver als nodig, stap in en sluit het portier.
Eerst gas loslaten (dus afremmen op de motor), daarna remmen met de voetrem (remsysteem) en niet voor de 1000 toeren de koppeling in te trappen. Wanneer je stationair rijdt (is iets onder de 1000 toeren) mag wel eerst ontkoppeld worden en daarna worden geremd.
Keyless Start of Keyless Go? Keyless entry is de afgelopen jaren doorontwikkeld en moderne auto's zijn binnenin de auto uitgerust met antennes die kunnen detecteren of de sleutel zich in de auto bevindt. Dit maakt dat je voor het starten van de auto de sleutel niet meer uit je tas of broekzak hoeft te halen.
Maar wat nu als dat batterijtje leeg is? Geen nood, in vrijwel alle moderne autosleutels zit nog altijd een fysieke sleutel verstopt. Vaak is dit het deel waar de sleutelring aan vast zit en kun je deze noodsleutel tevoorschijn toveren met een klein knopje of door wat kracht te zetten.
Je kunt keyless entry uitschakelen, maar dan kunnen de portieren van de auto alleen nog maar geopend of gesloten worden met de knopjes op de autosleutel of met de klassieke sleutel in nood. Het uitschakelen van het keyless systeem heeft vaak ook consequenties voor de procedure van het starten van de auto.
De meeste startproblemen zullen namelijk door de accu worden veroorzaakt. Maar er kunnen ook andere oorzaken zijn zoals de weersomstandigheden, een versleten startmotor, defecte bougies of een verzadigd brandstoffilter. Ook kan het er aan liggen dat u simpelweg geen brandstof meer in uw auto heeft.
Zo zet je jouw auto op stuurslot: Zet je motor uit, haal je sleutels uit het contact en draai je stuur een klein stukje naar links of naar rechts totdat je een klik hoort.
Een stuurslot is een preventiemiddel tegen diefstal van de auto en werkt doordat het slot het stuurwiel van de wagen sluit. Door het gebruiken van een stuurwielslot is het namelijk niet meer mogelijk om het stuur te draaien.
Wij kunnen uw start/stop systeem deactiveren waardoor de motor niet meer afslaat en u het knopje niet iedere keer hoeft in te drukken om het systeem uit te schakelen. Naast dat het alleen vervelend is, is het ook slecht voor de motor, motor steunen startmotor en andere componenten welk hier mee in verbinding staan.
Technisch kan een (start/stop) accu in een normale auto geplaatst worden. Met een start/stop accu bedoel ik een AGM of EFB type accu. Waar het probleem zit is de laadspanning van het voertuig. De AGM en EFB accu hebben een hogere laadspanning nodig om goed op te laden.
Snelheid niet boven de 10km/u: wanneer de auto niet harder gereden heeft als 10 km/u voordat deze weer stil staat (bijvoorbeeld kruipen in de file) zal de motor niet afslaan. Pas wanneer je harder hebt gereden en weer stil gaat staan activeert het start/stop systeem weer.
Vouw de kleerhanger open en duw deze door het zijraampje van de voordeur van de auto. Daarna haakt u de kleerhanger achter het mechanisme van het slot van de auto. Het is belangrijk om deze manier van auto openbreken zonder schade uit te voeren. Dat is mogelijk door zachte doekjes te gebruiken.
Knoopcelbatterij CR2016 ter vervanging van je defecte of lege batterij van je autosleutel. .. Voor de meeste type autosleutels te gebruiken, maar ook voor bijvoorbeeld horloges, rekenmachines..
De Keyless Entry techniek is gebaseerd op een zender in de auto en sleutel. Wanneer je een van de portieren vastpakt zendt de auto een signaal uit en de sleutel beantwoordt dit signaal met een code. Als de code juist is ontgrendelen de portieren.