Open Google Agenda op je computer. Begin rechts, onder Gasten, de naam van de persoon te typen en kies iemand uit je contacten.Je kunt ook een e-mailadres typen om mensen uit te nodigen die niet in je contactenlijst staan. Als het icoon er niet staat, plaats je de cursor op de naam van de gast.
Een aantrekkelijke uitnodiging trekt sneller de aandacht en wordt met meer plezier gelezen. Denk aan het toevoegen van afbeeldingen, bijvoorbeeld in de vorm van een header en footer, en maak gebruik van de kleuren en lettertypes van jouw huisstijl. Maar denk ook aan de leesbaarheid van jouw uitnodiging.
Gebruik pakkende en leuke zinnen waar je maar kunt met je uitnodiging voor een evenement . Rijmregels en creatief beschrijvende tekst helpen de stemming voor je evenement te bepalen. Maak het leuk, spannend en, ja, uitnodigend.
Gebruik pakkende uitnodigingszinnen
Pakkende uitnodigingszinnen zullen uw publiek vanaf het begin boeien! Zinnen als "Mis het niet!" of "Ben je er klaar voor?" zullen intrigerend zijn voor uw publiek; ze zullen op de uitnodiging willen klikken om te zien waar uw evenement over gaat!
Wanneer de ontvanger en jij elkaar al beter kennen, kan je de e-mail ook beginnen met “Beste …” of een vriendelijk “Goedendag”. Alleen onder collega's is “Hallo” of “Hi” acceptabel.
Ik schrijf u om u uit te nodigen om de [Naam vergadering] bij te wonen die gepland staat voor [Datum] om [Tijd]. Deze vergadering vindt plaats op [Adres of Vergaderingslink]. De agenda voor deze vergadering omvat [Lijst met onderwerpen]. Bevestig uw aanwezigheid zo spoedig mogelijk.
3 maanden van tevoren - save the date
Om er zeker van te zijn dat je genodigden beschikbaar zijn op de dag van jouw event, stuur je ruim van tevoren een vooraankondiging. Als je hier op tijd mee bent, voorkom je dat de agenda van jouw bezoekers volgepland zit.
Onderwerpregel – Kom naar een speciale avond, waar we u eren! Beste [naam ontvanger], We nodigen u graag uit voor een klantwaarderingsevenement dat wordt gehouden op [datum] om [tijd] op [locatie]. We zouden hier vandaag niet zijn, zonder uw steun en vertrouwen in ons.
Hoe schrijf je een uitnodigingskaart? Het schrijven van een uitnodigingskaart is eenvoudig. Adresseer je kaart aan de persoon die je uitnodigt; noem het evenement waarvoor je ze uitnodigt; schrijf de datum, tijd en locatie op; en geef contactgegevens zodat ze kunnen reageren . Zorg ervoor dat je aangeeft of je gast iets anders mee moet nemen dan zichzelf.
Wijs een uitnodiging voor een vergadering beleefd af
Beste [ naam ontvanger ] , Bedankt dat u mij hebt uitgenodigd voor de vergadering. Helaas kan ik er niet bij zijn vanwege een planningsconflict. Mijn excuses voor het eventuele ongemak dat dit kan veroorzaken.
Informele uitnodigingsbrief – Richtlijnen en tips
De aanhef is Beste + naam. De afsluitende groet is ' Hoogachtend '. Er worden verschillende tijden van het werkwoord gebruikt, in tegenstelling tot de formele uitnodiging. De uitnodiging vraagt niet om een antwoord zoals in de formele uitnodiging.
Goede standaardzinnen voor de afsluiting van een zakelijke brief zijn bijvoorbeeld: Ik hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.Ik dank u bij voorbaat vriendelijk voor uw moeite.
Moderne formele afsluiters
Ik hoop spoedig van u te horen. Met dank en vriendelijke groet, Ik zie uw antwoord graag tegemoet. Als u nog vragen heeft, dan hoor ik dat graag van u.
uitnodiging zelfstandig naamwoord (VERZOEK OM TE KOMEN)
Vandaag ontvingen we hun huwelijksuitnodiging . Hij accepteerde de uitnodiging om toe te treden tot het comité.
Personaliseer de uitnodiging: spreek ontvangers aan met hun naam en pas de boodschap aan op hun specifieke behoeften of uitdagingen. Creëer urgentie: voeg een deadline toe om snelle registratie te stimuleren en snel interesse te peilen .
Wanneer u uw feestuitnodiging schrijft, vermeld dan zeker de gelegenheid, de tijd en datum, locatie, thema, namen van de gastheren en RSVP-gegevens . Maak duidelijk of het feest wordt verzorgd of dat u uw eigen drank meeneemt. Als uw feest een thema heeft, ontwerp uw tekst dan daaromheen.
Gebruik een warme, vriendelijke en informele toon om opwinding te creëren onder uw dierbaren. Als uw evenement professioneel netwerken, zakenpartners of collega's omvat, moet uw uitnodiging een formele en gepolijste toon hebben. Concentreer u op het overbrengen van het belang en de waarde van het bijwonen van het evenement.
Voorbeelden van activerende teksten: uitnodigingen 'kom ook....' / reclame: 'bestel nu.....' Doel van de schrijver: aanzetten tot actie. Leeshouding: keuze of je dat wilt doen.