Probeer met je lichaamstaal duidelijk te maken dat je het gesprek wil beëindigen. Neem fysiek wat meer afstand, draai iets weg van je gesprekspartner, sta bijvoorbeeld op uit een stoel en pak je spullen op. Of draai een kwartslag weg, zodat je met je schouder naar je gesprekspartner wijst.
Je kunt dan bijvoorbeeld iets zeggen als: “Bedankt voor dit gesprek, ik ga nu nog even wat andere mensen gedag zeggen.” Op die manier blijf je eerlijk, zonder al te enthousiast over te komen. Als je wel enthousiast bent over je gesprekspartner en/of jullie gesprek, mag je dat altijd laten merken.
Bij de afsluiting van je gesprek geef je een korte samenvatting van gemaakte afspraken en zeg je elkaar gedag. Bijvoorbeeld door de ander een fijne (werk)dag, prettige avond, veel succes of iets anders vriendelijks toe te wensen. De naam noem je hier nogmaals.
Aan het einde van het telefoongesprek vat je samen datgene dat aan de orde is gekomen. Dit doe je kort en bondig. Het is vooral belangrijk actiepunten aan het einde van het gesprek te benoemen. Dan weten beide partijen wat ze moeten doen.
Neem altijd rustig de telefoon aan en zorg ervoor dat je klant goed kan horen met wie hij spreekt. Begroet de klant (zeg liever 'goedendag' dan 'hallo') en noem je naam en bedrijfsnaam. Vraag vervolgens waar je de beller mee van dienst kunt zijn. Je zult merken dat klanten dit gebaar enorm waarderen!
Als je lastiggevallen wordt of je bedreigd voelt, dien dan een verzoek in voor een contactverbod. Vertel de ander zonder omwegen dat je geen vinden wilt zijn en dat je hem of haar gewoon niet mag. Vermijd de ander zo veel mogelijk. Maak geen oogcontact.
Wil je niet meer afspreken of desnoods alleen vriendschappelijk, wees dan ook eerlijk. Stuur bijvoorbeeld: 'Een afspraak lijk me erg gezellig! Ik merk alleen wel dat ik vriendschappelijk in het contact sta dus als je daarom liever niet meer wil afspreken, snap ik dat ook. '
Reacties. Als je een muziekje hoort, wordt je écht in de wacht gezet en kunnen ze je niet horen. Wel hebben ze een knop die ervoor zorgt dat jij hen niet hoort, maar zij jou wel. Meestal hoor je dan helemaal niks (normaal hoor je wel wat kraken of geroezemoes rondom) maar dit hoeft niet.
@EricvanLoon Die twee uur (120 minuten) is inderdaad uit veiligheidsoverwegingen om te voorkomen dat klanten achteraf onverwachte (hoge) kosten krijgen. Alle gesprekken worden bij T-Mobile (zowel op mobiel als op vast) na 120 minuten verbroken.
Waar vind ik instellingen op mijn Samsung telefoon?
'Snelle instellingen' openen
Als je de eerste paar instellingen wilt bekijken, swipe je omlaag vanaf de bovenkant van het scherm. Als je alle snelle instellingen wilt zien, swipe je nogmaals omlaag.
Kies wie je wilt bellen: Tik op Toetsenblok. om een nummer in te voeren. Tik op Contacten. ...
Tik op Bellen .
Tik op Gesprek beëindigen. als je klaar bent met het gesprek. Als je het gesprek wilt minimaliseren, sleep je de gespreksballon naar de rechterbenedenhoek van het scherm.
onzekerheid; slecht slapen; verminderd zelfvertrouwen; stress, wat op de lange duur kan leiden tot burn-out en andere ziektes als: Hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten, eczeem, kanker, etc.
Iedereen wil zich belangrijk en gehoord voelen, dus als je wilt dat mensen met je praten, schenk ze dan je volle aandacht. Zorg ervoor dat je altijd luistert als iemand met je praat. Probeer de regel te hanteren: 'Eerst luisteren, dan praten,' na het starten van een gesprek.