Apparaten die een oudere Android-versie bevatten of niet Play Protect-gecertificeerd zijn, kunnen Netflix niet downloaden uit de Play Store. Je kunt misschien een vereenvoudigde app-versie rechtstreeks vanaf Netflix installeren als je deze niet uit de Play Store kunt downloaden.
Er zijn verschillende redenen waarom je een titel niet kunt downloaden, zoals: Een ander bedrijf heeft de exclusieve rechten voor de content. De contentprovider heeft de rechten niet beschikbaar gesteld. Populariteit, kosten, seizoensgerelateerde factoren of andere lokale factoren, of beschikbaarheid.
Als je de Netflix-app wilt downloaden, moet je op je iOS-apparaat iOS 11.0 of hoger uitvoeren. Bij eerdere iOS-versies (5.0 en hoger) kun je Netflix alleen downloaden als je de app in het verleden hebt gedownload.
Als je een Android-telefoon of -tablet gebruikt, open dan de Netflix-pagina in Play Store en tik op Updaten. Je kunt de app ook bijwerken via deze stappen: Open de app Play Store. Als je deze app niet hebt, moet je mogelijk een probleem oplossen met Play Store.
De Netflix-app is beschikbaar op iPhone-, iPad- en iPod touch-modellen met iOS 14 of hoger en is compatibel met apparaten met iOS 5.0 of hoger waarop de Netflix-app al is gedownload. Opmerking: Op apparaten met iOS 5.0 of hoger kun je een eerdere versie downloaden als je de Netflix-app in het verleden hebt gedownload.
iOS 12 en eerder
In het Home-scherm tik je op het App Store-pictogram. Tik op Updates. Ga naar Netflix. Tik op Update.
Je kunt daardoor sinds augustus 2016 geen updates meer installeren en steeds meer apps zijn er niet meer geschikt voor. Maar toch blijkt deze tablet nog steeds te worden gebruikt, omdat je er nog prima mee kunt internetten, e-mailen en facetimen.
Als uw Android-besturingssysteem up-to-date is maar u nog steeds meldingen ontvangt dat het besturingssysteem niet compatibel is met uw apparaat, probeer dan de cache en gegevens van de Play Store-app te wissen.
Netflix is beschikbaar op Android-telefoons en -tablets met Android 2.3 of hoger. Voor de huidige versie van de Netflix-app is Android 5.0 of hoger vereist. Bepaalde oudere Android-apparaten zijn compatibel met Netflix, maar je kunt de Netflix-app niet downloaden vanaf de Google Play Store.
Wanneer je de Netflix-app probeert te downloaden, wordt dit bericht weergegeven op je Android-apparaat: Deze app is niet compatibel met je apparaat. Apparaten die een oudere Android-versie bevatten of niet Play Protect-gecertificeerd zijn, kunnen Netflix niet downloaden uit de Play Store.
Uw betaalmethode controleren
Kijk welke betaalmethode u hebt geregistreerd en controleer of deze niet is verlopen of geweigerd en of er geen betalingen zijn mislukt. Als u apps niet kunt updaten en u een bericht ziet dat uw account is uitgeschakeld in de App Store, is er mogelijk een probleem met uw betaalmethode.
Sommige titels verlopen 48 uur nadat je voor het eerst op Afspelen hebt gedrukt. Zodra je een van deze titels afspeelt, zie je op de pagina Downloads hoeveel uur er nog resteert. Je kunt een gedownloade titel zo vaak kijken als je wilt totdat deze is verlopen. Als een titel is verlopen, moet je deze vernieuwen.
Wanneer een titel niet beschikbaar is op Netflix, kan dat verschillende redenen hebben, zoals: De titel is mogelijk nog niet uitgebracht in je land. De rechten op de titel zijn niet verkrijgbaar of niet beschikbaar voor je regio.
Problemen met de Play Store oplossen
Als je de app niet kunt vinden in de lijst met alle apps: Controleer of je een ondersteund Android-apparaat of ondersteunde Chromebook gebruikt. Het is mogelijk dat je de app hebt verborgen en dat je de app weer moet inschakelen. Schakel je apparaat uit en weer in.
De Netflix-app kan alleen gedownload worden als de Google Play Store ingeschakeld is op je computer. Ga naar de ondersteuningssite van Google voor hulp als de Play Store nog niet is ingeschakeld. Open de app Play Store. Selecteer de Netflix-app.
Netflix is gratis te downloaden voor Android-gebruikers. Voor gebruik van de app heb je logischerwijs wel een Netflix-abonnement nodig.
Het probleem kan worden opgelost door de download of het installatieproces opnieuw te starten. Volg deze stappen: Annuleer en start de download overnieuw. Controleer dat je netwerkverbinding nog actief is.
Géén iPadOS 15 ondersteuning
Met uitzondering van de iPad Air 2 (2014), kun je iPadOS 15 alléén installeren op iPads die vanaf 2015 zijn uitgebracht. iPads die ouder zijn kun je enkel met oude iOS gebruiken.
Zeker omdat de eerste generatie iPhone SE en de iPhone 6s volgens geruchten niet kunnen updaten naar iOS 16. Deze iPhones hebben een A9-processor. De iPad mini 4, iPad Air 2, iPad 5 en iPad Pro 1 (uit 2015) hebben een chip die net zo oud of ouder is. De kans is groot dat deze iPads niet kunnen updaten naar iPadOS 16.
De update naar iPadOS 15 komt naar de iPad mini 4 en nieuwer, iPad Air 2 en nieuwer, iPad (5e generatie) en nieuwer, en alle iPad Pro's. WatchOS 8 verschijnt voor de Apple Watch Series 3 en nieuwer. De releasedatum van de Monterey-update van macOS is overigens nog altijd niet bekend.