Bij veel Android-apparaten kun je de netwerkinstellingen vaak bij de algemene instellingen vinden (via de Instellingen-app of het tandwieltje rechtsboven in je scherm in je notificatiescherm). Daar vind je vermoedelijk de optie Netwerk en internet en de optie Opnieuw instellen of iets wat daarop lijkt.
Ga naar Instellingen > Netwerk en internet > more_vert > Opnieuw instellen . Als u deze reset uitvoert, worden uw verbindingsproblemen mogelijk opgelost.
Als je de netwerkinstellingen opnieuw instelt, worden eerder gebruikte netwerken en je VPN-instellingen die niet met een configuratieprofiel of een MDM (Mobile Device Management) zijn geïnstalleerd, verwijderd. Wifi wordt uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld, zodat alle netwerkverbindingen zijn verbroken.
Dit proces kan in een aantal situaties nuttig zijn: Problemen met het netwerk oplossen: Als u problemen ondervindt met uw netwerkverbinding, zoals een trage internetsnelheid, DNS-fouten of problemen bij het verbinden met andere apparaten in het netwerk , kan het resetten van de netwerkcomponenten helpen het probleem op te lossen.
Netwerk opnieuw instellen verwijdert alle geïnstalleerde netwerkadapters met de bijbehorende instellingen. Nadat de pc opnieuw is opgestart, worden alle netwerkadapters opnieuw geïnstalleerd en alle instellingen teruggezet op de standaardwaarden.
1 Ga naar de Instellingen op je smartphone.2 Ga vervolgens naar Verbindingen.3 Tik op Mobiele netwerken.
Probeer eerst deze oplossingen
Controleer of de nieuwste software-updates op je apparaat zijn geïnstalleerd. Herstart het apparaat. Je moet mogelijk ook je modem en router herstarten. Maak verbinding met een ander netwerk om na te gaan of het probleem zich alleen in jouw netwerk voordoet.
Start uw apparaat opnieuw op .
Als opnieuw opstarten niet werkt, schakelt u tussen wifi en mobiele data: Open uw app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van uw apparaat kunnen deze opties verschillen. Schakel wifi uit en mobiele data in en controleer of er een verschil is.
In sommige gevallen kan Mail materiaal op afstand niet privé downloaden in een e-mail. Dit kan gebeuren wanneer je een Virtual Private Network (VPN) gebruikt. Mail laadt dit materiaal niet zonder je toestemming en daarom zie je de melding dat materiaal op afstand niet privé kan worden geladen.
Selecteer de Start-knop en typ vervolgens instellingen. Selecteer Instellingen > Netwerk en internet .
Selecteer de knop Start en typ vervolgens instellingen.Selecteer Instellingen > netwerk & internet.De status van uw netwerkverbinding wordt bovenaan weergegeven. Met Windows 10 kunt u snel de status van uw netwerkverbinding controleren.
Om Mobile Number Portability te gebruiken, kunt u de SIM gebruiken die een netwerkswitch nodig heeft om een eenvoudige SMS te versturen om te beginnen. Typ “PORT <uw 10-cijferige mobiele nummer>” en stuur het naar 1900 .
In de Google Home-app of de Google Wifi-app kun je zien hoeveel persoonlijke apparaten zijn verbonden met je wifi-netwerk.
PAN (Persoonlijk Netwerk)LAN (Lokaal Netwerk)MAN (Metropolitaans Netwerk)WAN (Wide Area Netwerk)
Wanneer uw internetverbinding thuis uitvalt, is dat meestal te wijten aan een storing in uw modem en/of router. De oplossing is eenvoudig: start uw apparatuur opnieuw op door deze los te koppelen, ongeveer 30 seconden te wachten, deze weer aan te sluiten en opnieuw op te starten . Dit lost meestal uw wifi-storing op.
Het herstellen van de netwerkinstellingen helpt onder andere bij wifi problemen op de iPhone. Mocht dit niet helpen, dan zijn er nog andere stappen die je kunt doorlopen om een niet werkende verbinding op te lossen.
Selecteer de Startknop en typ vervolgens Instellingen. Selecteer Instellingen > Netwerk & internet .
Als de lampjes niet goed werken, zou je een probleem kunnen hebben met de modem, router of internetverbinding. Neem contact op met de netwerkbeheerder of je internetprovider. Er kan bijvoorbeeld een serviceonderbreking zijn of je kunt worden gevraagd om je verbinding te resetten.