Als u geen verbinding kunt maken met een Wi-Fi-netwerk waarmee u eerder wel verbinding kon maken, zijn de netwerkinstellingen mogelijk gewijzigd of is het profiel beschadigd. U kunt dit oplossen door de netwerkverbinding te verwijderen (of 'vergeten') en vervolgens opnieuw verbinding te maken met het netwerk.
Doe het volgende: Klik op de knop Start. Kies vervolgens Instellingen > Netwerk en internet > Status > Netwerk opnieuw instellen. Op het scherm Netwerk opnieuw instellen selecteert u "Nu opnieuw instellen" > Ja om te bevestigen.
Probeer een tijdelijk netwerk op te zetten met een mobiele telefoon, een ander apparaat (met hotspotfunctie) of een draadloze router. Als het apparaat het draadloze netwerk kan vinden, vermoedt u een routerfout of een probleem met de routerinstellingen. Controleer de router en modem en eventuele kabels.
Tik in Instellingen op 'Mobiel netwerk' en schakel 'Mobiele data' in of uit voor elke app (zoals Kaarten) of voorziening (zoals Wifi-assistentie) waarvoor mobiele data kunnen worden gebruikt.
De instellingen voor een bekend wifinetwerk wijzigen: Plaats de aanwijzer op het bekende netwerk, klik op de knop 'Meer' en kies 'Netwerkinstellingen'. Een bekend wifinetwerk uit de lijst verwijderen: Plaats de aanwijzer op het bekende netwerk, klik op de knop 'Meer' en kies 'Vergeet dit netwerk'.
Open de Instellingen-app op je iPhone of iPad. Ga naar Wifi en tik rechtsboven op Wijzig. Blader door de lijst met wifi-netwerken waarmee je eerder verbinding hebt gemaakt. Door te vegen of door op het rode icoon te drukken kun je een specifiek netwerk verwijderen.
Open Instellingen. Navigeer naar 'Wifi'Tik bovenaan de pagina op 'Wijzig'Een overzicht met alle bekende netwerken wordt geopend.
De netwerkinstellingen opnieuw instellen
Ga naar 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'.
Een wifi verbinding is het lokale draadloze netwerk wat je thuis hebt. Ook zijn er op bijvoorbeeld stations vaak wifi netwerken beschikbaar. Wifi heeft een kort bereik (meestal een meter of 10) en is dus alleen lokaal bruikbaar. Mobiel internet is de verbinding die ik aanbied.
Als er geen netwerken in de lijst getoond worden, dan kan het zijn dat uw draadloos-hardware uitgeschakeld is, of dat die mogelijk niet goed werkt. Zorg ervoor dat het apparaat ingeschakeld is. U kunt buiten bereik van het netwerk zijn.
Check dan samen met ons in de Telenet-app je netwerk en ontdek zo de oplossing voor je probleem. Ga naar Mijn thuisnetwerk en druk op de knop Diagnose.Of klik op de knop Beheer en kies dan Probleemoplosser. We beginnen met een grondige analyse van het Telenet-netwerk, de verbinding tot aan je modem en je modem zelf.
Als je verbinding hebt met een Wi-Fi-netwerk maar niet online kunt komen, probeer je het Wi-Fi-netwerk op een ander apparaat te gebruiken. Als andere apparaten ook geen toegang krijgen tot internet, kan het zijn dat de netwerkdienst defect is, dus neem dan contact op met je internetprovider voor hulp.
Herstel netwerkinstellingen: Alle netwerkinstellingen worden verwijderd. Bovendien wordt de apparaatnaam die is toegewezen onder 'Algemeen' > 'Info' in Instellingen opnieuw ingesteld op "iPhone" en worden handmatig vertrouwde certificaten (zoals voor websites) gewijzigd in niet-vertrouwde certificaten.
Ga naar Wifi-instellingen. Selecteer je huidige wifi-netwerk. Druk achter je wifi-netwerk op het potloodje om het aan te passen. Pas je gegevens aan en druk op Opslaan.
Een SSID-code bestaat uit maximaal 32 karakters. Er is geen beperking voor het minimaal aantal karakters, dus een SSID kan lang of kort zijn. Meestal maken internetproviders standaard SSID's aan door de naam van hun bedrijf te combineren met willekeurige cijfers of letters.