Hoe moet je een pakje terugsturen?

Pakket retour sturen
  1. Maak je retourpakket goed dicht en plak het retourlabel erop. Gebruik je de oorspronkelijke verpakking? ...
  2. Maak een verzendlabel met antwoordnummer. Je hoeft niks te betalen.
  3. Koop een verzendlabel. Je betaalt de normale verzendkosten voor een pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe stuur ik een pakketje retour DHL?

Zo werkt retourneren
  1. Maak online je label aan. Als je nog geen retourlabel hebt, maak je dit eenvoudig online aan. ...
  2. Maak je retourzending klaar. Verwijder eventuele oude labels van je pakket. ...
  3. Geef je pakket af bij een DHL ServicePoint. Is je pakket klaar om terug te sturen?

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Waar kan ik pakket retourneren PostNL?

Laat je klant zelf kiezen waar en wanneer hij zijn retourpakket afgeeft. Met ruim 4000 bemande en onbemande PostNL-punten in Nederland én 800 in België zit er altijd één in de buurt. Onder andere bij Albert Heijn, Bruna, Jumbo en Primera.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is retour sturen gratis?

Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval. Gratis retourneren is een service, maar zeker geen verplichting.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Kan je retour pakket meegeven aan bezorger?

Verwacht je een pakketje, maar wil je ook iets terugsturen? Geef je retour dan mee aan de pakketbezorger die bij je langskomt. Dat is niet alleen makkelijk, het scheelt je ook nog eens tijd. Hoef jij de deur niet meer uit!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

40 gerelateerde vragen gevonden

Waar moet je het Retourlabel plakken?

Verwijder oude adreslabels en plak het DHL retourlabel op de bovenzijde van je pakket. Zorg ervoor dat het altijd goed leesbaar is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Waar kan ik mijn DHL pakket afgeven?

Met het DHL retourlabel dat de webshop je heeft bezorgd via e-mail of in de verpakking kan je je bestelling eenvoudig retour sturen. Plak het retourlabel op de verpakking, verwijder oude labels en breng je pakket binnen in een DHL ServicePoint in je buurt. Wij zorgen ervoor dat het netjes terug gaat naar de verzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.be

Wat kun je niet terugsturen?

Wat mag je wel uitzonderen?
  • Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn. ...
  • Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is. ...
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling. ...
  • Producten met een beperkte houdbaarheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Kun je altijd retourneren?

Geen bedenktijd aankoop winkel

Als u een product koopt in een winkel, dan heeft u geen wettelijke bedenktijd. Veel winkeliers bieden wel een retour of ruilmogelijkheid aan voor ongebruikte en onbeschadigde producten. Dit is dan een extra service van de winkel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Is retourformulier verplicht?

Iedere webshop moet dit formulier aanbieden. Je kunt het ook op een andere manier melden, bijvoorbeeld door een e-mail te sturen of online een contact- of retourformulier in te vullen. Vaak kun je het product ook terugsturen met een verklaring dat je het product wil herroepen, zonder de herroeping eerst te melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Waar is mijn PostNL punt?

Ga naar postnl.nl/locatiewijzer. Vul je postcode, straat of plaats in. Kies bij 'Wat wilt u doen?' de gewenste optie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe werkt een PostNL Pakketpunt?

Zo werkt het: Maak het pakket online klaar voor verzending. Print het verzendlabel met daarop je barcode en plak deze op jouw pakket. Scan de barcode op je verzendlabel bij de pakket- en briefautomaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan Retourlabel niet printen PostNL?

Om je klanten printloze retourlabels aan te bieden heb je een Returnless Pro of Automate account nodig (zie Tarieven pagina). We maken printerloze zendingen aan met behulp van onze koppeling met PostNL Smart Returns. Hiermee maken we antwoordnummer zendingen aan (productcode 2285).

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.returnless.com

Waar kan ik Retourlabel printen DHL?

Wilt u een retour- of afhaalzending inplannen, maar lukt het even niet om een verzendlabel te printen? Geen nood, gebruik gewoon de labelprintservice in onze online verzendservice My DHL Parcel. Voor een kleine vergoeding neemt de chauffeur dan een ingevuld verzendlabel voor u mee.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Kun je DHL pakket afgeven bij PostNL?

Bij een pakketpunt van PostNL kun je uitsluitend pakketjes halen of brengen. Het pakketje in orde maken en betalen doe je online (thuis). DHL heeft alleen pakketpunten, het zogenaamde DHL Servicepoint. Je kunt hier alleen pakketjes halen en brengen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op crazylabels.nl

Wat kost het om een pakketje te versturen via DHL?

Scherpe tarieven

Al vanaf €3,95 verstuur je een pakket binnen Nederland. En vanaf €9 gaat je zending de grens over. Voor klimaatneutrale verzending betaal je niets extra's. Bekijk al onze extra services, bezorgduur en tarieven per land.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlparcel.nl

Wie moet verzendkosten betalen bij retour?

Bezorgkosten retour

Als je een bestelling terugstuurt, hoort de webwinkel ook de eventueel betaalde bezorgkosten terug te betalen. Dat zijn de kosten voor de thuisbezorging van het artikel. Let op: Dit geldt alleen als je de hele bestelling terugstuurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wie betaalt kosten retour afzender?

Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Wat staat er op een Retourlabel?

Een retourformulier is wat je klant invult wanneer een product wordt teruggestuurd. Zo weet je van wie het pakket is en hoeveel er voor betaald is.
...
Een retourformulier kan uit de volgende onderdelen bestaan:
  • Retourvoorwaarden en afhandeling.
  • De retourgegevens.
  • Het adreslabel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op picqer.com

Wat is een Retourbewijs?

Mocht jouw retourzending binnen het retourproces blijven hangen, dan is dit retourbewijs jouw bewijs dat je de zending hebt afgegeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Hoeveel dagen om te retourneren?

Als je iets in een winkel hebt gekocht is het wettelijk gezien zo: koop is koop. Ga in gesprek met de winkelier en kijk of je er samen uit kunt komen als je spijt hebt van een aankoop. Als je je aankoop online, telefonisch of aan de deur hebt gedaan geldt er een wettelijke bedenktijd van 14 dagen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Heb je altijd 14 dagen bedenktijd?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Is de Primera een DHL punt?

Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een DHL of PostNL punt in de buurt! Zoek hier de winkel bij jou in de buurt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op primera.nl

Kan DHL mijn pakket thuis ophalen?

Ik verpak mijn zending zelf en de koerier komt het ophalen wanneer ik het wil. De click tarieven zijn lager dan ooit!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dhlexpress.be

Hoe lang is Retourlabel geldig?

PostNL verzendlabels zijn na voormelden / afdrukken 14 dagen geldig. Dit betekent dat nadat je het verzendlabel hebt uitgeprint deze binnen 14 dagen ingeleverd of opgehaald moet zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.shops-united.nl

Populaire vragen