Als 'influencer' is de meest bekende manier om geld te verdienen via Instagram waarschijnlijk door het plaatsen van een gesponsorde posts. Dat kan een post zijn zoals andere reguliere posts, of een post (of meerdere) in je verhaal (zodat die 24 uur zichtbaar is).
Nano-influencer: 1.000 tot 10.000 volgers (10 tot 100 euro per post) Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post)
Foto's en video's die Instagrammers tegen betaling als promotie plaatsen, krijgen binnenkort een eigen label en zijn zo beter herkenbaar. Nu is het vaak nog onduidelijk als Instagram-gebruikers betaald krijgen voor het plaatsen van een foto of video.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Om goed geld te verdienen met gesponsorde posts op Instagram, moet je een behoorlijke aanhang hebben. Onderzoek heeft aangetoond dat influencers met meer dan 1 miljoen volgers duizenden dollars per post verdienen. Als je een micro-influencer bent, is dat ook oké.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Berekenen hoeveel je Instagram account waard is
Het is gemakkelijk om de Influencer Fee tool te gebruiken. Je surft naar de website en vult bovenin de naam in van het account dat je wil checken. Je ontvangt dan een overzicht van een aantal statistieken.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
Een influencer is een persoon die via sociale media diensten of producten aanbeveelt. Bedrijven doen beroep op 'influencer marketing' als alternatief kanaal om hun diensten of producten te promoten. Influencers ontvangen vaak producten als vergoeding voor hun aanbeveling, of ze worden ervoor betaald in geld.
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Beste tijd om te posten op Instagram
De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd. Tip: post voornamelijk buiten werkuren.
Post op Instagram 1x per drie dagen. Vaker is niet nodig. Een Instagram post heeft een relatief lange levensduur, dit komt o.a. door het algoritme van Instagram. Na de vierde dag neemt het bereik af en kun je shinen met je nieuwe post.
Wat is Instagram? In het kort: Instagram is een sociaal netwerk waarbij het allemaal draait om het delen van foto's en video's met je volgers. En om het bekijken van foto's en video's van de mensen die jij volgt. Dit kunnen vrienden zijn maar vaak zie je dat mensen ook bekende mensen of influencers volgen.
Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post. Macro: 500.000+ volgers: meer dan 1.000 euro per post.
Een snelle rekensom leert ons dat een video die een miljoen keer wordt bekeken, al snel 7.600 dollar kan opleveren. Dat is omgerekend zo'n 6.800 euro.
Volgens de meeste bronnen verdien je tussen de 2 en 4 cent per 1000 views. Hoeveel geld je verdient per 1000 views is dus niet heel veel. Dus dat betekent dat je ergens tussen de $20 en $40 zou verdienen voor een 1000000 (één miljoen) videoweergaven.
Schrijf goede content, dit wekt interesse op om meer over je bedrijf te lezen. Plaats een like-knop onder iedere pagina en artikel. Mensen die tevreden zijn, zullen sneller op de like-knop klikken. Lanceer een wedstrijd waar enkel fans aan mee mogen doen.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Ze helpen je je bereik te vergroten, nieuwe volgers en zo nieuwe klanten te krijgen. Wist je dat posts met hashtags maar liefst 12,6% meer engagement hebben dan posts zonder! Om de juiste, kwalitatieve volgers aan te trekken, heb je de juiste hashtags nodig. Willekeurige hashtags, trekken willekeurige volgers.