Vraag gewoon aan klanten wat je voortaan anders of beter kunt doen: sta open voor feedback! Wees gul met het delen van jouw kennis: organiseer bijvoorbeeld kennissessies waar jouw vaste klanten echt wat van opsteken en blij van worden. Weblish organiseert maandelijks Web&Pizza sessies.
Binden betekent het van binnenuit 'ja' zeggen tegen iets of iemand. Dit kan alleen als je weet wat je belangrijk vindt in je werk. En wat dus de mensen in je team belangrijk vinden. Weet wat jouw drijfveren zijn (motivatie.
Voor klantgerichtheid is de dimensie 'servicegerichtheid' van belang. Dit houdt in dat wordt gemeten in hoeverre je gericht bent op de ander. Als je servicegericht bent, dan ben je behulpzaam, meelevend, vriendelijk, kortom in hoeverre ben je bereid andere mensen te helpen?
Bij klantmanagement draait het primair om het realiseren van de best mogelijke waardepropositie als basis voor de relatie en is het doel om de organisatie van klant en verkoper met elkaar te verbinden in relatie, creativiteit en partnership. Hoe meer co-creatie er ontstaat hoe beter.
Gevoel van waardering
Niemand zou een cadeautje nodig moeten hebben om zich gewaardeerd te voelen. Waardering zit hem in zo veel meer dan een pakje! En tóch kan het geven van een cadeau een mooi haakje zijn voor het uitspreken van je waardering voor iemand.
Als de jarige geen Abraham pop of Sarah pop nodig heeft omdat hij een heel andere leeftijd bereikt, dan kun je hem of haar alsnog verrassen door bijvoorbeeld een mega opblaasbare verjaardagtaart te regelen. Een opblaasbaar feestkanon is trouwens ook waanzinnig leuk en wat dacht je van een opblaasbare gouden 50.
Verras de jarige veertiger op zijn of haar verjaardag met een vriendenboek. Op Mijnvriendenboekje.nl kun je met alle vrienden en familie een boek samenstellen vol met herinneringen, anekdotes en foto's van de afgelopen jaren. Iedereen vult online zijn persoonlijke pagina in waarna er een echt boek van gemaakt wordt.
De klantmanager is verantwoordelijk voor de cyclische controle (eens in de drie jaar)(bij accijnsgoederen eens in de vijf jaar) van zijn klanten. Hierbij maakt hij gebruik van de beschikbare klantgegevens, het klantgedrag, de uitgevoerde controles en controleresultaten.
Wanneer je klantgericht bent, bezit je de volgende eigenschappen en vaardigheden: Je hebt respect voor de klant. De klant betaalt jouw salaris! Je bent dienstverlenend ingesteld: je doet graag wat voor een ander.
Klantgerichtheid is de mate waarin iemand in staat is om het belang van de klant te achterhalen en ernaar te handelen. Klantgericht werken zorgt voor enthousiasme bij klanten waardoor ze vaker zaken met je willen doen. De principes van klantgerichtheid gelden ook richting collega's.
Klantgerichte houding: wat is het? Binnen een klantgerichte organisatie hebben medewerkers een gemeenschappelijk doel voor ogen: producten of diensten leveren die voldoen aan de behoeftes van de klant of deze overtreffen.
Hard skills zijn vaardigheden die je nodig hebt om de functie goed te kunnen uitvoeren. Denk bijvoorbeeld aan bepaalde technische vaardigheden zoals het beheersen van een computerprogramma.
Klantgerichtheid is onze houding en geeft de mate van interesse weer die wij hebben voor de klant en de wil om hem perfect te helpen. Klantvriendelijkheid is de manier waarop we deze klantgerichtheid laten zien en overbrengen.
De zekerheid die is gesteld in een andere lidstaat of in een land dat is aangesloten bij de overeenkomst gemeenschappelijk douanevervoer mag worden gebruikt voor douanevervoer dat in Nederland aanvangt. Het door dat andere land afgegeven Guarantee Reference Number (GRN) wordt dan in de aangifte vermeld.
“Bij elke aangifte gaat er in ons systeem een bepaald deel af van het totale bedrag aan zekerheid voor invoer dat de onderneming met de Douane is overeengekomen. Zodra het saldo op nul staat, moet je bijstorten, want anders komen je aangiften er niet meer doorheen.
In Nederland worden de kroonjaren, zoals een 30ste, 40ste of 50ste verjaardag, extra speciaal gevierd!
Als algemene richtlijn kun je er vanuit gaan dat je kennissen en collega's een bedrag van €20 – €40 geeft. Familie en vrienden een bedrag van €35 – 50 en directe familie en beste vrienden een bedrag van €50 – 150.
Echt jong ben je maar tot je 21ste, volgens het woordenboek. “Vanaf 50 à 55 denken de woordenboeken dan weer aan oud” zegt Jansen in Nieuwe Feiten. Maar omdat de meeste mensen daar anders over denken en woordenboeken wel eens “achter” lopen , deed Jansen een enquête bij de lezers van Onze Taal.
Een man die de liefde met je bedrijft uit passie, en niet alleen uit lust. Maar ook een man die een eigen passie heeft. Of dit nou sport, zijn werk of iets creatiefs is. Niet aantrekkelijker dan een man die voor iets of iemand één en al passie uitstraalt.