Maak een bericht in je Instagram-overzicht. Veeg naar rechts op een willekeurige plek in het overzicht. Scrol onderaan naar Bericht maken. Upload een foto of video uit de bibliotheek van je telefoon of maak een nieuwe foto door op de cameraknop te tikken. Tik op Volgende en voeg vervolgens een bijschrift toe.
Tik op het pictogram "+" bovenaan uw scherm
Instagram heeft onlangs zijn standaard startscherm gewijzigd, dus als je nu Instagram Stories, Reels wilt posten of Instagram Live wilt gebruiken, moet je op het "+"-pictogram boven aan je scherm tikken. Selecteer vervolgens het type bericht dat je wilt delen in de lijst.
Een bericht of reel plannen op Instagram
Voeg een bijschrift, effecten en filters toe. Tik op Meer opties (Android) of Geavanceerde instellingen (iOS). Tik op naast Dit bericht plannen. Selecteer een datum en tijd voor maximaal 75 dagen in de toekomst.
Instagram is een social media netwerk voor het delen van afbeeldingen en video's, waar je visuele content kunt maken voor je volgers . Het platform inspireert creativiteit en verbinding. De centrale hub van Instagram is de feed, waar gebruikers door berichten scrollen, dubbeltikken om te liken of opmerkingen achterlaten.
Maak een bericht in je Instagram-overzicht.
Veeg naar rechts op een willekeurige plek in het overzicht. Scrol onderaan naar Bericht maken. Upload een foto of video uit de bibliotheek van je telefoon of maak een nieuwe foto door op de cameraknop te tikken. Tik op Volgende en voeg vervolgens een bijschrift toe.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
U kunt ook op een bestaand bericht in de chat tikken en vasthouden en vervolgens op Beantwoorden tikken.Voer uw bericht in.Tik en houd vast naast uw bericht.Kies de datum en tijd om het bericht te verzenden .
Onze tip: post aan het begin van de week als je een groot bereik wil creëren met jouw post. Wil je toch op een andere dag posten? De piektijden op X vinden plaats rond lunchtijd (13 uur) en aan het einde van de middag (17 uur). Als we verder inzoomen zien we dat maandagmiddag om 16 uur het beste moment is om te posten.
Open de Instagram-app op je telefoon en zorg dat je bent ingelogd op je account. Tik op het "+"-pictogram onderaan het scherm of veeg naar rechts vanaf elke plek in de feed om de postcomponist te openen. Selecteer een foto of video uit je camerarol of maak een nieuwe foto of video om te posten.
Zoom gewoon uit op je foto voordat je hem uploadt naar Instagram, zodat de hele foto zichtbaar is binnen de 4:5-beeldverhouding . Op deze manier kunnen je volgers, ook al is de foto kleiner, nog steeds de hele foto zien zonder bijsnijden.
Instagram video lengte
Reguliere Instagram-feed post: max 60 seconden. Instagram Reels: max 90 seconden. Instagram Stories: max 15 seconden, maar je kunt meerdere video's achter elkaar plaatsen om een langere verhaallijn te maken.
Om uw verhaal voor een later tijdstip te plannen, selecteert u Plannen voor later en kiest u vervolgens de gewenste datum en tijd voor uw verhaal om gepubliceerd te worden . Bevestig door op Gereed te tikken op iOS of Plannen op Android. U hebt nu uw IG-verhaal gepland!
Waarvoor krijg je betaald op Instagram? Het geld dat je kunt verdienen als influencer hangt af van de engagement rate, kwaliteit van de content, naamsbekendheid, doelgroep en skills. Gemiddeld kun je rekenen op ongeveer €10 per 1.000 volgers, maar dit kan altijd afwijken afhankelijk van je contract en sponsor.
In 2024 gebruikt Instagram meerdere algoritmes, classifiers en processen die specifiek zijn voor verschillende onderdelen van de app, zoals de feed, stories, reels, en de Explore Page. Elk van deze algoritmes werkt op basis van verschillende signalen om te bepalen welke content het meest relevant is voor de gebruik.
Aantal volgers en engagementpercentage
Volgens het gratis Creator Rates Report van Later kunnen influencers voor een enkele Instagram Reel het volgende in rekening brengen (als basistarief): Nano creators (0-10K volgers): $100-$200 . Micro creators (10K-100K volgers): $200-$1K. Mid creators (100K-500K volgers): $1.5K-$5K.
Een verhaal (of story) zal de meest mensen ook nog bekend in de oren klinken. Dit is ook een foto of video maar dit post je weer op een ander plekje van je account. Het verschil tussen een post en een story is dat een story maar 24 uur zichtbaar blijft en daarna niet meer te bekijken is.
Instagram. De beste dagen om iets te delen op Instagram zijn maandag en woensdag. Meer specifiek zijn maandag rond 13:00 uur, woensdag om 09:00 uur en vrijdag om 13:00 uur de tijdstippen waarop je het meeste bereik kan verwachten. Deze piekmomenten vallen allemaal binnen de werktijden en vooral rond de middag.
Zorg ervoor dat je duidelijk in de foto of video laat zien wat jouw doel is van dit beeld. Zo trek je de aandacht van jouw doelgroep en gaan mensen de tekst onder jouw post lezen. Er ontstaat zo interactie met jouw post en krijg je meer volgers. Ook is het belangrijk om foto's te plaatsen met een hoge resolutie.