Hoe maak je een nette mail?

Met Bizz Online zorgt een persoonlijk toegewezen digitaal expert ervoor dat je site hier helemaal klaar voor is.
  1. Gebruik een professioneel e-mailadres. ...
  2. Kies een duidelijk onderwerp. ...
  3. Spreek de ontvanger correct aan. ...
  4. Maak duidelijk waarom je de zakelijke mail schrijft. ...
  5. Houd het simpel. ...
  6. Gebruik formele taal.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op proximus.be

Hoe schrijf je een nette e-mail?

Maak bij het schrijven van je mail gebruik van reguliere briefconventies. Denk hierbij aan een aanhef zoals 'Beste meneer/mevrouw,' of 'Geachte meneer/mevrouw,' en een afsluiting als 'Met vriendelijke groet,'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op stagemax.nl

Hoe schrijf je een beleefde email?

Bij communicatie met een docent, assistent of administratief personeel gebruik je het beste een formele aanspreking zoals 'Geachte professor', 'Geachte mevrouw' of 'Geachte heer '. Als de ontvanger heeft aangegeven dat je zijn of haar voornaam mag gebruiken kan je 'Beste ....' als aanspreking gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wet.kuleuven.be

Hoe stel je een formele mail op?

In formele brieven en e-mails is de aanhef bij voorkeur Geachte heer Jansen of Geachte mevrouw Pauwels of Geachte in combinatie met een ander zelfstandig naamwoord, bijvoorbeeld Geachte lezer, Geacht bestuur.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op taaladvies.net

Hoe maak je een nette brief?

Tips
  1. Houd je brief beknopt en wijd niet teveel uit.
  2. Vermijd hevige emoties in je beschrijving (bijvoorbeeld in het geval van een klacht of motivatie).
  3. Wees concreet en verwijs naar duidelijke gebeurtenissen waarbij je datum en plaats noemt.
  4. Beschrijf helder wat je wilt en wat je van de geadresseerde verwacht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op examenoverzicht.nl

Hoe schrijf ik een goede zakelijke e-mail? Kijk & maak een mail, zo leer je heel veel! (Examentip)

43 gerelateerde vragen gevonden

Hoe schrijf je een zakelijke?

10 tips voor een helder zakelijk verhaal
  1. Bedenk eerst wat je wilt bereiken. Je schrijft niet zomaar een zakelijke tekst. ...
  2. Kruip in de huid van je doelgroep. ...
  3. Gebruik opmaak om je structuur duidelijk te maken. ...
  4. Schrijf een ijzersterk intro. ...
  5. Vergeet niet af en toe een punt te zetten. ...
  6. Schrijf actief. ...
  7. Gebruik spreektaal. ...
  8. Ben concreet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op letterdesk.nl

Hoe mail je een bedrijf?

Doorgaans komen in een zakelijke e-mail dezelfde basiselementen aan bod als in een zakelijke brief: afzender en geadresseerde, onderwerp, aanhef, eigenlijke inhoud, afsluiting, slotgroet en afzendergegevens. Toch zijn er ook een aantal verschillen tussen een brief en een e-mail.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op taaladvies.net

Wat zet je onderaan een mail?

Sluit zakelijke brieven en e-mails met een gepaste slotgroet af.
  1. Met vriendelijke groeten.
  2. Met vriendelijke groet.
  3. Vriendelijke groeten.
  4. Vriendelijke groet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlaanderen.be

Is Beste allen een goede aanhef?

Beste wordt gecombineerd met een voornaam of een ander zelfstandig naamwoord. In de praktijk wordt Beste vaak zelfstandig als aanhef gebruikt, maar niet iedereen wordt graag op die manier aangeschreven. Het is daarom aan te raden om Beste altijd te laten volgen door een voornaam of een ander zelfstandig naamwoord.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlaanderen.be

Waarom mag je niet met ik beginnen?

In formele en officiële boodschappen kunnen lezers het gebruik van ik als eerste woord als onbeleefd ervaren. Door te starten met ik kunt u immers de indruk wekken dat u zichzelf belangrijker vindt dan de lezer. U kunt dat gemakkelijk voorkomen door een ander zinsdeel op de eerste plaats te zetten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op taaladvies.net

Hoe ziet een goede mail eruit?

Selecteer een overtuigend onderwerp voor je e-mail. Adresseer en begroet de ontvanger op een gepaste manier. Vermeld de belangrijkste informatie aan het begin. Structureer de inhoud op een compacte en overzichtelijke manier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op strato.nl

Wat is een goede slotzin?

Klassieke voorbeelden van een slotzin

Gebruik deze klassieke slotzinnen als eventuele inspiratie: Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest. Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Wij zien uw antwoord met belangstelling tegemoet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op managementsupport.nl

Hoe beeindig je een email?

De meest gebruikelijke slotgroet is: Met vriendelijke groet(en). Te formeel is een slotgroet als: Hoogachtend, of Met hoogachting. Te informeel is een slotgroet als: Groetjes, of Hartelijks.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zakelijkschrijven.nl

Wat is een informele mail?

Een informele brief is een persoonlijke brief gericht naar bekenden of mensen die je op een informele wijze wilt benaderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op examenoverzicht.nl

Hoe gaat het met je mail?

10 "Hoe is het met je?” Alternatieven
  • 1) "Ik hoop dat je een goede [week, maand] hebt." ...
  • 2) "Bent je enthousiast voor [aankomende gebeurtenis]?" ...
  • 3) "Ik hoop dat je van [industriegebeurtenis] genoten hebt." ...
  • 4) "Hoe zit je in de [zomerhitte, winterkou, dit weer]?" ...
  • 5) "Ik hoop dat [Laatst bezochte pagina] nuttig was."

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hubsterdam.com

Hoe begin je een mail zonder naam?

Als je geen naam of alleen een achternaam gebruikt, kies je bij mannen voor heer en bij vrouwen voor mevrouw. Deze woorden schrijf je altijd voluit. Meneer, mijnheer en de heer gebruik je niet in de aanhef. (Me)juffrouw is verouderd, en kun je dus ook beter niet gebruiken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op languagepartners.nl

Wat zet je boven een brief?

Bovenaan de brief vermeldt u uw adres en dat van de geadresseerde, de datum en de aanhef. U sluit de brief af met uw naam en handtekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tuxx.nl

Wat is een aanhef in een mail?

De aanhef of aanspreking is een (meestal vriendelijke) introducerende zin van een brief of e-mail. Het gaat doorgaans om standaardformuleringen waarmee de schrijver zich tot de geadresseerde richt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikipedia.org

Wat is een slot zin?

In een slotzin geef je aan wat je van de lezer verwacht, hoe iets verder gaat of welke actie jij gaat ondernemen. Net als bij openingszinnen is het soms lastig een goede slotzin te vinden. Ook een slotzin moet passen bij de inhoud van de brief of e-mail die je schrijft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op braint.nl

Wat kun je zeggen in plaats van met vriendelijke groet?

Met vriendelijke groeten en Met vriendelijke groet zijn de gebruikelijkste formuleringen. Die vormen zijn ook zonder met mogelijk: Vriendelijke groeten, Vriendelijke groet. Als een brief of e-mail een duidelijk informeel karakter heeft, zijn ook andere slotgroeten mogelijk: Groeten, Groet, Groetjes, Hartelijke groet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vlaanderen.be

Wat is mijn aanhef?

Weet je of de geadresseerde in de sollicitatiebrief een man of een vrouw is, dan gebruik je 'Geachte heer (achternaam)' of 'Geachte mevrouw (achternaam)'. Onthoud dat het altijd beter is om wel je aanhef persoonlijk te maken door eerst te achterhalen wie de persoon is waarnaar je schrijft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op werkstudent.nl

Hoe begin je een officiele brief?

Een formele brief: de indeling
  1. Begin met de gegevens van de afzender. ...
  2. Een enter hieronder zet je de gegevens van de geadresseerde.
  3. Een enter hieronder zet je de plaats en datum van verzending.
  4. Een enter hieronder geef je weer waar de brief over gaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op cv5.nl

Wat schrijf je in de kern van je brief of e-mail?

- de kern: vertel waar het écht om gaat, op welke vragen wil je antwoord. De kern bestaat uit minimaal 3 zinnen. - een slot: schrijf wat je van de lezer verwacht, bedank de lezer alvast. - een afsluiting: met vriendelijke groet, hoogachtend.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op sites.google.com

Wat is een zakelijke schrijfstijl?

Een moderne, zakelijke schrijfstijl is persoonlijk, activerend en makkelijk te lezen. Veel mensen denken dat een zakelijke schrijfstijl een afstandelijke schrijfstijl is. Met veel moeilijke woorden en jargon.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tekstmodel.nl

Hoe zeg je netjes Alvast bedankt?

"Alvast bedankt," of "op voorhand bedankt," blijken dé manier om een antwoord los te krijgen. "Dankjewel," en "bedankt," prijkten op een mooie tweede plaats.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hln.be

Populaire vragen