Spray ongeveer een halve spuitbus JLM Diesel Air Intake & EGR reiniger van een afstand van ongeveer 20 centimeter meerdere malen rechtstreeks in het inlaatspruitstuk totdat de motor soepeler gaat draaien.
Met behulp van een speciaal 'granulaat' is een snelle en effectieve reiniging van de kleppen mogelijk. De onderdelen worden als het ware schoongestraald. Er zijn geen resten, een neutralisatieoplossing verwijdert de granulaatrestanten en voorkomt dat deze in de verbrandingskamer terechtkomen.
Na een behandeling met Walnut blasting rijdt uw auto voelbaar soepeler en krachtiger dan voorheen! Preventief onderhoud welke Brandstof besparing en een optimaal presterende motor opleverd. Kosten 125,- incl. gebruik alle noodzakelijke apperatuur,granulaat en klein materiaal.
Het verwijderen of het openmaken is hiervoor niet nodig, makkelijker is het gebruik van een roetfilter reiniger. Er zijn verschillende soorten roetfilter reinigers namelijk additieven en sprays. Additieven zijn het makkelijkst deze kan je eenvoudig aan de diesel toevoegen.
De garage zal dan een geforceerde regeneratie uitvoeren met een speciaal computer gestuurd programma waarbij de motor op 3500 toeren zo'n 8 minuten zal draaien. Dit proces is geforceerd en zet de vervuiling van het roetfilter op 70%.
Met de Total Care Diesel van Lindemann kan je zelf jouw roetfilter reinigen. Dit product verlaagt de verbrandingstemperatuur van roet waardoor het makkelijker verbrandt. Daarnaast bevat het een zeer hoog gehalte werkzame reinigingstoffen.
In een proces dat ongeveer drie uur duurt wordt uw inlaatspruitstuk verwijderd en dmv walnoot schaal uw kleppen gereinigd. Voordeel van dit proces is dat de walnootschaal niet schadelijk is voor het metaal in uw motor, alleen voor de carbon aanzetting met verbluffende resultaten tot gevolg.
Veel dealers raden eigenaren van auto's met directe injectiemotoren aan om hun eerste walnootreiniging te plannen tussen 22.000 en 40.000 mijl . Het Performance Auto Specialists-team raadt aan om een walnootreiniging op te nemen in uw routineonderhoud rond de 30.000 mijl.
Wat zijn de kosten voor het reinigen van de inlaatkleppen? Het chemisch reinigen van de inlaatkleppen kost €220,- Het reinigen door middel van stralen met granulaat is afhankelijk van de tijd dat we er mee bezig zijn. U kunt hiervoor altijd een vrijblijvende offerte opvragen.
Het reinigen van ventilatiekanalen die de vieze lucht in uw woning afvoeren gebeurt door middel van een roterende borstel en een stofafzuiging met filter. Deze wordt in een ventilatie opening geplaatst en vervolgens wordt al het stof en vuil opgevangen door de stofzuiger.
Eerst moet je ervoor zorgen dat de AC uit staat. Draai vervolgens je ventilatieopeningen los en veeg ze grondig schoon.Je kunt hiervoor een doek of een schoonmaakborstel gebruiken en als laatste de binnenkant van je kanalen stofzuigen . Als je op zoek bent naar meer informatie over hoe je kunt voorkomen dat er stof uit je ventilatieopeningen komt, kun je hier kijken.
Wij raden u aan om uw mechanische ventilatie eens in de 4 jaar te laten reinigen. Daarnaast is het aan te raden om de ventilatiebox eenmaal in de 2 jaar te laten onderhouden. Op deze manier bent u ervan verzekerd dat uw systeem, vervuilde lucht zo snel mogelijk afvoert.
Zoek het toegangspunt van het inlaatspruitstuk en verwijder alle componenten die de toegang daartoe belemmeren. Spray Intake Valve Cleaner : Gebruik de inlaatklepreinigerspray om een royale hoeveelheid op de inlaat aan te brengen, terwijl u toegang hebt tot het inlaatspruitstuk. Deze reiniger is samengesteld om koolstofafzettingen op de kleppen op te lossen.
Bij walnut blasting zorgen wij ervoor dat ieder inlaatkanaal gestraald wordt met walnootgranulaat. Hierdoor wordt alle koolaanslag verwijderd, zonder dat daarbij de inlaatkanalen en kleppen worden beschadigd. Zo verdwijnt de koolstofafzetting en kan uw auto weer optimaal presteren.
Buiten spuit je gewoon een koude motor in met wat ontvetter en hogedrukreiniger . Binnen gebruik je een inlaatsysteemreiniger. Niet het spul dat je in de benzinetank gooit. Ik heb het over het soort dat je in een druppelfles doet (of een fles onder druk met een spuitopzetstuk) en de motor het laat opzuigen.
De beste manier om je motor voorzichtig schoon te maken is met een spons, een zachte borstel en een emmer warm water met een beetje geconcentreerde autoshampoo. Was eerst het oppervlak van de motor met de spons en verwijder dan voorzichtig met de borstel het vuil van de koelribben en de kleine openingen.
Bij motorrijden in de regen is het vooral belangrijk dat je je bewust bent van het wegdek waar je op rijdt. Klinkers en kinderkopjes zijn in de regen een stuk gladder dan asfalt; en zelfs op asfalt kom je de nodige valkuilen tegen. Wegmarkeringen, reparatieplekken en putdeksels zijn erg verraderlijk.
Over het algemeen ligt de optimale werkdruk voor een zandstraalketel rond de 90 PSI (pond per vierkante inch), wat zorgt voor efficiënt en effectief stralen.
Het verbetert de prestaties van de motor, brandstofefficiëntie en vermindert emissies door opgebouwde koolstofresten te verwijderen. De voordelen van Carbon Cleaning: Verbeterde motorprestaties. Toename van brandstofefficiëntie.
De Inlaat wordt volgens een speciaal stappenplan gereinigd. Allereerst wordt het inlaatspruitstuk gedemonteerd. Met behulp van een speciale camera wordt de ernst van de vervuiling vastgesteld om vervolgens per cilinder te reinigen. De inlaatkleppen van deze cilinders worden dichtgezet.
Wellicht heeft u zelf als dieselrijder ervaren dat een voertuig bezig is met 'regenereren', het vertaald zich vaak in: het schokken van de motor, tijdelijke verhoging van toerental en een verandering/verzwaring van het motorgeluid.
De eerste stap bij het reinigen van de DPF met Wynn's behandeling is het vullen van de brandstoftank.Voeg vervolgens het Wynn's additief toe aan de brandstoftank . Het is essentieel om de aanbevolen hoeveelheden (voor de hele fles) te respecteren om de beste resultaten te verkrijgen.
Maak in een kom een mengsel van talkpoeder, een scheutje wasbenzine en wat vloeibaar (fijn)wasmiddel. Breng dit aan op de stof en laat dit volledig opdrogen. Vervolgens borstelt u het papje weg. Zo verdwijnt ook de roetaanslag.