Hoe lang is de levertijd?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Waarom zijn levertijden zo lang?

Dat komt doordat er achter de schermen een flink proces moet plaatsvinden. Voordat de winkelier je bankstel bij de fabrikant bestelt, ben je vaak al een aantal dagen verder. De fabrikant moet vervolgens de opdracht bevestigen aan de winkelier, wat ook weer een aantal dagen kan duren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ad.nl

Wat is de levertijd?

Levertijd = De levertijd geeft de periode weer van het moment van bestellen tot het moment van levering. Hoe langer de levertijd duurt, hoe hoger het orderpunt zal zijn. Leveringsbetrouwbaarheid = de mate waarin bestelde producten overeenkomstig de levertijd en hoeveelheid door de leverancier worden geleverd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op encyclo.nl

Wat te doen bij geen levering?

Schrijf de verkoper een brief of e-mail waarin u om de levering vraagt. Zet daarin binnen welke tijd u het product wilt hebben. Hebt u het product daarna nog steeds niet ontvangen? Dan kun u de overeenkomst alsnog ontbinden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat is een standaard bezorging?

Netjes afgeleverd op afgesproken tijdstip.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bol.com

Hoe zit het met de LEVERTIJDEN als je dropshipt vanuit AliExpress?

38 gerelateerde vragen gevonden

Hoe lang duurt bezorgen PostNL?

PostNL bezorgt je brieven, kaarten en brievenbuspakjes binnen Nederland van dinsdag tot en met zaterdag, meestal binnen 24 uur. Maak je gebruik van speciale verzendopties? Dan kan de bezorgtijd afwijken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Doet PostNL op zondag bezorgen?

Met zondagbezorging kun je pakketten tot uiterlijk zondag 01:00 uur aanleveren op het depot van PostNL. Ze worden dan dezelfde nacht nog verwerkt en op zondag bezorgd. Deze service geldt voor bezorging van pakketten binnen Nederland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Heb ik recht op geld terug?

Ik heb het product gekocht in een gewone winkel

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat zijn mijn rechten als klant?

Als consument ben je verplicht de afgesproken prijs te betalen en de verkoper moet jou een deugdelijk product leveren. Dat wil zeggen, een product dat gedurende een bepaalde tijd aan alle eisen voldoet die je daaraan bij normaal gebruik mag stellen. En aan bijzondere eisen als dit bij de koop is vastgelegd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is een bestelling bindend?

Normaal geldt de regel besteld is besteld, gekocht is gekocht. Een bestelling is normaal gezien bindend en geldt eigenlijk als een overeenkomst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op unizo.be

Kun je een bestelling annuleren?

Een online bestelling annuleren mag altijd. Je hebt namelijk een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Heb je iets gekocht in de winkel? Dan zegt de wet: koop is koop.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op agajuristen.nl

Wat betekent uit voor levering?

Is er een pakket naar mij onderweg met de bezorger? De betekenis van de tracking status 'In transit' is dat uw pakket nog onderweg is met de bezorger naar de volgende bestemming. Bij standaard verzendingen is de dag van levering afhankelijk van een aantal factoren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op eurosender.com

Wat als uw nieuwe auto te laat of zelfs niet geleverd wordt?

Is de leveringsdatum essentieel of niet? Is de leveringsdatum voor u essentieel en is dat ook zo opgenomen in uw bestelbon? Als de verkoper de auto niet tijdig kan leveren, heeft u in dat geval het recht om de overeenkomst te ontbinden. Daarmee maakt u een einde aan de overeenkomst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op economie.fgov.be

Hoe lang is de levertijd van meubels?

Een normale levertijd is gemiddeld acht weken maar levertijden kunnen vaak uitlopen naar drie of vier maanden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op kijkopmeubelen.nl

Wat is de levensduur van een bank?

De levensduur van een bank, tafel of kast is ook zeer afhankelijk van het onderhoud dat je eraan pleegt. Doorgaans ligt de levensduur van meubels tussen de 5 en 20 jaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op harendekrant.nl

Wat kost een klacht indienen?

Een procedure bij de Geschillencommissie kost geld. Hoeveel dat is, hangt af van je klacht. Je betaalt gemiddeld tussen de €25 en €152,50. Dat is dus veel goedkoper dan een procedure via een rechter.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang kun je een koop ongedaan maken?

Laat de verkoper weten dat u de koop ongedaan maakt binnen de wettelijke bedenktijd. Deze is 14 dagen. Gebruik daarvoor het herroepingsformulier of onze voorbeeldbrief ontbinden overeenkomst bedenktijd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe lang mag een reparatie duren?

Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als je iets koopt en het werkt niet?

Overeenkomst beëindigen en geld terug

Als de verkoper het niet goed oplost, mag u de koopovereenkomst beëindigen. Dat noemen we ook wel 'ontbinden'. U hebt recht op uw geld terug en moet het product teruggeven. Om de overeenkomst te ontbinden stuurt u een brief naar de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Is 14 dagen bedenktijd verplicht?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Welke producten mogen niet geretourneerd worden?

Producten die de webwinkel níet mag uitzonderen - en dus retour moet nemen: Aanbiedingen. Producten die de winkel speciaal voor de klant besteld heeft (Dit is niet hetzelfde als maatwerk - zie verderop bij uitzonderingen) Tweedehands producten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op radar.avrotros.nl

Hoe snel levert PostNL pakket?

We bezorgen pakketten normaal gesproken op de eerstvolgende bezorgdag (maandag t/m zaterdag), maar altijd binnen 2 bezorgdagen. Op track & trace en in je PostNL-app vind je de laatste informatie over je pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat als PostNL te laat is?

We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur). Is je zending niet bezorgd? Controleer dan opnieuw je track & trace om te zien wanneer je je poststuk kunt verwachten. Kijk voor meer informatie op de pagina pakket of post met track & trace niet bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waar blijft mijn pakket?

Controleer de status van je pakket of post met track & trace

Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Waarom wordt er op maandag geen post bezorgd?

Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nos.nl

Populaire vragen