Uw FOSSIL horloge wordt gegarandeerd door Fossil Group, Inc* voor een periode van twee (2) jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum onder de voorwaarden van deze garantie. De Fossil-garantie dekt materiaal- en fabricagefouten. Een kopie van de bon of dealerstamp in het garantieboekje is vereist als aankoopbewijs.
Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere. Is het probleem met het product uw schuld? Dan heeft u geen recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld.
Problemen of schade aan de horlogekast, het glas of de band als gevolg van ongelukken of onjuist gebruik. Krassen of vuil veroorzaakt door gebruik. Problemen of schade veroorzaakt door rampen zoals brand, overstromingen of aardbevingen. Wanneer de tekst in het garantieboekje is gewijzigd.
Omdat Seiko gelooft in de kwaliteit en betrouwbaarheid van hun horloges, krijgt u standaard 2 jaar garantie op elk horloge dat u aanschaft.
Wettelijke garantie is de garantie die jij hebt op je aankoop, zoals vastgesteld in de wet. Heb je een ondeugdelijk of beschadigd product ontvangen? Volgens de wettelijke garantie heb je dan recht op een vervangend product binnen de wettelijke garantietermijn. Lees hier de belangrijkste wettelijke regels over garantie.
Je kan altijd een verzoek tot garantie bij ons aanmelden maar onderstaande schadevormen vallen in de regel niet onder de wettelijke- of fabrieksgarantie: Normale slijtage van het product. Schade door impact. Schade ontstaan door incorrect gebruik, misbruik of verwaarlozing.
Bij de aankoop van een nieuwe wagen is de verkoper verplicht je minstens 2 jaar garantie te geven. Als je de wagen tweedehands bij een handelaar koopt, heb je recht op een minimale garantietermijn van 1 jaar. Onthoud vooral dat handelaars niet alle defecten dekken in hun garantie.
U kunt het recht op wettelijke garantie van een consument niet afkopen of met teksten op de koopovereenkomst uitsluiten. Wat u verkoopt moet dus wettelijk aan de koopovereenkomst en de redelijke verwachtingen voldoen.
BOVAG Garantie houdt in dat uw occasion tot 12 maanden na aankoop kosteloos wordt hersteld als er zich gebreken voordoen die op het moment van de koop niet zichtbaar waren. De garantie dekt zowel de kosten van de onderdelen als de man-uren.
Als extra dienst kunt u als verkoper 'commerciële garantie' geven. Dit noemen we ook wel verkopersgarantie. Ook de fabrikant kan dit doen, dan heet het fabrieksgarantie. Met zo'n commerciële garantie staat u of de fabrikant ervoor in dat het product een bepaalde tijd goed werkt.
Er zijn in feite twee soorten garantie: de wettelijke garantie en de extra garantie (soms verkopers- of fabrieksgarantie genoemd). Volgens de wet heeft u als consument het recht op een product van een goede kwaliteit.
Er staat niet in de wet hoelang een reparatie precies mag duren. Dit moet een redelijke tijd zijn. Wat een redelijke tijd is, verschilt per product. Bij ingewikkelde technische producten zal het repareren langer duren dan bij een simpel product.
Recht op gratis reparatie of vervanging
Als een product niet goed is, hebt u meestal recht op gratis reparatie of een vervangend product. Is het een ernstig probleem? Dan mag u ook meteen uw geld terugvragen. U hebt deze rechten ook als u geen garantie erbij kocht.
Dan heeft u recht op een onbeschadigd of goed werkend product, net zoals het in de advertentie stond. Vraag hierom met onze voorbeeldbrief ingebrekestelling. Kan de verkoper geen ander product leveren? Dan kunt u van de koop af en heeft u recht op geld terug.
Geen bedenktijd aankoop winkel
Vaak ontvangt u een tegoedbon of uw geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om uw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van uw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.
Ik heb het product gekocht in een gewone winkel
In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.
Ja. De wettelijke garantie is een wettelijk recht. U hebt er dus recht op, zelfs als dat niet in de algemene voorwaarden staat. Bovendien moet de verkoper u wijzen op de wettelijke garantie van 2 jaar; indien hij dat niet doet, pleegt hij een inbreuk op zijn informatieplicht.
Dit is een contractuele (geen wettelijke) garantie die niet verplicht is. De verkoper/fabrikant is derhalve vrij om de voorwaarden van die garantie te bepalen. U moet hen raadplegen om te weten te komen wat de garantie dekt en voor hoe lang.
U heeft recht op minimaal 2 jaar garantie in alle landen die onder de Europese richtlijn Koop en garantie vallen. Wel moet u in sommige landen de klacht binnen 2 maanden na ontdekking bij de verkoper melden. Bovenop deze wettelijke regeling kan de verkoper u nog apart garantie aanbieden.
Na de wettelijke garantie van 2 jaar, biedt Media Markt 3 jaar verlengde garantie. Zo kan je uiteindelijk 5 jaar zorgeloos van je aankoop genieten.
Het enige verschil tussen garantie door de verkoper en fabrieksgarantie is de persoon die iets garandeert. In geval van fabrieksgarantie kunt u de fabrikant aanspreken. Is het een garantie afgegeven door de verkoper dan moet u de verkoper aanspreken.
Uw product is ondeugdelijk als: het niet goed werkt. het beschadigd is. er onderdelen ontbreken.
De wettelijke garantie op een tweedehands auto valt onder de wet 'Verkoop en garanties voor consumentengoederen' en heeft een duur van 6 maanden. Een verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eisen van normaal gebruik.
– Een consument is niet verplicht een kassabon te overleggen wanneer hij met een ondeugdelijk product terugkomt. Wel kun je verlangen dat hij aantoont dat het bij je is gekocht. Of je kent de klant en doet dan helemaal niet moeilijk.
Wat kan ik doen? Op grond van de EU-wetgeving heeft u twee jaar garantie op alle goederen die u van een professionele verkoper in de EU koopt. Tijdens deze periode is de verkoper verantwoordelijk voor alle gebreken die het artikel vertoont.