De transittijd van een containerschip van Shanghai (China) naar Rotterdam (haven naar haven) is ongeveer 47 dagen. De transittijd is de tijd dat een zeecontainer vaart om van de Haven Shanghai (China) naar de Haven Rotterdam te komen.
Bij zeetransport duurt het ongeveer 40-45 dagen voordat de goederen vanuit China in Nederland zijn.
Noord-China (Qingdao/Tianjin) – 31 tot 36 dagen ter zee. Centraal China (Shanghai/Ningbo-Zhoushan) – 26 tot 31 dagen ter zee. Zuid-China (Guangzhou/Shenzhen/Hong Kong) – 21 tot 25 dagen ter zee.
Een containerschip doet er veertig dagen over om van Antwerpen naar Shanghai te varen. Nu duurt de treinrit 21 tot 33 dagen. De ambitie van Hupac, de Antwerpse haven en de douane is om de reistijd voor een goederentrein te beperken tot 16 à 20dagen.
De prijzen voor transport naar Rotterdam zijn sinds het uitbreken van de coronacrisis al met meer dan 11.000 Amerikaanse dollar gestegen, want aan het begin van 2020 schommelde de prijs voor het transport van een 40-voets-container van China naar Nederland tussen de 1.500 en 2.000 Amerikaanse dollar.
Van deur tot deur kunt u erop rekenen dat uw import uit China zo'n 35-40 dagen duurt via zeetransport en 10 dagen via luchttransport. Als u luchtvracht gebruikt, wordt de prijs berekend op basis van het gewicht van uw verzending. Als u zeevracht gebruikt, is de prijs op basis van volume (kubieke meters).
Die moet u altijd betalen, vanaf 1 juli 2021 is er geen btw-vrijstelling meer voor pakketjes tot € 22. Reken op 21% btw, voor een aantal producten geldt een verlaagd tarief van 9%. Is uw aankoopbedrag € 150 of meer?Dan betaalt u ook invoerrechten.
De prijs voor het verschepen van een 40 voet container vanuit China naar Nederland ligt tussen de €1.500,- en €8.000,- voor het zeetransport alleen. Hier komen de douane- en havenkosten bovenop. Voor de invoerrechten en de administratieve kosten in de haven kunt u het beste contact opnemen de expediteur.
Het kan varen met een snelheid van 24 knopen, ruim 44 kilometer per uur. Dagelijks verbruikt het schip op volle zee zo'n 262.000 liter stookolie. De totale hoeveelheid stookolie die kan worden meegenomen is 13 miljoen liter. De hoofdmotor is 21 meter lang, 5 meter breed en 14 meter hoog en levert 98.000 pk.
De transittijd van een containerschip van Tokyo (Japan) naar Rotterdam (haven naar haven) is 43 dagen. De transittijd is de tijd dat een zeecontainer vaart om van de Haven Tokyo (Japan) naar de Haven Rotterdam te komen.
Shanghai Ferry biedt het hele jaar door internationale veerdiensten aan naar twee belangrijke Oost-Aziatische steden: Osaka in Japan en Shanghai in China.
De afstand tussen Rotterdam en Shanghai via het Suezkanaal bedraagt 19.100 km. Via de Noordelijke Zeeroute is dat 15.500 km, ofwel een kwart korter.
De duur van de inklaring is afhankelijk van verschillende factoren. Terwijl een eenvoudige inklaring in minder dan een uur kan worden voltooid, duurt dit vaak langer. Voor de inklaring is er namelijk veel informatie nodig. Wanneer u meerdere soorten goederen transporteert kan dit dus een tijdsintensief proces zijn.
U vraagt zich wellicht af: Wat is de transittijd van een zeecontainer van Inchon (Zuid-Korea) naar Rotterdam? De transittijd van een containerschip van Inchon (Zuid-Korea) naar Rotterdam (haven naar haven) is 35 dagen.
De kosten van zeevracht hangen van verschillende factoren af. De vanaf prijs voor zeevracht is €0,39 per kilometer. Dit is inclusief 20% korting die u via ServiceRight Koeriers ontvangt. De kosten hangen dus onder andere af van de afstand die er afgelegd moet worden.
Hoe lang duurt het om van Amsterdam naar Peking te reizen? Een non-stop (directe) vlucht tussen Amsterdam en Peking duurt ongeveer 11 uur.
Een gemiddeld containerschip rekent zo een 100 euro per dag. Het is zo duur omdat schepen enerzijds verplicht zijn een verzekering af te sluiten (stel, je wordt ziek aan boord en moet per helikopter worden opgehaald), en dat het anderzijds een relatief kleine markt is.
De 'Harmony of the Seas' is het grootste cruiseschip ter wereld. Het schip, dat iets groter is dan de zusterschepen 'Allure of the Seas' en 'Oasis of the Seas', is met 362 meter van boeg tot achtersteven 50 meter langer dan de hoogte van de Eiffeltoren.
De verdeling van de wereldvloot per vlaggestaat. Panama heeft de meeste schepen onder haar vlag.
De gemiddelde snelheid van containerschepen is sinds juni 2020 met 5,5% gestegen, van 13,99 knopen naar afgelopen maand 14,76 knopen. De grotere vaartuigen (postpanamax) trapten het spreekwoordelijke gaspedaal nog wat dieper in en verhoogden de gemiddelde snelheid met 8,5% naar 16,1 knopen.
Bij zeevracht worden uw goederen door een rederij vervoert. Afhankelijk van de haven waar de goederen vandaan komen of heen moeten, bepaalt The Freight Hero welke rederijen in aanmerking komen. Vervolgens vergelijken wij de transportprijzen, waarna wij u de beste prijs kunnen aanbieden.
Per container van 40 voet vervoeren Chinese fabrikanten zo'n 800 tot 900 zonnepanelen. Van grootformaatzonnepanelen met hogere vermogens gaan er zelfs maar zo'n 600 tot 700 zonnepanelen in een container.
Douane controleert inhoud pakket
Klopt de omschrijving of inhoud van uw pakket niet?Dan neemt de koeriersdienst contact op met de Douane. Als de Douane vermoedt dat het om illegale goederen gaat, controleert de Douane de inhoud van het pakket. Dit gebeurt in de loods van de koeriersdienst.
Je kunt invoerheffingen vermijden als je goederen die van buiten de Europese Unie komen, opslaat in een douane-entrepot. Als je deze goederen daarna uitvoert naar landen buiten de EU, hoef je geen invoerrechten te betalen.
Als je producten uit China in Nederland importeert, betaal je Nederlandse invoer-btw over de douanewaarde plus de verschuldigde invoerrechten. In het voorbeeld hierboven betaal je dus 21% invoer-btw over een bedrag van 6.720 euro. Dit is 1.411,20 euro.