Zoek uit waar jouw doelgroep te vinden is en ga een gesprek met ze aan voordat je de flyers uitdeelt. Zorg voor een goede eerste indruk. Houd geen commercieel praatje, maar maak het persoonlijk door je doelgroep vragen te stellen en interesse te tonen. Laat personen die binnen je doelgroep vallen de flyers uitdelen.
Een van de meest effectieve manieren om flyers te verspreiden is via interacties van persoon tot persoon . Deze methode biedt een proactieve aanpak en staat persoonlijke interactie met potentiële klanten toe. U kunt personen inhuren om flyers te verspreiden op locaties met veel verkeer, zoals drukke straten of treinstations.
Visueel aantrekkelijk
Dit kan een foto, illustratie of een grafisch ontwerp zijn. Gebruik kleuren, afbeeldingen en lettertypen die bij het doel en de doelgroep passen bij maken van een grafisch design. Zorg voor een goede balans tussen tekst en beeld en gebruik voldoende witruimte om de flyer overzichtelijk te houden.
Gebruik goedgekeurde distributiemethoden
Hand-to-hand : verspreid flyers rechtstreeks naar mensen in openbare ruimtes, en zorg ervoor dat u indien nodig over vergunningen beschikt. Direct mail: maak gebruik van diensten zoals USPS's Every Door Direct Mail (EDDM) om flyers legaal en efficiënt naar hele buurten te sturen.
Creëer een visuele hiërarchie : een sterke kop, gecombineerd met een afbeelding van hoge kwaliteit en indien nodig korte ondersteunende tekst. Schrijf een kop of titel die beschrijvend en beknopt is. Houd de tekst kort en to-the-point. Makkelijk te lezen en verteerbare bullet points kunnen krachtiger zijn dan lange zinnen en paragrafen.
Zorg daarom voor een duidelijke call-to-action op de flyer, zoals de datum van je evenement, het telefoonnummer dat de klant moet bellen, de kortingscode of wat het doel van de flyer ook maar is! Dus neem dit mee in het ontwerp van de flyer, en ontwerp hier vervolgens omheen.
Zakelijke flyers moeten duidelijk en leesbaar zijn, met een lettertype van 10 punten of groter, met twee verschillende typografieën voor de kop en tekst om de aandacht te trekken . Uw bedrijfslogo moet zichtbaar zijn en uw boodschap moet beknopt en on-brand zijn. Voeg onderaan een call-to-action toe.
Flyers verspreiden kun je op verschillende manieren doen. Zo kun je ervoor kiezen om ze ergens neer te leggen, bijvoorbeeld op de toonbank, je kunt flyers huis-aan-huis laten verspreiden, maar je kunt ze ook uitdelen op straat. Deze manier van flyers verspreiden blijkt vaak het meest effectief.
De prijs van flyers variëren op basis van grootte, dikte, afwerking, ontwerp en natuurlijk hoeveelheid. Over het algemeen kosten flyers ongeveer 20 euro voor 500 stuks. Afhankelijk van de manier waarop je de flyers verspreid, kunnen er natuurlijk extra kosten bij komen.
Voor flyers en folders is daarom een papiersoort als MC glanzend of MC mat perfect. Afhankelijk van jouw boodschap en branding, kies je voor een matte of juist glanzende uitstraling. Zo zit je altijd goed!
Kort en bondig vertellen wat je product of dienst is en nieuwsgierigheid opwekken. Investeer in een tekstschrijver en je zult merken dat je boodschap veel beter overkomt. Afhankelijk van het doel van de flyer moeten de teksten bijvoorbeeld wervend of aansporend zijn geschreven.
Ga in de Canva-editor naar rechtsboven en klik op 'Create a Design'.Zoek naar 'flyer' en kies landscape of portrait . Dit opent een lege pagina waarop u uw perfecte flyer helemaal opnieuw kunt maken. Vergeet niet dat er drie cruciale elementen zijn voor een flyer: een kop, body copy en een call to action.
Flyeren is niet verboden
Dit is een grondrecht dat is vastgelegd in de Nederlandse grondwet. Maar er is wel een grens aan het soort informatie dat je vrijelijk mag delen. Zo mag je bijvoorbeeld geen haatdragende of discriminerende boodschappen verspreiden.
Je bent verplicht om een verantwoordelijke uitgever (vu) te vermelden op alle drukwerk (affiches, flyers...). Concreet vermeld je de naam en het adres van de verantwoordelijke uitgever. Dit moet een meerderjarige inwoner van België zijn. Je gebruikt het domicilieadres en niet het adres van de organisatie of vzw.
Wees groot Gebruik grote afbeeldingen en graphics, maar gebruik er niet te veel . In de meeste gevallen zijn één of twee grafische elementen perfect. Er is genoeg inhoud om de aandacht te trekken en een punt te maken, maar niet zoveel dat uw prospects verdwaald raken in hun pogingen om de betekenis van uw flyer te ontcijferen. Wees gedurfd Gebruik felle kleuren om de aandacht te trekken.
Creëer een opvallend middelpunt
Als u uw flyer opzettelijk ontwerpt rond een enkel brandpunt, trekt u de aandacht van mensen en zorgt u ervoor dat uw boodschap luid en duidelijk overkomt. Door unieke, professionele beelden, felle kleuren en gemakkelijk te lezen lettertypen te gebruiken, zorgt u ervoor dat de landing goed overkomt.
Er bestaan geen eenduidige landelijke regels voor het flyeren. Vraag bij je gemeente na of je een vergunning nodig hebt om te flyeren, het hangt gewoon helemaal per gemeente af wat voor regels ze hanteren. Er is dus geen antwoord te geven op de vraag of je een vergunning nodig hebt voor het flyeren.
Een eenvoudig "Goedemorgen!" of "Hallo!" kan een positieve toon zetten voor de interactie. Stel uzelf en uw doel voor - Stel uzelf kort voor en vertel waarom u de flyer uitdeelt. Bijvoorbeeld: "Hallo, ik ben [Uw naam] van [Uw bedrijf]. We zijn verheugd om informatie te delen over ons aankomende evenement."
Identiteit van de afzender: De naam en het adres van de persoon of organisatie die de flyer verspreidt, moet op de flyer vermeld worden. Doel van de flyer: De flyer moet duidelijk maken wat het doel is van de boodschap die verspreid wordt. Het is belangrijk om geen valse of misleidende informatie te verspreiden.