De gemakkelijkste manier voor het overgrote deel van de bedrijven is om de tevreden klanten het werk te laten doen. Houd contact met tevreden klanten en vraag of ze als referentie willen dienen. Zet ze in je portfolio. Geef klanten een 'wervingspremie' bij nieuwe klanten zodat ze actief nieuwe klanten voor je werven.
Creëer verschillende momenten waarop (potentiële) klanten met jou in contact komen. “Deel interessante dingen met je doelgroep”, tipt Van Heck. Laat zien dat jij een expertrol hebt. Dit kan door blogs te schrijven of jouw kennis over een actueel onderwerp op LinkedIn te delen.
E-mail, internet en de post. Dat zijn de middelen waarmee u consumenten het beste kunt benaderen. Tips om dat zo effectief mogelijk te doen. Uit het eerste 'Trendonderzoek Dialoogmedia' van brancheorganisatie DDMA komt naar voren dat consumenten het liefst per e-mail, post of internet contact hebben met adverteerders.
Bestaande relaties. Zorg voor goed contact met oud-werkgevers, voormalige opdrachtgevers, maar ook oud-klasgenoten, buren en natuurlijk familie en vrienden. ...
Hieronder vindt u vijf belangrijke oorzaken: De klant hoort zelden of noot iets van de leverancier. De klant is ontevreden over het product of dienst (maar zegt niets). De klant is toe aan een (nieuwe) aankoop en gaat zelf op onderzoek uit zonder u daarbij te betrekken.
Actiemarketing. Actiemarketing is een marketingtechniek gericht is op het beïnvloeden van korte termijn gedrag met als doel het behalen van korte termijn resultaten (zoals verkoop). ...
Als je een kleine etalage hebt is het nog belangrijker om deze op de juiste manier in te zetten. Gebruik bijvoorbeeld lichte kleuren en belichting om het oog te trekken. Verander de etalage ook op basis van hoe vaak jouw klanten je winkel bezoeken. Een oude etalage kan soms meer kwaad doen dan goed.
Weet je zeker dat jouw leads op Beurs X te vinden zijn? Dan sta jij hier natuurlijk ook om jouw verhaal te vertellen! Door aanwezig te zijn op plekken waar je prospects zijn kun je jouw ideale klant nog beter identificeren en wordt prospects benaderen makkelijker.
“Lead” is de Engelse term voor een persoon die interesse heeft in een specifiek product of dienst. Er wordt onderscheid gemaakt in verkoop leads (sales leads) en marketing leads. Er bestaat ook nog een investeerder lead (investor lead), deze valt onder de verkoop leads.
Als fulltime marketingmedewerker ga je gemiddeld tussen de 2.302 en 2.472 euro bruto per maand verdienen. Per jaar is dat 30.948 euro bruto, wanneer je 40 uur per week werkt. Als flexmedewerker verdien je ongeveer 13,78 euro per uur.
Eén van de beste manieren voor meer trouwe klanten is het belonen van klanten. Hierbij kun je denken aan: extra korting op een product of dienst, een exclusieve rondleiding in het bedrijf, een demonstratie van de nieuwe productlijn, het betrekken van klanten bij innovaties, etc.
Bestaande klanten hebben al eens iets van je gekocht. Tenzij ze een teleurstellende ervaring hebben gehad, kopen ze weer bij jou. Ze hebben al vertrouwen in je bedrijf en in je product, en ze weten al iets over je producten. Hierdoor kun je gemakkelijker vaststellen wat ze nodig hebben en hun gedrag voorspellen.
Klantverloop is het fenomeen waarbij de klanten van een bedrijf niet langer zijn producten of diensten kopen of geen interactie meer hebben met het bedrijf. Klantverloop is de wiskundige berekening van het percentage klanten dat wel of niet een nieuwe aankoop bij een bedrijf zal doen.
Een potentiële klant is een persoon die een koper of consument kan worden van de producten die door een bedrijf worden aangeboden. Natuurlijk heeft elk bedrijf, groot of klein, zijn klanten nodig, omdat klanten hun producten kopen en hierdoor inkomsten en natuurlijk winst kunnen genereren.
Volgens onderzoek van de Bain and Company kost het aantrekken van een nieuwe klant 6 tot 7 keer zoveel dan het behouden van een bestaande klant. Daarnaast stellen ze dat 5% meer klantbehoud zou kunnen leiden tot het verhogen van de 75% winstgevendheid van de organisatie.