Voor het melden van vermissing, diefstal, fraude en het blokkeren van creditcards en overschrijvingskaarten kun je de alarmlijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereiken op 020 22 888 00.
Telefonisch bereikbaar maandag t/m vrijdag tussen 08.30 en 17.00 uur.
Contact met de klantenservice van ING gaat het snelst door met ons te chatten vanuit de app. Dan hebben we je gegevens direct voor ons. in de app of Mijn ING. Of open de app, tik rechtsonder op 'Service' en daarna op 'Chat'.
Waarom is mijn telefoonnummer nodig? Jouw telefoonnummer is nodig wanneer je: Een nieuwe telefoon hebt waar de app nog niet op staat en je bent je wachtwoord van Mijn ING Zakelijk vergeten. Een extra rekening wilt toevoegen in de app.
Maak een betaalverzoek aan via de app van ING en stuur het verzoek door via bijvoorbeeld WhatsApp. De ontvanger tikt op de link in de app, en kan via zijn eigen bankierapp het geld terugbetalen.
Krijg je een bericht via bijvoorbeeld Whatsapp of sms met daarin een 06-nummer dat zogenaamd van ING Alarmlijn is? Dan is dat oplichting. Het nummer van onze ING Alarmlijn is een vast nummer, namelijk 020 22 888 00.
Of heb je 5 keer een verkeerd wachtwoord ingetoetst en is daardoor je toegang tot Mijn ING geblokkeerd?Dan kun je zelf je wachtwoord voor Mijn ING opnieuw instellen. Download de app opnieuw en wijzig je wachtwoord tijdens het activeren van de app. Dan bevestig je je nieuwe wachtwoord namelijk met een SMS-code.
ING mailt je alleen met emailadressen die eindigen op @ing.nl, @ing.com, @mail.ing.nl, @emailing.ing.nl, @verzekeren.ing.nl, @businessboost.nl, @emailing.businessboost.nl of @ingprivatebanking.nl. Log nooit in via een link.
Gouden regel: altijd inloggen via ING.nl
Ga naar ING.nl door zelf het webadres in te typen. Daar log je in op Mijn ING met je gebruikersnaam en wachtwoord.
Als de klant geen gebruik maakt van Mijn ING, kan hij of zij contact met ons opnemen via 020-2288888.
Sommige banken werken nog steeds volgens dit principe, bij anderen kan je intussen zonder afspraak terecht. Een gouden raad voor wie langs wil bij zijn of haar bank: check eerst even bij je bank (op de website of telefonisch) hoe dit het beste kan.
Mobiel bankieren is bankieren via een app op je smartphone of tablet. Het werkt met een mobiele pincode, een vingerafdruk of gezichtherkenning (als dit met je telefoon kan). Meestal tot een bepaalde limiet.
Bij een en/of (spaar)rekening geldt een maximale vergoeding van €200.000.Beide rekeninghouders kunnen aanspraak maken op ieder maximaal €100.000. Maar let op: Als een rekeninghouder nog andere rekeningen heeft, geldt het maximum van €100.000 per persoon voor alle saldi tezamen.
Ben jij net in het bezit van de nieuwe iPhone 15 of een andere nieuwe telefoon? Sommige apps worden automatisch op je nieuwe telefoon geïnstalleerd. De Mobiel Bankieren App van ING moet je uit veiligheidsoverwegingen opnieuw activeren. Vergeet dit niet, zodat je altijd en overal toegang tot je bankzaken blijft houden.
Er kan meer op een ING-servicepunt
Je kunt er een rekening openen, ook voor een eenmanszaak. En bijvoorbeeld een nieuwe pincode aanvragen of je persoonsgegevens wijzigen. Ook een Betaalpas activeren is geen probleem. Alle medewerkers van de servicepunten zijn speciaal opgeleid door ING.
Een gesprek over geld voor later? Onze adviseurs staan voor je klaar. Want op een ING-kantoor ben je van harte welkom voor een uitgebreider financieel advies. Maak vooraf even een afspraak.
Log in op de app, kies rechtsonderin je overzicht Service. Dan Toegang & bevestigen. Daarna Gebruikersnaam Mijn ING. Daar zie je je gebruikersnaam en kun je deze ook wijzigen.
Je inloggegevens van Mijn ING zijn geblokkeerd
meerdere keren een onjuiste sms-code invoert. We blokkeren de toegang tot Mijn ING dan voor 3 uur. Na deze 3 uur kun je weer gewoon gebruik maken van Mijn ING zoals je gewend bent. Je hoeft niets te doen.
Nieuwe telefoon of SIM-kaart
Heb je een nieuwe mobiele telefoon of SIM-kaart, maar je nummer wijzigt niet?Dan hanteert de ING een standaard veiligheidsprocedure. Je kunt hierdoor 12 uur geen sms-codes ontvangen en niet inloggen in Mijn ING. Je krijgt hierover vanzelf een sms-bericht van de ING.
Je kunt je oude telefoon, ook als de simkaart al verwijderd is, verbinden met een wifi-netwerk. Je kunt ook een andere telefoon als wifi-hotspot gebruiken om een netwerkverbinding te maken.
Check het inboxbericht "Blokkade van je rekening" in je app of Mijn ING. Binnen 5 werkdagen ná blokkade ontvang je een gedetailleerde brief met alle informatie. Hierin staat onder andere hoe je bezwaar kunt maken en wat de vervolgstappen zijn.