Als je de standaard mail app kiest, welke op elke telefoon staat, ga je naar instellingen. Hier klik je op 'Cloud en accounts'. Vervolgens klik je op accounts en kun je een account toevoegen. Voeg hier het Ziggo e-mailaccount in en druk op inloggen.
Nope, er is geen speciaal mail programma van Ziggo die je kan downloaden voor op je mobiel. Je zal echt het standaard mail programma wat op je telefoon zit moeten gebruiken of een app die je zelf wenst te gebruiken. Maar van Ziggo is deze er niet! Je kan alleen nog via je browser elke keer inloggen via de webmail.
Ziggo houdt van uw mail geen backups bij. Weg is dus weg. Als de mail in de webmail niet meer aanwezig zijn, zijn deze ook niet terug te halen, helaas. Deze zijn dan niet meer aanwezig op de server en permanent verwijderd.
Het is mogelijk dat uw firewall, antivirus of netwerkinstellingen uw e-mailprogramma blokkeren. Schakel uw firewall en antivirus tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Op een computernetwerk kunnen bepaalde poorten geblokkeerd zijn. Probeer op een ander netwerk verbinding te maken, bijvoorbeeld via uw mobiele provider.
Open de Samsung E-mail-app en tik op Account toevoegen als dit de eerste keer is. Of ga in de app naar Instellingen > Account toevoegen. Voer uw e-mailadres en wachtwoord in. ...
SMTP-server. Gebruik smtp-mail.outlook.com als u een Outlook.com-account hebt. ...
Uw gebruikersnaam is afhankelijk van uw e-mailprovider, maar gewoonlijk is dit uw volledige e-mailadres of het gedeelte van uw e-mailadres voor het teken @. Dit is het wachtwoord voor uw account. Dit wachtwoord is meestal hoofdlettergevoelig.
Ziggo gebruikt pop3 als protocol voor je email. Met onderstaande instellingen synchroniseer je makkelijk je Ziggo emails tussen je computer, laptop, smartphone & tablet.
Met POP3 download je je e-mail vanaf de server naar je apparaat (computer of telefoon). Je e-mail wordt doorgestuurd naar je apparaat en blijft niet bewaard op de server. Met IMAP kun je e-mailberichten op de server bekijken via je e-mailprogramma.
Servernaam voor inkomende e-mail. Het e-mailadres dat u wilt instellen. Het poortnummer dat wordt gebruikt door de server voor inkomende e-mail. De meeste gebruiken 143 of 993 voor IMAP of 110 of 995 voor POP.
De eerste 6 maanden worden je mailtjes nog automatisch naar een nieuw mailadres doorgestuurd, maar daarna niet meer. Wees dus goed voorbereid! Je kan je oude e-mails niet meenemen als je overstapt naar een andere provider. Belangrijke mailtjes moet je dus op een andere manier opslaan.
Synchronisatieproblemen met mobiele apparaten oplossen
Selecteer uw telefoon in de lijst met verbonden mobiele apparaten en selecteer vervolgens Verwijderen. Selecteer Opslaan. Schakel uw mobiele apparaat volledig uit. Start uw mobiele apparaat na een paar seconden opnieuw op en synchroniseer met uw postvak.
Synchroniseren van twee mappen: gegevens van de ene (geüpdatete) map naar de andere (verouderde) map overzetten, zodat in beide mappen dezelfde (nieuwe) gegevens staan.