'Offline' geeft doorgaans aan dat de computer niet met de printer kan communiceren omdat deze is uitgeschakeld, de netwerkkabel niet is aangesloten of de printer is ingesteld op Printer offline gebruiken.
Een 'printer offline' status in Windows wilt zeggen dat de connectie tussen de computer en de printer is mislukt. Dit kan allerlei oorzaken hebben, zoals een foute configuratie, verkeerde drivers of een lange lijst aan afdruktaken in een wachtrij.
Druk op de WPS-knop van uw printer of zoek de WPS-functie in het keuzemenu van de printer om deze aan te zetten. Zet de functie aan op uw router via de web interface of de WPS-knop van uw router. Staat de WPS-functie op beide apparaten aan? Dan kunt u de printer en uw router met elkaar verbinden.
Zoek in Windows naar Printer of scanner toevoegen en open deze functie. Klik op Printer of scanner toevoegen en wacht totdat Windows de beschikbare printers heeft gevonden. Als uw printer is gevonden, klikt u erop. Klik vervolgens op Apparaat toevoegen om de installatie van het stuurprogramma te voltooien.
Selecteer Startmenu > Instellingen .Ga naar Apparaten > Printers en scanners > selecteer een printer > Beheren. Selecteer vervolgens Als standaard instellen.
Houd dan de wifi knop en de aan/uit-knop aan de achterkant van de printer 5 seconden ingedrukt totdat de blauwe balk knippert. Druk binnen 2 minuten op de WPS knop op je router. Houd deze ingedrukt tot het wifi knopje of de blauwe balk van je printer stopt met knipperen. Je printer is nu verbonden.
Apparaten opnieuw opstarten. Start uw computer of mobiele apparaat, de printer en de router opnieuw op om foutstatussen te wissen. Koppel uw computer of mobiele apparaat los van de netwerknaam (SSID) en verbind deze vervolgens opnieuw met hetzelfde netwerk als waarmee uw printer is verbonden.
Als de USB-printer niet wordt gevonden door de HP Smart app, controleert u de USB-kabel op schade en de verbinding met de computer. Ontkoppel de USB-kabel van de printer en de computer. Zorg ervoor dat de kabel niet langer is dan 3 meter en niet beschadigd is. Vervang de kabel als deze te lang of beschadigd is.
Door incorrecte datum- en tijdinstellingen kan het lijken of uw computer offline is. Om dit probleem te verhelpen, stelt u uw systeemtijd in op de huidige datum en tijd. Op een Windows-pc klikt u op het klokpictogram in de Windows-taakbalk en kiest u Change date and time settings(Instellingen datum en tijd wijzigen).
Controleer in het menu van de printer met welk wifi-netwerk de printer verbonden is. Dit moet hetzelfde netwerk zijn als dat van de pc. Je kunt ook proberen om de printer met een kabel te verbinden. Kijk of de printer niet in de offline-modus staat.
Sluit gewoon de USB-kabel van de printer aan op een beschikbare USB-poort van je pc en schakel de printer in. Selecteer op de taakbalk het pictogram Zoeken , typ Printers in de zoekbalk en selecteer vervolgens Printers & scanners in de zoekresultaten om de systeeminstelling Printers & scanners te openen.
Kijk naar de wifi-connectie van je printer
Veel printers zijn in staat om verbinding te maken via wifi. Controleer of de printer en je pc of smartphone met hetzelfde wifinetwerk verbonden zijn. Als dit het geval is, kijk dan goed of je de juiste printer hebt geselecteerd. De namen van printers lijken vaak op elkaar.
Voor de meeste HP printers klikt u op Fabrieksinstellingen herstellen of Fabrieksinstellingen onder Standaardwaarden herstellen. Klik op Fabrieksinstellingen herstellen > Ja. Klik voor HP LaserJet printers op Service en klik vervolgens op Standaardwaarden herstellen > OK.
Stap 1: Ga naar de instellingen van de printer. Bij de meeste printers kom je hier, door op het tandwieltje te drukken. Stap 2: Ga naar 'Service'. Stap 3: Selecteer de optie Standaardwaarden herstellen.
Als je regelmatig problemen ondervindt bij het afdrukken van je documenten, dan kan het helpen om de printer terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Dit wordt ook wel een 'harde reset' genoemd.
Het is mogelijk dat de printkop vervuild of uitgedroogd is. Inktresten blokkeren de toevoer naar de printkop, en er komt niets op het printpapier. Een probleem met een printkop kun je herkennen doordat de printer wel aanstalten maakt om te gaan printen. Er komt vervolgens geen of nauwelijks inkt op het papier.
Wanneer je een printer zonder wifi hebt, kun je bijvoorbeeld via bluetooth printen. Met veel printers kun je tegenwoordig draadloos printen via bluetooth.