Je kunt de post terugsturen naar de afzender. Dit doe je als volgt: Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'.
Schrijf het retouradres op de achterzijde van de envelop.Naam, adres, postcode en plaats. In de meeste gevallen volstaat het zelfs om de postcode en het huisnummer te vermelden.
Wie betaalt de kosten bij retour afzender? Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen.
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
Mail wordt meestal teruggestuurd omdat er geen doorstuurinformatie of secundaire informatie in staat. U moet altijd een postadres valideren voordat u iets verstuurt.
“Post die verkeerd is bezorgd kunt u gewoon in de oranje brievenbus stoppen of afgeven bij een PostNL-locatie. Wij zorgen ervoor dat de post alsnog op het juiste adres wordt bezorgd”, schrijft PostNL hierover op de website.
Als u goederen terugstuurt omdat u ze niet bevalt, zijn de kosten voor het retourneren voor uw rekening, tenzij de verkoper akkoord is gegaan met het betalen van de kosten .
Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.
Het retouradres moet in de linkerbovenhoek van de envelop worden geschreven. Sommige klassen of soorten post vereisen een geldig retouradres. De postzegel of postzegel wordt in de rechterbovenhoek van de envelop geplaatst.
Binnen de Benelux bezorgen we je retourzending binnen de 2 werkdagen terug bij de verzender. De levertermijn voor retouren naar het buitenland hangt af van de bestemming. Meestal is dit binnen de 5 werkdagen.
U bent niet verplicht om een retouradres bij een poststuk te vermelden, tenzij het om een internationaal stuk gaat, maar het is wel in uw eigen belang .
➏ Schrijf op de achterkant van de envelop je eigen adres (retouradres). Dat is belangrijk als de brief om een of andere reden wordt teruggestuurd. En zo ben je zeker dat de geadresseerde jouw adres heeft om je een brief terug te sturen. ➐ Post je brief in een rode brievenbus of geef hem af in het postkantoor.
Als u het poststuk niet hebt geopend, kunt u het markeren als "Retour afzender" en de United States Postal Service zal het zonder extra kosten aan u retourneren . Als u het poststuk opent en niet tevreden bent met wat u aantreft, kunt u het weggooien.
Als een artikel echter wordt geretourneerd omdat het beschadigd, defect of niet conform de beschrijving is aangekomen, dan is de verkoper verplicht de retourkosten te betalen.
Als een product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Als afzender bent u in principe altijd verantwoordelijk.
Naarmate het aantal retourzendingen toeneemt, worden retailers geconfronteerd met toenemende kosten om deze te verwerken . Narvar schat dat een artikel van $ 100 een retailer ongeveer $ 32 kost om terug te krijgen en opnieuw te verkopen. Transport is een van de grootste kostenposten. Nu brengen meer retailers kosten in rekening aan klanten die ervoor kiezen om hun retourzendingen te verzenden.
De eerste stap bij het verwerken van verkeerd bezorgde post is om het duidelijk te markeren als "Retour afzender". Pak een pen en schrijf die exacte woorden op de voorkant van de envelop of het pakket. Dit informeert postmedewerkers dat het item naar het juiste adres is gegaan en dat ze het terugsturen naar de afzender.
Een webshop is verplicht om de verzendkosten terug te betalen, als de bestelling althans in zijn geheel wordt teruggestuurd. Als slechts een deel van de bestelling wordt teruggestuurd, dan hoeft de webshop de verzendkosten niet terug te betalen.
Als dit gebeurt, kunt u een kruisje door het adres zetten en schrijven 'Niet bekend op dit adres' of 'Woont hier niet meer' en het terug in een brievenbus doen . Waar mogelijk sturen we het item terug naar de afzender, zodat ze hopelijk hun gegevens kunnen bijwerken.
Schending van het briefgeheim
Het is strikt verboden om poststukken die niet aan u zijn geadresseerd te openen, vernielen of weg te gooien. Het maakt hierbij geen verschil of de post afkomstig is van een buur, familielid of een andere persoon.
Als je een pakje krijgt dat voor iemand anders is bedoeld, gebruik je het retouretiket beter niet. Breng het pakje dan naar een Postkantoor. Zeg duidelijk tegen de loketbediende dat het pakje op het verkeerde adres is geleverd. Wij zorgen dan dat het op het juiste adres terechtkomt.