5 mogelijke oorzaken waarom je Fitbit niet synchroniseert
Andere apparaten verstoren de verbinding tussen je smartphone en je Fitbit. Je smartphone is niet up-to-date. De Fitbit-app is niet geüpdatet. Je Fitbit moet gereset worden.
Gegevens worden de hele dag door automatisch gesynchroniseerd met de Fitbit-app. Iedere keer dat je de Fitbit-app opent, zal je apparaat automatisch synchroniseren als hij in de buurt is.
Gegevens worden de hele dag automatisch gesynchroniseerd met de Fitbit-app. Elke keer dat u de Fitbit-app opent, synchroniseert uw apparaat automatisch wanneer het in de buurt is .
Je kunt Fitbit synchroniseren met Samsung Health met behulp van een app van derden zoals Health Sync. Je moet echter nog steeds de Fitbit-app op je telefoon hebben, en Samsung Health telt zijn eigen stappen, dus die worden niet gesynchroniseerd vanuit externe apps.
Selecteer in de Fitbit-app het pictogram in de linkerbovenhoek. Het ziet eruit als een smartphone naast een horloge. Selecteer daar 'Apparaat toevoegen'. Je wordt dan gevraagd om het Fitbit-model te kiezen dat je wilt koppelen uit een lijst. Zoek de Inspire 3 en tik op de pijl naar rechts.
Kan je Fitbit gebruiken zonder smartphone? Ja dat kan. Een activity tracker van Fitbit is juist ideaal om toch stappen of andere dingen te kunnen meten tijdens het wandelen of sporten, ook als je geen smartphone mee wilt nemen.
Je controleert het modelnummer van jouw Fitbit via de Fitbit-app op jouw smartphone. Open de Fitbit-app en tik op instellingen.Scroll naar beneden tot je het kopje 'Apparaat' ziet en klik er op. Hier vind je de informatie die je nodig hebt!
Ga naar de instellingen op je smartphone. Ga naar Bluetooth en tik op je Fitbit. Tik nu op Vergeet dit apparaat. Open de Fitbit app en koppel je Fitbit opnieuw aan je smartphone.
Fitbit instellen met Fitbit-app
Voordat u dat voor de eerste keer doet, moet u uw nieuwe Fitbit waarschijnlijk even opladen, zodat deze voldoende stroom heeft om verbinding te maken .
Open de Fitbit-app en houd je opgeladen Fitbit-apparaat in de buurt.Tik op het tabblad Vandaag Apparaten de afbeelding van je apparaat.Tik op de roze knop Updaten. Deze optie verschijnt alleen als er een update beschikbaar is.
Open de Fitbit-app en tik op Aanmelden met Google. Kies een Google-account. Als u geen Google-account hebt, tikt u op Aanmelden Account maken. Volg de instructies op het scherm om een account aan te maken en uw Fitbit-apparaat te verbinden ("koppelen") met uw telefoon.
Probeer je apparaat opnieuw in te stellen.Verwijder en installeer de Fitbit-app opnieuw. Opmerking: Voordat je de app verwijdert, moet je controleren of op je telefoon een ondersteunde versie van Android OS is geïnstalleerd. Als je telefoon een oudere versie heeft, kun je de app niet opnieuw installeren.
Houd de linkerknop en de knop rechtsonder 10 seconden ingedrukt totdat het Fitbit-logo op het scherm verschijnt.Laat daarna beide knoppen los.
Sluit je Fitbit One tracker aan op de oplaadkabel en zorg ervoor dat de gouden contactpunten op je tracker overeenkomen met de gouden contactpunten in de oplader. Houd de knop van je tracker 10-12 seconden ingedrukt.Haal je tracker uit de oplaadkabel en druk op de knop totdat het scherm aangaat .
Met de jaren ervaring zijn de actuele Fitbits ook koplopers in duurzaamheid en gaan ze erg lang mee. Onze schatting is dat de gemiddelde Fitbit zo'n 4 jaar mee gaat, een gemiddeld bandje gaat ongeveer 1 jaar mee bij normaal gebruik.De batterijduur is afhankelijk van het model en kan tot 10 dagen mee gaan.
Het werkt met Polar, Garmin, Coros, RunKeeper, Strava, Runtastic, Suunto, TomTom, Adidas, iFit, SportsTracker, Nike+, Zwift en nog veel meer (en ja, ook met Fitbit).
Schakel de synchronisatie de hele dag uit
Zo zet je het uit: Open de Fitbit-app en tik of klik op je accountpictogram en vervolgens op de afbeelding van je apparaat. Schakel All-Day Sync uit.