Begin de slotalinea met het aangeven dat je uitkijkt naar een reactie op je klacht. Dit herinnert de lezer eraan dat je een antwoord op je klachtenbrief verwacht. Je kunt bijvoorbeeld iets schrijven als: 'Ik zie uw antwoord op mijn brief graag tegemoet' of 'Ik hoop op een spoedige reactie op mijn klacht.
uw klacht naar tevredenheid is opgelost. Geachte heer Ras, Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw reactie betreffende de levertijd van uw artikelen. Klaag BV hecht veel waarde aan de mening van onze klanten en wij stellen uw reactie dan ook erg op prijs.
Een correcte, zakelijke groet hoeft niet overdreven formeel te zijn. De meest gebruikelijke slotgroet is: Met vriendelijke groet(en). Te formeel is een slotgroet als: Hoogachtend, of Met hoogachting. Te informeel is een slotgroet als: Groetjes, of Hartelijks.
Oplossing zoeken met bedrijf
Dan kunt u een klacht indienen. U kunt het bedrijf schriftelijk laten weten dat u niet tevreden bent. U geeft dan ook meteen aan wat volgens u een goede oplossing is voor het probleem. Op de website van ConsuWijzer vindt u voorbeeldbrieven om uw klacht in te dienen.
Wanneer u niet tevreden bent over een product of dienst, kunt u een klacht indienen bij de ondernemer. Als de ondernemer niets van zich laat horen, of u komt er samen niet uit, dan kunt u een klacht indienen bij een van de commissies van De Geschillencommissie.
Leg uit wat je verwacht had te krijgen en niet hebt gekregen. Geef aan welke oplossing je verwacht en binnen welke termijn. De reactietermijn moet 'redelijk' zijn. Binnen 2 of 3 weken moet de verkoper op zijn minst een reactie kunnen geven.
naam, adres en woon- of vestigingsplaats van de eventuele belanghebbende(n) wat u vraagt en waarom (verzoek en gronden) naam, adres en telefoonnummer van uw eventuele advocaat of andere gemachtigde als u deze heeft.
Een procedure bij de Geschillencommissie kost geld. Hoeveel dat is, hangt af van je klacht. Je betaalt gemiddeld tussen de €25 en €152,50. Dat is dus veel goedkoper dan een procedure via een rechter.
Naar aanleiding daarvan vroeg Rob de Boer Productions hem een screentest te doen voor een kinderprogramma voor Veronica . In het programma speelde De Graaf dat hij een eigen omroep heeft onder de naam Bart Omroep Organisatie Stichting (kortweg B.O.O.S.).
Brief gemeente verzoek
Geachte heer/ mevrouw (indien bekend Naam), Sinds enkele maanden hebben wij overlast van vuilnis in de straat. Ik verzoek u als gemeente de situatie te onderzoeken en indien mogelijk voor een oplossing te zorgen. Elke maandag wordt bij ons het vuil opgehaald, maar er blijft veel vuilnis liggen.
Als een bedrijf niet reageert, of het probleem niet oplost, stuur dan een aangetekende brief. Dit is een belangrijke stap in het proces. Een aangetekende brief is uw bewijsmateriaal en een belangrijk ijkpunt om de klacht officieel vast te leggen. Voor ontvangst van de brief zal het bedrijf moeten tekenen.
Neem altijd in eerste instantie contact op met de verkoper om tot een oplossing te komen. Veel bedrijven hebben een eigen klachtendienst. Formuleer uw klacht duidelijk. Bevestig uw klacht schriftelijk (post, fax, e-mail).
Doe geen beloftes die je niet kunt waarmaken. Laat zien dat je met de cliënt meeleeft en dat je hem of haar begrijpt. Als de cliënt het gevoel heeft dat jullie op een lijn zitten, zal hij of zij eerder geneigd zijn om mee te werken. Op die manier is de kans groter dat de klacht onderling wordt afgehandeld.
Als een klant niet tevreden is, zal hij je eerst in gebreke moeten stellen. Dat betekent dat hij je schriftelijk en gemotiveerd laat weten dat hij ontevreden is. Hij moet je hierbij de kans geven om ervoor te zorgen dat het product of je werk wel aan aan de afspraken voldoet.
In een slotzin geef je aan wat je van de lezer verwacht, hoe iets verder gaat of welke actie jij gaat ondernemen. Net als bij openingszinnen is het soms lastig een goede slotzin te vinden. Ook een slotzin moet passen bij de inhoud van de brief of e-mail die je schrijft.
Je zou een afsluiting zoals “In afwachting van uw reactie verblijf ik” of “Erop vertrouwend dat u volledig bent geïnformeerd” kunnen gebruiken. Zo sluit je die brief natuurlijk behoorlijk zakelijk af, ook al wil je daarbij natuurlijk niet te ouderwets overkomen.