Je verdient geld door foto's met bepaalde hashtags op Instagram te plaatsen. Je hebt 700 betrokken volgers nodig om mee te kunnen doen. Heb je een Nederlands profiel met alleen Nederlandse volgers? Kijk dan eens bij LinkPizza, Influo, FRENDZ, Hulc en Influentials.
Een influencer is iemand op social media met invloed bij minstens 1.000 volgers in een interessante doelgroep.
Een influencer is een persoon die via sociale media diensten of producten aanbeveelt. Bedrijven doen beroep op 'influencer marketing' als alternatief kanaal om hun diensten of producten te promoten. Influencers ontvangen vaak producten als vergoeding voor hun aanbeveling, of ze worden ervoor betaald in geld.
Hij of zij kan betaald worden per klik op de advertentie of per kijker van de video. Een andere manier waarop influencers geld verdienen is via campagnes en andere samenwerkingen, op deze manier verbindt een influencer zit eenmalig of voor een langere periode aan een merk of bedrijf.
Like jij dus (handmatig) meer dan 150 foto's per uur dan wordt je tijdelijk geblokkeerd in het liken van foto's. Je kunt andere acties zoals volgen van accounts dan nog wel uitvoeren. Heb je teveel accounts te snel achter elkaar gevolgd? Dan kun je ook tijdelijk geblokkeerd worden en kun je geen accounts meer volgen.
Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag.
Misschien stel je jezelf de vraag: hoeveel is 1k volgers op instagram? 1k staat voor 1000. 1k volgers op Instagram betekent dus 10000 volgers.
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Kan ik zien wie mijn Instagram heeft bekeken? Het eerlijke antwoord is: nee. Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
De meest simpele manier om geld te verdienen met sociale media is door tegen betaling likes te geven met jouw persoonlijke profiel. Er zijn genoeg bedrijven die jou hiervoor een beloning willen geven. Doordat jij hun actie liket of sharet kunnen zij op een relatief goedkope manier al jouw vrienden bereiken.
Wat is Instagram? In het kort: Instagram is een sociaal netwerk waarbij het allemaal draait om het delen van foto's en video's met je volgers. En om het bekijken van foto's en video's van de mensen die jij volgt. Dit kunnen vrienden zijn maar vaak zie je dat mensen ook bekende mensen of influencers volgen.
Instagram heeft een speciale 'verkennen'-pagina. Op deze pagina staat content die je mogelijk relevant vindt of content die veel wordt bekeken door je vrienden. Bovenaan de pagina zit bovendien een zoekbalk die je kunt gebruiken om accounts en hashtags te vinden.
Je hebt te veel inactieve volgers
Inactieve volgers krijg je in de loop der jaren doordat mensen hun account niet meer gebruiken, doordat random mensen je gaan volgen of omdat je gevolgd wordt door bots. Deze inactieve of neppe accounts zijn een enorme blokkade voor je groei. Hoe veel het er ook zijn, verwijder ze.
Jouw data zijn veilig bij ons
We delen jouw persoonsgegevens nooit met derden, maar derden kunnen wel toegang tot jouw persoonsgegevens krijgen als je toestemming geeft voor hun cookies.
De kosten van de gesponsorde post zijn afhankelijk van de content (video of tekst, kwaliteit, etc.), het aantal volgers en de engagement rate. De ene influencer kost daarom meer dan de ander. Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 150 tot 750 euro per post.
Uiteindelijk kan je het zelf natuurlijk bepalen. Veel influencers vragen zo'n 150 tot 300 euro voor een plaatsing. Waarbij je waarschijnlijk makkelijk 300 euro kan vragen met 100.000 volgers, en iets van 50-75 euro kan vragen als je op 10.000 volgers zit.
De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.