Nadat je twee-factor-authenticatie hebt ingeschakeld, heb je twee weken de tijd om het uit te schakelen. Daarna kun je twee-factor-authenticatie niet meer uitschakelen. Om het uit te schakelen, open je de e‑mail met de bevestiging en klik je op de link om je vorige beveiligingsinstellingen weer in te schakelen.
Met verificatie in 2 stappen beveilig je je account beter. Als je verificatie in 2 stappen uitzet, verwijder je een extra beveiligingslaag. Hierdoor kan iemand anders makkelijker toegang krijgen tot je account.
Je Google Authenticator-codes verwijderen
Als je een Authenticator-code wilt verwijderen op Android, swipe je naar rechts over een code om de verwijderingsoptie te tonen.
Ook kun je de 2FA resetten voor de gebruiker via 'Instellingen' > 'Gebruikersbeheer' door het e-mailadres van de gebruiker te klikken.Gebruik hier de knop 'Stel 2FA opnieuw in'. De gebruiker kan vervolgens dit artikel lezen om de 2FA opnieuw in te stellen. Let op!
We kunnen u ook de tekst aanmeldt wanneer u zich aanmeldt bij een apparaat dat u niet eerder hebt gebruikt. Als verificatie in twee stappen is ingeschakeld om uw account beter te beschermen, kunt u ervoor kiezen om uw beveiligingscode via SMS-bericht te ontvangen wanneer u zich aanmeldt.
Met verificatie in 2 stappen (ook wel authenticatie in 2 stappen genoemd) kun je een extra beveiligingslaag aan je account toevoegen voor het geval je wachtwoord wordt gestolen. Nadat je verificatie in 2 stappen hebt ingesteld, kun je inloggen op je account met: je wachtwoord en een 2e stap, je toegangssleutel.
We vragen je soms te bewijzen dat je geen robot bent voordat je een account kunt maken of hierop kunt inloggen. Deze maatregel is ingesteld om je te beschermen tegen misbruik.
Probeer faceID of vingerafdruk opnieuw in te schakelen in de apparaatinstellingen en start het apparaat opnieuw op. Gebruik de faceID of vingerafdruk om het apparaat na het opnieuw opstarten te ontgrendelen en probeer vervolgens het account opnieuw in te schakelen zonder wachtwoord in Microsoft Authenticator.
Helaas is het niet mogelijk om Microsoft Authenticator uit te schakelen of te verwijderen zonder in te loggen. Dit komt omdat de app is gekoppeld aan uw Microsoft-account en verificatie vereist om toegang te krijgen.
Als u de synchronisatie van gegevens voor automatisch invullen tussen uw apparaat en Microsoft Authenticator wilt verwijderen en stoppen, gaat u naar Instellingen > Synchronisatieaccount > Synchronisatie stoppen en automatisch invullen verwijderen om de synchronisatie van uw opgeslagen adressen, wachtwoorden, ...
Tik in het scherm Accounts van Authenticator op het account dat u wilt herstellen om de volledige schermweergave van het account te openen. Tik op de tegel voor het account dat u herstelt en tik vervolgens op de optie om u aan te melden om te herstellen.
Je Twee Factor Authenticatie (2FA) herstelcode kun je terugvinden door in te loggen op mysolisid.uu.nl. Om de herstelcode terug te vinden heb je een actieve en werkende 2FA (NetIQ, Authenticator, of YubiKey) nodig.
Open de Microsoft Authenticator app op je oude telefoon. Verwijder elk account door op het account te tikken en “Account verwijderen” te selecteren. Als je klaar bent, kun je de app van je oude telefoon verwijderen.
Vanaf 15 oktober 2024 stelt Microsoft verplicht dat alle beheerders Multi-Factor Authenticatie (MFA) gebruiken bij het inloggen op het Azure-portaal, Microsoft Entra-beheercentrum en Intune-beheercentrum.
Als u uw account wilt ontgrendelen, moet u zich aanmelden om een beveiligingscode op te halen. Tips: U kunt een willekeurig telefoonnummer gebruiken om de beveiligingscode aan te vragen. Het telefoonnummer hoeft niet aan uw account te worden gekoppeld.
Ja, je kan de 2FA op meerdere telefoons activeren. Wanneer je de 2FA instelt, dan krijg je een backup-code. Deze backup-code kan je vervolgens ook scannen met je tweede telefoon waardoor je op twee telefoons dezelfde 2FA hebt staan.