Kan ik bij DHL een restitutie aanvragen? Mocht jouw zending niet op de afgesproken tijd zijn afgeleverd, kun je contact opnemen met onze klantenservice voor eventuele restitutie. Deze 'geld-teruggarantie' is alleen van toepassing op DHL EXPRESS 9:00 en 12:00 (Export en Import).
De klant moet DHL binnen 14 kalenderdagen na de verzenddatum schriftelijk of telefonisch op de hoogte stellen van een klacht over te late levering. Vermeld daarbij het rekeningnummer (indien van toepassing), het vrachtbriefnummer, de verzenddatum en de volledige informatie over de ontvanger bij DHL.
Neem dan contact op met de verzender. Bijvoorbeeld de webshop waar je de bestelling hebt gedaan. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld bij DHL. De verzender beschikt ook over aanvullende pakketinformatie, die van belang is voor het onderzoek.
Zending beschadigd of verloren
Is jouw zending beschadigd afgeleverd, of niet afgeleverd bij de ontvanger? Neem dan binnen 30 dagen contact op met onze klantenservice. Wij onderzoeken dan wat er is gebeurd. Daarna laten we je weten of je een claim kunt indienen.
Neem contact op met onze financiële afdeling via 088 – 0552 000 en kies de optie “vragen over jouw factuur“ of neem contact op via het contactformulier (selecteer 'mijn factuur'). Hoe kan ik de klantenservice bereiken? Neem contact op met onze klantenservice per e-mail, telefoon of stel een vraag aan onze chatbot.
Kan ik bij DHL een restitutie aanvragen? Mocht jouw zending niet op de afgesproken tijd zijn afgeleverd, kun je contact opnemen met onze klantenservice voor eventuele restitutie. Deze 'geld-teruggarantie' is alleen van toepassing op DHL EXPRESS 9:00 en 12:00 (Export en Import).
Veelgestelde vragen Hoe kan ik de klantenservice bereiken? Neem contact op met onze klantenservice per e-mail, telefoon of stel een vraag aan onze chatbot. Ben je klant bij DHL Express? Dan kun je ook terecht bij jouw contactpersoon.
Als je pakket beschadigd raakt, zoek is of wordt gestolen nadat DHL je bestelling heeft afgeleverd, ben je hier zelf verantwoordelijk voor. Iedere keer dat je voor Afgesproken Plek kiest, wijzen we je op de voorwaarden en adviezen. We vragen je bij iedere bezorgafspraak om hiermee akkoord te gaan.
Hoewel de verkoper doorgaans verantwoordelijk is voor een beschadigde verzending, kan het ook voorkomen dat de vervoerder hier een rol in speelt.
U heeft online besteld maar uw product nooit gekregen? Het bedrag dat u betaald heeft is het aankoopbedrag. Bij een succes krijgt u 80% van uw aankoopbedrag terug, NietBezorgd krijgt 20%. Betaalt de webshop niet na onze email, incassoprocedure óf verliezen we de zaak bij de kantonrechter, dan betaalt u niets.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Je kunt een klacht in dat geval ook indienen bij de klantenservice van DHL eCommerce. Neem contact met ons op via chat.
Terugstorten via de bank
U kunt de bank vragen om de onterechte incasso terug te boeken. Dit kan binnen 13 maanden na de afschrijving van het bedrag. U moet dan zeggen waarom u het bedrag terug wilt hebben. Uw bank controleert eerst of u een geldige toestemming gaf voor de automatische incasso.
Het DHL loon verschilt per functie. Zo begint het salaris van een DHL koerier bij € 14,46 per uur en dat van een DHL magazijnmedewerker bij € 13,27 per uur (voor werknemers van 21 jaar en ouder). In de DHL vacatures lees je precies wat je in een bepaalde functie gaat verdienen.
Bij DHL For You Vandaag geldt dat wanneer de ontvanger niet thuis is, de chauffeur probeert het pakket bij de buren of door de brievenbus te bezorgen.Lukt dit niet, dan vindt er de volgende werkdag in de avond een tweede bezorgpoging plaats.
De rechter kan tijdens een strafproces de dader verplichten een schadevergoeding aan u te betalen. Voor de rechtszitting krijgt u van het Openbaar Ministerie (OM) een formulier. Hierop geeft u aan wat de schade is. Dat kan zowel materiële als immateriële schade zijn.
U vraagt aan de civiele rechter of de verdachte u betaalt voor de schade. [De civiele rechter beslist over conflicten tussen burgers]. U kunt de civiele rechter inschakelen als er geen strafzaak komt. Of als de rechter in de strafzaak heeft beslist dat uw verzoek om schadevergoeding niet geldig is.
Zending beschadigd of zoek
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij onze klantenservice. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo.
Dit biedt je een extra zekerheid: DHL Express behandelt jouw zendingen altijd met de grootste zorg, maar mocht er door omstandigheden toch iets fout gaan dan krijg je dankzij DHL Shipment Insurance de kostprijs vergoed om de schade te herstellen of om het product te vervangen.
Als u geen traceernummer hebt, raden we u aan contact op te nemen met de expediteur. Als u echter andere referentienummers hebt, kunt u de zending mogelijk traceren via het traceersysteem van de business unit die verantwoordelijk is voor de zending (bijvoorbeeld DHL Express of DHL Freight).
Zending staat langere tijd stil of lijkt vermist
In zo'n geval kun je het beste contact opnemen met de verzender. Maar wat als het pakket al is overgedragen aan DHL? – Ook dan adviseren we je contact op te nemen met de verzender. Die zorgt dat er een onderzoek naar je pakket wordt ingesteld.
Nee, dat is niet mogelijk, de chauffeur is telefonisch niet bereikbaar.
Direct de status van jouw zending bekijken? Via DHL tracking kun je snel en eenvoudig je zending volgen. Vul simpelweg jouw 10-cijferige DHL Express verzendnummer in voor de actuele status van je zending. Zo weet je precies waar ter wereld jouw pakket of document zich bevindt!