Selecteer de cel waarin u de gecombineerde gegevens wilt hebben. Typ = en selecteer de eerste cel die u wilt combineren.Typ & en gebruik aanhalingstekens met een spatie ertussen.Typ & opnieuw, selecteer de volgende cel die u wilt combineren en druk op Enter.
Ga naar het tabblad Gegevens op het lint en selecteer vervolgens Gegevensvalidatie. Selecteer op het tabblad Instellingen in het vak Toestaan de optie Lijst. Als het goed is dat personen de cel leeg laten, schakelt u het selectievakje Leeg negeren in. Schakel de vervolgkeuzelijst In cel in.
Druk op Ctrl+Enter om het tekstvak aan de dia toe te voegen en typ vervolgens de tekst.
Als u een nieuwe tekstregel wilt beginnen of witruimte wilt toevoegen tussen tekstregels of -alinea's in een werkbladcel, drukt u op Alt+Enter om een regeleinde in te voegen. Dubbelklik op de cel waarin u een regeleinde wilt invoegen (of selecteer de cel en druk op F2).
Dubbelklik op de cel waarin u een regeleinde wilt invoegen.Klik op de locatie binnen de geselecteerde cel waar u de regel wilt verbreken.Druk op Alt+Enter om het regeleinde in te voegen .
Klik op een cel in het werkblad.Typ de getallen of tekst die u wilt invoeren en druk vervolgens op ENTER of TAB . Om gegevens op een nieuwe regel in een cel in te voeren, voert u een regeleinde in door op ALT+ENTER te drukken.
Typ =CONCAT(. Selecteer de cel die u als eerste wilt combineren. Gebruik komma's om de cellen die u combineert te scheiden, gebruik aanhalingstekens om spaties, komma's, andere tekst of het ampersand-symbool (&) toe te voegen aan de volgende cel die u wilt combineren.
Klik met de rechtermuisknop op de cel met getallen en selecteer "Cellen opmaken".Kies "Aangepast" uit de lijst en gebruik in de ruimte "Type" het formaat "+##" om getallen met het + symbool vooraan te krijgen . U kunt deze cel ook gebruiken voor berekeningen.
Eenvoudige notities invoegen om aantekeningen te maken
Klik met de rechtermuisknop op de cel en klik vervolgens op Opmerking invoegen (of druk op Shift+F2). Als u Excel voor Office 365 gebruikt, klikt u met de rechtermuisknop op de cel en kiest u Nieuwe notitie. Typ de tekst voor uw aantekening.
Klik op de cel waarin u de keuzelijst wilt maken. Klik op Eigenschappen > Besturingselement en stel de vereiste eigenschappen in:Typ in het vak Invoerbereik het bereik van cellen met de waardenlijst . Opmerking: Als u meer items in de keuzelijst wilt weergeven, kunt u de lettergrootte van de tekst in de lijst wijzigen.
U kunt in Excel een formulier maken door aan een werkmap besturingselementen toe te voegen, zoals knoppen, selectievakjes, keuzelijsten en keuzelijsten met invoervak. Anderen kunnen Excel gebruiken om het formulier in te vullen en vervolgens desgewenst af te drukken.
Klik in de cel van het spreadsheet waar u het object wilt invoegen. Klik in het dialoogvenster Object op het tabblad Maken van bestand.Klik op Bladeren en selecteer het bestand dat u wilt invoegen .
Een grafiektitel toevoegen
Klik op Grafiekelement toevoegen > Grafiektitel en klik vervolgens op de gewenste titeloptie.
Selecteer de cel met de eerste datum.Selecteer vervolgens het celbereik dat u wilt opvullen.Selecteer Opvullen > Reeks > Datumeenheid.Selecteer de eenheid die u wilt gebruiken.
Om spaties of andere tekens tussen tekstreeksen toe te voegen, gebruikt u de functie CONCATENATE of de operator '&' om die tekens tussen aanhalingstekens te plaatsen . Bijvoorbeeld, "=A1&" "&B1" voegt een spatie toe tussen de tekst in cellen A1 en B1.
Zie voor meer informatie Een query maken, laden of bewerken in Excel. Selecteer Start > Query's toevoegen . De standaardactie is om een inline-toevoeging uit te voeren. Om een tussenliggende toevoeging uit te voeren, selecteert u de pijl naast de opdracht en selecteert u vervolgens Query's toevoegen als nieuw.
De eenvoudigste manier om een tekstreeks aan een cel toe te voegen, is door het ampersandteken (&) te gebruiken . Dit is de samenvoegingsoperator in Excel.
Voeg een rij of kolom toe aan een tabel door te typen in een cel net onder de laatste rij of rechts van de laatste kolom, door gegevens in een cel te plakken of door rijen of kolommen tussen bestaande rijen of kolommen in te voegen . Om een rij onder aan de tabel toe te voegen, begint u met typen in een cel onder de laatste tabelrij.
Open in Excel een lege werkmap. Klik op Gegevens > Gegevens ophalen > Uit database > Uit Microsoft Access-database . Het lint past zich dynamisch aan op basis van de breedte van uw werkmap, dus de opdrachten op uw lint kunnen er enigszins anders uitzien dan op het volgende scherm.
Een tekstvak toevoegen
Selecteer Invoegen > Tekstvak. Klik en sleep het tekstvak tot het gewenste formaat.
Eén rij invoegen: Klik met de rechtermuisknop op de hele rij waarboven u de nieuwe rij wilt invoegen en klik vervolgens op Rijen invoegen.