Plan er al je vervoer mee, van OV tot deelvervoer. Klik op 'in de buurt' en zie alle stations, haltes en deelvervoer om je heen. Reis zonder OV-chipkaart, krijg een seintje bij uitstappen, koop in enkele klikken alle kaartjes voor je OV.
Met glimble kan de reiziger van deur tot deur, plannen, boeken en betalen. Naast openbaar vervoer geeft glimble toegang tot verschillende soorten deelvervoer zoals de deelauto, -scooter en -fiets.
voor NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis. Heb je geen OV-chipkaart of vind je het handig dat het kaartje voor je hele reis in één app zit? Koop dan je treinkaartje via de 9292 app en betaal met iDEAL of creditcard (Visa, Mastercard of American Express).
Reizen met een OV-chip is in de tram en (nacht)bus natuurlijk het meest handig. Als je deze niet hebt, kun je in het voertuig altijd een kaartje kopen en betalen met een betaalpas of creditcard. Dat kan contactloos of met pin.
Het kopen van een los kaartje kan uitmaken in de prijs van je reis. In de meeste gevallen ben je duurder uit in vergelijk met het reizen op saldo op een OV-chipkaart. Let wel op, want je kunt in de meeste gevallen niet meer met contant geld betalen bij de chauffeur.
De OV-chip mobiel app is te downloaden voor Android-gebruikers via de Google play store. Tijdens de installatie wordt direct gekeken of je toestel geschikt is en of je de juiste NFC SIM-kaart hebt.
Inchecken is dus niet nodig. Op je e-ticket staat een vierkante code. Als er controle plaatsvindt in de trein, dan kan de controleur met deze code je e-ticket lezen. Kom je onderweg een station tegen met gesloten poortjes, dan kun je de poortjes openen met de code.
Let op de barcode: bij sommige neptickets wordt hij erop gekopieerd en kun je verschil zien in de dikte van de lijntjes. Check ook of de naam overeenkomt met de verkoper. Dubbelcheck ook of de aangegeven rang op het kaartje klopt met de officiële zaalverdeling van het concert waar je naartoe wilt.
Wat is Turnn? Turnn is een volledig digitaal reisplatform waarmee werkgevers een flexibele reisbeleving kunnen faciliteren. De Turnn reis app geeft medewerkers de mogelijkheid en ruimte om zelf hun reis te plannen, boeken en te reizen binnen de kaders die door de werkgever zijn gesteld.
Lukt het niet om je reisbescheiden te downloaden of te openen? Controleer dan eerst of de betaling volledig is voldaan en de vertrekdatum binnen 21 dagen voor vertrek is. Is beide het geval, neem dan contact op met ons Customer Services Center of het boekingskantoor waar de boeking is gemaakt.
Mocht het thuis niet lukken met printen dan kan je je boardingpass ook printen via de check-in zuilen of laten uitprinten door een medewerker van de check-in balie op de luchthaven. De mobiele boardingpass kun je downloaden op je smartphone. Met de QR-code kan de boardingpass op de airport worden gescand.
Houd je chipkaart tegen de kaartlezer van het poortje aan je rechterkant. Zo check je in en open je het poortje. Je hoort 1 piepje. Aan het eind van de reis check je op dezelfde manier weer uit.
De papieren boardingpass print je thuis uit en neem je altijd mee naar de luchthaven. Let op! Je kunt de papieren boardingpass niet op je mobiel laten zien. Download de boardingpass op je mobiel via de QR-code die na het inchecken op je scherm verschijnt.
Je kunt met een OV-chipkaart reizen per trein, bus, tram en metro. Jouw kaart is direct actief en je kunt reizen met NS in de 2e klas mits je saldo op je kaart hebt gezet. Saldo zet je op jouw kaart bij de NS-kaartautomaat. Op het reizen op saldo bij NS zijn de Voorwaarden Reizen op Saldo bij NS van toepassing.
We raden je aan je ticket uit te printen, ofwel met behulp van het bevestigingsmailtje, ofwel via onze website. Je bent strikt genomen niet verplicht om je ticket uit te printen, maar op sommige luchthavens wil het incheckpersoneel wel uitgeprinte tickets zien.
Waar je voorheen je plastic pasje voor de scanner moest houden, kun je nu je smartphone gebruiken. Dit doe je door de achterkant van je telefoon tegen de incheckpaal te houden. De poortjes op het station gaan dan gewoon open.
U stapt gewoon in de trein en bij controle toont u het mobiele ticket aan de conducteur. Als u aan het begin of eind van uw reis een gesloten poortje tegenkomt, dan kunt u deze passeren door de vierkante code op het scherm te tonen en die voor de lezer te houden van poortjes die met een barcodelezer zijn uitgerust.
Open de Wallet-app op uw iPhone. Tik op 'Openbaarvervoerkaart' om een nieuwe openbaarvervoerkaart toe te voegen of op 'Vorige kaart' om een openbaarvervoerkaart toe te voegen die u al eerder aan de Wallet-app hebt toegevoegd. Kies een openbaarvervoerkaart uit de lijst of zoek op locatie of kaartnaam.
Bij het inchecken wordt 20 euro instaptarief ingehouden. NS communiceert daarom dat er minimaal 20 euro aan saldo op de kaart moet staan. Maar omdat het saldo tot vier euro negatief mag zijn, is in de praktijk minimaal 16 euro nodig.
Minimaal saldo op je OV-chipkaart
Om met NS te reizen moet er minimaal € 20,00 op je OV-chipkaart staan. Heb je een NS-abonnement? Dan gelden andere bedragen: Voor een OV-chipkaart met Dal Vrij, Weekend Vrij, Dal Voordeel, Altijd Voordeel of Voordeelurenabonnement is dit € 10,00.
Om op saldo te kunnen reizen moet je voor een reis met de bus minimaal €4 op je OV-chipkaart hebben staan. Dit is het instaptarief, je kunt dit zien als een soort borg. Als je uitcheckt krijg je het instaptarief weer terug. Voor bepaalde langere lijnen is dit een hoger bedrag.
Om te zien in welke rij je moet gaan staan kijk je op de digitale schermen. Hierop zie je de vertrektijd van het vliegtuig, de bestemming, het vluchtnummer, het rijnummer om in te checken, eventuele extra informatie en de gate-informatie.
Het kost je misschien wat meer tijd, maar het kan je wat meer rust geven als de baliemedewerker je handmatig incheckt. Bovendien kun je meteen je bagage afgeven. Voor de bagage drop-off staan vaak lange rijen en zelf bagage inchecken en labelen vindt niet iedereen handig.