Je kunt je doelgroep bepalen door de demografische kenmerken, de psychografische factoren en het grootste probleem of de belangrijkst begeerten van jouw doelgroep zo specifiek mogelijk te definiëren. Zorg ervoor dat jouw product of dienst hier zo precies mogelijk een oplossing biedt.
Targets worden in eerste instantie topdown bepaald door de eisen die het topmanagement stelt, gebaseerd op marketing analyses, verwachtingen rond nieuwe producten /diensten, de performance in omringende landen en de eisen die de financiële situatie stelt.
Een target is een doel op de korte termijn. Een doelstelling is een doel voor de langere termijn. Het consequent behalen van je targets zorgt ervoor dat je op termijn je doelstelling behaalt. Een voorbeeld: jullie willen het klantenbestand volgend jaar met 15% laten groeien.
Een sales target of verkoopdoel is een doel dat bestaat uit het aantal verkopen (en de resulterende omzet) waarvan de directie of het management besluit dat de verkooporganisatie van het bedrijf die binnen een bepaalde tijd moet realiseren, of overtreffen.
De term KPI (Key Performance Indicator) gebruik je in het Nederlands als Kritieke Prestatie Indicator. Het zijn de kilometerpaaltjes op de weg naar succes. Houd ze in de gaten om te zien waar je bedrijf het goed en minder goed doet op het gebied van verkoop, marketing en klantenservice.
Een goed salesplan legt onder meer vast wie je doelgroep is en welke omzet je wilt realiseren. Zo biedt het jou en je salesteam een concrete leidraad voor de richting die je uitgaat met je bedrijf, met duidelijke doelstellingen en verantwoordelijkheden.
1. Target. Of je nou kleding, cosmetica, snacks of huisraad nodig hebt, bij Target vind je het allemaal. Niet echt op zoek naar iets specifieks?
Targets bevatten indien mogelijk zowel kwalitatieve (bijvoorbeeld klanttevredenheid) als kwantitatieve elementen (bijvoorbeeld omzet). Als targets te eenzijdig zijn gericht op kwantiteit, kan dat tot gevolg hebben dat de kwaliteit van de dienstverlening afneemt en klanten op termijn naar een concurrent gaan.
Een methode tot kostenreductie. Deze methode wordt gestart met het bepalen van de prijs die de uiteindelijke consument bereid is te betalen voor een product. Deze target price wordt dan vertaald in de maximaal toegestane kosten van de verschillende componenten van het product.
Wat is een commerciële doelstelling? In een commerciële doelstelling leg je uit waar jouw bedrijf voor staat en wat klanten van je kunnen verwachten. Het is een soort kompas aan de hand waarvan je beslissingen kunt nemen die aansluiten bij je merk, doelstellingen en het belang van de consument.
Targeting in de context van marketing staat voor het splitsen van een grotere groep in kleinere segmenten. Zo kunnen marketing inspanningen toegespitst worden op een specifieke doelgroep, bestaande uit potentiële klanten met overeenkomende interesses en kenmerken.
Om de engagement van een medewerker te maximaliseren, maken we een onderscheid tussen 3 typen doelstellingen: business doelstellingen, persoonlijke doelstellingen korte termijn en persoonlijke doelstellingen lange termijn.
Zorg dat je doelstellingen duidelijk omschrijven wat je wilt behalen. Dat is mogelijk door je doelstellingen SMART te maken. Met SMART wordt specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden bedoeld. Door die methode te gebruiken zorg je dat je doelen concreet, meetbaar en haalbaar zijn.
Twee soorten doelstellingen
Voorbeeld: een organisatie ziet de klanttevredenheid voor het derde jaar op rij dalen. Doelstelling organisatie: eind [jaartal] is de klanttevredenheid gestegen van 5,3 naar 6,0. Er is een plan om de komende jaren de klanttevredenheid te laten groeien.
Vind een winkel in de buurt!
Naast onze online webshop hebben we ook gemakkelijk te vinden fysieke winkels in de steden Rotterdam, Schiedam en Utrecht die onze klanten de mogelijkheid biedt om in één keer producten over de hele wereld te ontdekken en te winkelen, want we hebben het allemaal!
Wij brengen €4.99 verzendkosten in rekening voor een bestelling binnen Nederland, maar ook voor bestellingen naar België.
Amerikaanse merken zoals Levi's, Mac en bijvoorbeeld Michael Kors zijn in Amerika vele malen goedkoper. Breng ook een bezoek aan een van de vele outlets die Amerika rijk is. Een bekende outlet die door het hele land is te vinden is Premium Outlets.
In een sales strategie wordt er veelal onderscheid gemaakt tussen outbound (het actief benaderen van koude leads) en inbound (waarbij je via jouw content en boodschap de klant naar je toe 'trekt'). Bij inbound sales speelt ook het marketingteam een grote rol.
Het is van belang om de lesdoelen SMARTI te formuleren, dat wil zeggen: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistisch, Tijdgebonden en Inspirerend. Een leerkracht moet voordat de les begint, duidelijk hebben wat hij deze les wil bereiken. Aan het einde van de les moet hij evalueren of de doelen bereikt zijn.
Maak je doelen SMART
Het is belangrijk dat je je leerdoelen SMART ofwel specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden maakt. S– Specifiek: het is voor iedereen duidelijk waar het om gaat en welk resultaat jij wilt bereiken. Omschrijf het doel dus duidelijk en concreet.
Tactisch: dit soort doelstellingen gaan over de wijze waarop je je dagelijkse werkzaamheden oppakt. Je beantwoordt elke dag alleen de emails die een hoge prioriteit kennen. Strategisch: dit gaat over de strategie van je bedrijf of de werkzaamheden.