Het hart van de nieuwe Polo GTI is zijn 2,0-liter TSI. Deze turbo-benzinemotor met dubbele inspuiting (direct en indirect) en elektronische klephoogteverstelling aan de inlaatzijde levert een vermogen van 152 kW/207 pk en een maximumkoppel van liefst 320 Nm in het brede toerengebied tussen 1.500-4.500 tpm.
De Golf GTI haalt de 245 pk uit een 2,0-liter viercilinder met turbo en directe inspuiting.
De GTI werd tijdens introductie geleverd met de 1.8 20V turbomotor met 150 pk, later werd dit verhoogd naar 180 pk. Ook is er een GTI 25 Jahre Edition uitvoering leverbaar geweest in beperkte oplage met 210 pk. Verder is GTI als 5 cilinder leverbaar geweest met de 2,3 liter-VR5 motor met 170 pk.
De welbekende 2.0 TSI zorgt voor een gezond vermogen van 290 pk, daarmee is het de krachtigste GTI die je op dit moment kunt kopen. Bestel je 'm gewoon zoals ie is, haalt de Volkswagen Golf GTI TCR 250 km/u. Optioneel programmeert Volkswagen een begrenzer van 264 km/u op de Golf. En daarmee is het de snelste Golf ooit.
De 2,0-liter TSI-turbomotor in de Golf R levert het ultieme vermogen.
De nieuwe Golf GTI wordt aangedreven door een 2.0 TSI turbomotor met een vermogen van 180 kW/245 pk en een koppel van 370 Nm. Een automatische zeventraps DSG-transmissie met dubbele koppeling is standaard. Hiermee vergt de acceleratie van 0-100 km/u slechts 6,2 seconden. De topsnelheid bedraagt 250 km/u.
Een turbo mag je legaal monteren, voor de APK is dit totaal geen probleem. Wat betreft verhogen van het motorvermogen: toename meer als 20% is officieel inderdaad aanpassen van de voertuiggegevens in de RDW database.
Wat levensduur betreft kennen wij geen signalen dat een drie cilinder daarin beperkt is. Bij normaal gebruik en onderhoud zijn er wat dat betreft geen onderlinge verschillen tussen 3 of 4 cilinders. Op basis van uw gebruik kan een drie cilinder motor prima volstaan, óók wanneer er op de kogel twee fietsen mee moeten.
Auto's, bestelwagens en zware vrachtwagens met dieselmotoren zijn veelvoorkomende voertuigen met turbo . Dit komt door het voordeel van het vermogen, de efficiëntie en de emissiecontrole. Wij bieden verschillende turbochargers te koop aan van fabrikanten zoals Mitsubishi, Garett, GMC en meer voor verschillende voertuigen en industrieën.
2024 Volkswagen Golf GTI-specificaties
De turbomotor in combinatie met een handgeschakelde zesversnellingsbak of een zeventraps DSG®-automaat levert een uitzonderlijk vermogen en biedt het comfort en de verbonden rijervaring die u wenst.
GTI staat voor Gran Turismo Iniezione. De term werd populair nadat Volkswagen hem in 1976 gebruikte als modelnaam voor een sportieve versie van de Volkswagen Golf met een vermogen van 110 pk.
Hoewel de "basis" GTI S wordt geleverd met een sperdifferentieel, een met leer bekleed stuurwiel, 18-inch wielen en een 10,3-inch digitaal instrumentenpaneel, vinden wij dat de overstap naar de SE een goede zet is, omdat deze een 10,0-inch infotainment-touchscreen toevoegt (de S heeft een 8,0-incher), een 480-watt Karman/Hardon-audiosysteem, een coole ...
Feitje 1: GTI-motor met vier cilinders
Het begon in 1976 met een 1,6-liter injectiemotor van 110 pk die door een groep Volkswagen-ingenieurs in hun vrije tijd in een standaard Golf was gelepeld. Tegenwoordig heeft de Golf GTI meer dan het dubbele aan vermogen – een machtige 245 pk!
Geboren en getogen om uw snelle levensstijl bij te houden, wordt de Golf GTI standaard geleverd met een 2.0L turbomotor die zowel krachtig als efficiënt is. Met uw keuze uit een close-ratio 7-versnellingsbak of 8-traps automatische DSG® met Tiptronic® , kunt u met precisie door de versnellingen heen zoeven.
Turbolader voor VW: hoeveel kost dit product? De prijs van auto-onderdelen binnen de categorie Turbo voor VW varieert van € 14 tot € 1163, afhankelijk van het voertuigtype, de fabrikant en de productspecificaties.
Tegenwoordig is de 3 cilinder verbeterd en zijn ze zuiniger, stiller, krachtiger, kleiner en lichter dan vroeger. Een 4 cilinder minder efficiënt maar is beter voor langere afstanden, heuvel en bergachtig gebied, om te rijden met een caravan of een aanhanger en is krachtiger dan een 3 cilinder.
Driecilindermotoren zijn kleiner, lichter en zuiniger dan andere motortypen. Deze kenmerken maken ze perfect voor kleine, sportieve voertuigen. Een van de nadelen van driecilindermotoren is dat ze doorgaans minder vermogen produceren . Ze kunnen ook een luider geluid produceren en minder verfijnd aanvoelen.
Een auto die standaard 100 pk levert, kan dus tot 119 pk worden getuned zonder dat er bepaalde eisen tegenover staan. Is die auto echter 121 pk sterk, dan is een ritje naar de RDW verplicht.
Turbo's begeven het zelden uit zichzelf. De oorzaak is vaak elders in de motor te vinden. Het overgrote deel van de turbo problemen ontstaat namelijk door één van de drie meest voorkomende oorzaken. Dit zijn te weinig olie, olievervuiling of schade door een vreemd deel.
De brandstof in een turbomotor wordt beter verbrand en daardoor vermindert de uitstoot van schadelijke stoffen. Een turbomotor maakt minder lawaai dan een vrij aanzuigende motor; bovendien fungeert de turbo ook nog eens als een extra uitlaatdemper. De prestaties van een turbomotor zijn op grotere hoogtes beter.
De VW Golf 7 R, die de standaard auto's met elkaar vergelijkt, was enorm sneller dan de GTI, zelfs met het Performance-pakket. Fase 1 bracht hen in het reine en daarna is er nog zo veel mogelijk op het vlak van prestatieverbetering.
De Polo GTI schopt het voor het eerst in zijn historie tot 200 pk. Met dat vermogen is een sprint van 0-100 km/u in 6,7 seconden mogelijk en een topsnelheid van 237 km/u.
GTi staat voor Gran Turismo Iniezione. De term werd populair nadat Volkswagen hem in 1976 gebruikte als modelnaam voor een sportieve versie van de Volkswagen Golf met een vermogen van 110 pk.