Het grote voordeel van een 1.4 TSI motor is de combinatie van een relatief zuinige motor die toch flink wat vermogen levert. Om dit mogelijk te maken bevat de 1.4 TSI motor een turbo en een mechanische compressor. De turbo vergroot het vermogen bij hoge toeren en de mechanische compressor bij lage toeren.
Turbo met 1,6 bar
De 1.0 TSI-motor heeft een hogedrukturbo die werkt met een laaddruk van maximaal 1,6 bar.
Gebouwd om sterk en licht te zijn, leveren TSI-motoren allemaal een hoog specifiek koppel bij veel lagere toerentallen, om Volkswagen-auto's levendiger, zuiniger en schoner te maken. Volkswagen TSI-motoren combineren directe injectie met turbocharging en hebben ook een intercooler om efficiënter te rijden.
Alles TSI motoren na 2012 zijn absoluut betrouwbaar, eerdere bouwjaren zijn discutabel, maar het is ook niet zo dat ze standaard aan puin draaien. Belangrijkste is dat de modificatie van ketting en spanner is uitgevoerd, als dat officieel is gedocumenteerd zou het vertrouwd moeten zijn.
De 1.2 TSI is, op de 1.0 TSI na, de lichtste motor van de VAG groep met de TSI technologie. Het is een 4 cilinder motor met turbo. De motor is toegepast in (bijvoorbeeld) de VW Polo, Golf, Golf plus, Touran, Skoda Fabia en Octavia en Seat Ibiza.
In essentie is de 1.2 TSI een 4-cilinder turbo , aangedreven door een distributieriem en niet meer leverbaar. De 1.0 TSI is een iets nieuwere 3-cilinder turbo. Beide produceren ongeveer hetzelfde vermogen en voor de gemiddelde klant zou je het verschil niet kunnen zien.
Een Golf 7 benzineauto kiezen voor stadsgebruik
Kies je voor de benzinemotoren, dan kun je kiezen uit: De 1.2/1.0 TSI 85pk motor: Zeer geschikt voor stadsverkeer. De 1.2TSI105/110pk motor: Krachtiger dan de vorige versie en gewaardeerd om zijn zuinigheid. De 1.0 TSI 115 pk motor: krachtiger en minder zuinig.
De meeste problemen doen zich volgens Autobild voor bij de VW Touran die is gebouwd tussen 2006 en 2007. De uitvoeringen met 1,4 L-TSI-motor (motorcode BMY) vertonen problemen bij kilometerstanden tussen de 40.000 en 70.000. Kenmerken zijn een ratelend geluid na de koude start of een brandend motorcontrolelampje.
Als er één motor is die we zouden aanraden om te zoeken voor ultieme betrouwbaarheid, dan is het wel de 1.9 PD-motor . Deze werd gebruikt in auto's van de VW-groep van ongeveer 1998 tot 2009, bijna elke auto was beschikbaar met een variant van deze motor, van de kleinere Golf tot bedrijfswagens en personenauto's.
Van autodealers verneem ik dat zo'n motor makkelijk de 400.000 km moet kunnen halen bij normaal gebruik. Ook zouden auto's met dergelijke motoren na dienst doen in West-Europa nog jaren doorrijden in Oost-Europese landen tot zo'n 400.000 tot 600.000 km.
TFSI staat voor Turbo Fuel Stratified Injection. De TFSI motor is vergelijkbaar met de TSI motor, maar heeft een andere brandstofinjectietechnologie die het brandstofverbruik verder vermindert en de prestaties verbetert.
TDI-motoren hebben doorgaans een beter brandstofverbruik vergeleken met een TSI (vooral als u veel lange snelwegritten maakt), zoals meestal het geval is met elke dieselmotor vergeleken met benzinemotoren. TDI's zijn echter doorgaans duurder in aanschaf en de brandstof zelf kost doorgaans meer per liter.
Het gemiddelde van alle 32 Golf 7 1.4 TSI's in de AutoWeek Verbruiksmonitor is 1 op 15,3 (6,5 l/100 km). De nieuwe 1.5 TSI scoort gemiddeld nét iets beter, met een verbruik van 1 op 15,6 (6,4 l/100 km).
De 1.0 TSi van VW kent weinig problemen, en staat bekend als goede motor. Als gevolg van de directe inspuiting is de motor wel gevoelig voor vervuiling. De Polo van de laatste generatie is sinds eind 2017 op de markt, en is een goede keus in deze klasse. Er zijn tot nu toe geen dure structuele problemen bekend.
De 1.4 TSI van Volkswagen is nu al voor het tweede jaar op rij verkozen tot Motor van het Jaar. We vinden deze 1.4-viericlinder met turbo (en eventueel compressor) in tal van Volkswagen-, Audi-, Seat en Skoda-modellen, met vermogens die variëren van 122 tot 180 pk.
Deze generatie 1.0 liter in 63, 81 of 85 kW versies heeft een distributieriem. Volkswagen geeft voor deze riem geen vaste interval op. De slijtage en toestand moet na 60.000 km of 3 jaar worden gecontroleerd, daarna om de 60.000 km of 2 jaar. Indien nodig bevonden, wordt de riem (in overleg met de klant) vervangen.
Met goed onderhoud en verzorging kunnen ze jarenlang betrouwbare prestaties leveren met minimale problemen . Dus als u op zoek bent naar een krachtige motor met grote betrouwbaarheid, dan is een turbomotor wellicht de perfecte keuze voor u.
Consumentenbond: VW Polo is de betrouwbaarste auto. De Consumentenbond heeft weer een betrouwbaar onderzoek over de betrouwbaarheid van auto's.
Wat is de beste Volkswagen Golf-motor om te krijgen? De 1,5-liter TSI Evo-benzinemotor geeft je een behoorlijke mix van prestaties en brandstofverbruik – dus dat zou onze keuze zijn. De 1,0-liter benzinemotor is ook een goede – en meer betaalbare – optie als je het niet erg vindt om wat prestaties in te leveren ten opzichte van de 1,5.
De 2.0T TSI was een redelijk betrouwbare motor , maar hij heeft wel een lijst met veelvoorkomende problemen. Dit artikel beschrijft de veelvoorkomende problemen met VW-motoren en hoe u deze kunt detecteren. Deze motor gebruikt directe injectie om de brandstof in de cilinders van de motor te spuiten. De brandstofinjectoren zijn het onderdeel dat de brandstof spuit.
Het grote voordeel van een 1.4 TSI motor is de combinatie van een relatief zuinige motor die toch flink wat vermogen levert. Om dit mogelijk te maken bevat de 1.4 TSI motor een turbo en een mechanische compressor. De turbo vergroot het vermogen bij hoge toeren en de mechanische compressor bij lage toeren.
De eerste generatie 1.2 TSI had een distributieketting. Deze motor is herkenbaar aan motorcode CBZC. De nieuwe 1.2 TSI heeft een distributieriem en heeft motorcode CJZC.
De 1.2 TSI is een 4 cilinder motor met turbo.
Turbo Stratified Injection. Maximale kracht en een minimaal verbruik, dat typeert onze TSI-benzinemotoren. Want de motorinhoud mag dan kleiner zijn, door directe inspuiting is de motor een stuk krachtiger.
1.0 MPI, 1.0 TSI (95 pk), 1.0 TSI (110 pk)
De ene is een non-turbo, en de andere heeft een turbo, en twee verschillende vermogensuitgangen . Als u de DSG-automaat wilt, is deze alleen beschikbaar met de krachtigste motor.