Heeft een DSG een koppelomvormer?

Werking DSG versnellingsbak
Wat de DSG automaat uniek maakt zijn de twee koppelingen die worden gebruikt, reguliere automaatbakken hebben enkel één koppelomvormer. Binnenin de DSG versnellingsbak bevinden zich als het ware 'twee versnellingsbakken'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digicar.nl

Hoeveel koppel kan een DSG aan?

Standaard kan de 6-bak DSG 380~400 Nm koppel aan voordat de koppeling overbelast wordt en gaat slippen. Wij kunnen de schakeldruk verhogen zodat er probleemloos 450~480 Nm koppel overgebracht kan worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dsg-dokter.nl

Hoeveel koppel kan een DSG 7 aan?

DSG 7 traps

Daarnaast schakelt de nieuwe DSG nog weer iets sneller. Groot nadeel van de 7-traps versie is echter dat hij nog minder koppel aan kan dan de 6-traps. Het maximale koppel bedraagt 250 Nm en daarom zal voor alle motoren die krachtiger zijn die 6-traps versie nog gewoon gebruikt worden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dsgautomaat.nl

Wat is het verschil tussen DSG en automaat?

Een normale automatische versnellingsbak schakelt met behulp van één koppeling naar een andere versnelling. Maar de DSG schakelt naar een andere koppeling. De ene koppeling voorziet in de even versnellingen, de andere koppeling voorziet in de oneven versnellingen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dynamictuning.nl

Hoe lang gaat een DSG automaat mee?

Levensduur DSG koppeling

Digicar adviseert iedere 100.000 km de 'DSG koppeling' te laten controleren. Met een gemiddelde levensduur van c.a. 150.000 km tot 250.000 km wat uiteraard afhankelijk is van rijgedrag en rij-omstandigheden!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digicar.nl

Koppelomvormer - Cornelis schetst

27 gerelateerde vragen gevonden

Is een DSG automaat betrouwbaar?

Er bereiken ons wel eens klachten, maar op het totale aantal rondrijdende auto's met DSG kunnen we stellen dat de betrouwbaarheid is verbeterd. Wanneer u een auto op het oog heeft is het natuurlijk heel erg belangrijk om te kijken of al het onderhoud is uitgevoerd zoals is voorgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op anwb.nl

Hoe herken je DSG problemen?

DSG bak problemen
  • een te vroege opschakelin.
  • vreemde bijgeluiden in de bak, zowel tijdens het rijden als bij het remmen.
  • de bak schakelt terug bij het versnellen, ook al blijft de versnelling gelijk.
  • de bak schaket te laat op en te vroeg terug.
  • de versnellingsbak schakelt over bij de maximum RPM.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ronald-morien.nl

Welke DSG is beter 6 of 7?

Het grootste verschil tussen de DSG6 en de DSG7 is door LuK Clutch Systems ontwikkelde koppeling. Waar de DSG6 gebruik maakt van natte lamellenkoppelingen, gebruikt de DSG7 versnellingsbak twee droge platenkoppelingen. Daarnaast heeft de DSG7 een extra uitgaande as waar de achteruitversnelling aan gekoppeld is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op actronics.nl

Wat is de beste automaat?

De ZF-automaat is betrouwbaar, van hoge kwaliteit en doet het onder meer goed in sportwagens. De ZF-automaat kan prima omgaan met veel trekkracht en is dankzij de koppelomvormer prettig bij het rijden met een caravan. De DSG-automaat is een automaat met dubbele koppeling. Het zijn goed beschouwd twee automaten in één.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bynco.com

Hoe schakelen met flippers DSG?

DSG schakelt sneller

Selecteer de manuele stand, geef een tikje tegen de flippers aan het stuur en je wisselt vliegensvlug van versnelling. Zonder de tussenkomst van een koppelingspedaal. Comfortabel én bliksemsnel!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op skoda.nl

Heb ik een natte of droge koppeling?

Verschil tussen een natte koppeling en een droge koppeling.

In principe is het enige verschil dat een droge koppeling een koppeling zonder vloeistof. Een groot nadeel aan een droge koppeling is dat ze herrie kunnen maken. De twee koppelingsplaten gaan bij het stationair draaien van de motor rammelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op auto48.nl

Wat is het verschil tussen een DSG en S tronic?

Is er een verschil tussen DSG en S tronic? De twee transmissies zijn identiek. DSG is de handgeschakelde versnellingsbak met dubbele koppeling van de Volkswagen Groep, terwijl hetzelfde onderdeel bij Audi S tronic wordt genoemd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op motointegrator.nl

Welke type DSG heb ik?

Met welk type DSG versnellingsbak de auto is uitgevoerd hangt af van de motor en de grote van de auto. Zo is de DQ200 veelal te vinden in de kleine auto's zoals de VW Polo en de VW Golf met de lichtere motoren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tvsengineering.com

Waarom DSG tunen?

Een aantal redenen om uw DSG versnellingsbak te laten chiptunen: Verhogen koppelbegrenzer en schakeldruk. Hierdoor kan de DSG versnellingsbak het motorvermogen beter overbrengen zonder verlies van duurzaamheid en stabiliteit. Schakeltijd wordt geoptimaliseerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dynamictuning.nl

Hoe vaak DSG olie vervangen?

DSG Olie Verversen is noodzakelijk om schade en schakelklachten aan uw DSG bak te voorkomen! DSG olie verversen dient volgens fabrieksprotocol, iedere 60.000 km te worden uitgevoerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digicar.nl

Hoe DSG resetten?

Automaat resetten:
  1. Sleutel op contact aan zetten (stan 2, één klik voor starten)
  2. Gaspedaal tot op de bodem intrappen (incl kickdown)
  3. Minimaal 5 seconden vasthouden.
  4. Contact uit zetten.
  5. Gaspedaal loslaten.
  6. Minimaal 5 minuten laten staan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op forum.vwpassat.nl

Waarom DSG spoelen?

DSG Spoelen - Het Flushen of Spoelen van uw DSG versnellingsbak is een methode om klachten aan de DSG bak te voorkomen of zelfs te verhelpen. Slecht schakelgedrag, bonken, slippen of zelfs het schommelen van het toerental zijn bekende problemen waarbij een vakkundige methode van DSG Spoelen uitkomst biedt!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digicar.nl

Waar staat de S voor bij een automaat?

DSG staat voor Direct Shift Gearbox. Het is een manier van automatisch schakelen waarbij een combinatie wordt gemaakt tussen schakelen en koppelen. Een normale automatische versnellingsbak schakelt met behulp van één koppeling naar een andere versnelling. Maar de DSG schakelt naar een andere koppeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dynamictuning.nl

Wat is DSG 4Motion?

Wat is 4Motion? Zoals vele andere autofabrikanten heeft Volkswagen een interne benaming voor de vierwielaandrijving. Bij Volkswagen heet dat 4Motion. Hiermee worden alle vier de wielen door de motor aangedreven, wat invloed heeft op onder andere een betere trekkracht, wegligging en acceleratie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rosfinance.nl

Wat kost een automatische bak vervangen?

Kosten versnellingsbak auto vervangen

Een geheel nieuwe versnellingsbak is namelijk prijzig. Reken op zo'n 2.500 euro.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op promovendum.nl

Wat kost het spoelen van een automaat?

Wat kost het spoelen? Het spoelen van een automaat kan vanaf een €299,- incl btw. Afhankelijk van de hoeveelheid en type olie en benodigde tijd voor aansluiten van de connectoren. Mocht er een filter in het systeem zitten die ook vervangen dient te worden kunnen de kosten hoger uitvallen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vakgaragekoopman.nl

Wat is DSG Mechatronic?

De DSG mechatronic is het regelbrein van de DSG versnellingsbak waar alle commando's worden verwerkt en uitgevoerd. Er bevinden zich diverse solenoids, actuatoren en sensoren die verantwoordelijk zijn voor het in gang stellen van de juiste versnelling op het juiste moment en het bedienen van de koppeling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op digicar.nl

Populaire vragen