Je gebruikt je e-ticket om online in te checken of op de luchthaven. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je vanaf 48-24 uur voor vertrek online inchecken en bij sommige luchtvaartmaatschappijen is dit zelfs verplicht.
De papieren boardingpass print je thuis uit en neem je altijd mee naar de luchthaven. Let op! Je kunt de papieren boardingpass niet op je mobiel laten zien. Download de boardingpass op je mobiel via de QR-code die na het inchecken op je scherm verschijnt.
Een e-ticket is een euro goedkoper dan een wegwerpkaartje op het station. Ook nu de ov-chipkaart poortjes gesloten zijn op diverse stations kun je nog steeds met een e-ticket of wegwerp kaartje reizen. Op het e-ticket zit een barcode. Daarmee kun je de brede poortjes openen.
Een smartphone met Android of Apple iOS; De NS-app. Download de app via de App Store of Google Play Store. Als 'Mijn tickets' niet in het menu staat, download dan de nieuwste versie van de app.
Het verschil tussen een ticket en een boarding pass is dat een ticket het bewijs van aankoop van je reis is en je hiermee een plek in het vliegtuig reserveert, terwijl een boarding pass je ook daadwerkelijk toegang geeft tot de vlucht.
Een e-ticket is hetzelfde als een vliegticket. Op een e-ticket staan je vluchtschema, ticketnummer en eventuele extra's vermeld. Uiterlijk binnen 3 dagen na betaling wordt jouw vliegticket per mail verstuurd. Je boekingsbevestiging geldt als officiele bevestiging van jouw gereserveerde vlucht.
Als je zonder ruimbagage reist en online ingecheckt bent, hoef je geen rekening te houden met de openingstijden van de check-in/bagage drop off balies. Wel is het van belang om aanwezig te zijn op de oorspronkelijke vertrektijd van de vlucht. Zo kan de vlucht direct vertrekken zodra het probleem is verholpen.
Met een e-ticket hoef je niet in te checken. Reis je van of naar een station met gesloten poortjes, ga dan naar een poortje en open deze met de vierkante code op het e-ticket. Bewaar het e-ticket tot bij de uitgang van het aankomststation, het kan ook daar nodig zijn om de poortjes te openen.
Onze gratis GO-tickets scanner app is beschikbaar voor Google Android & iOS telefoons en tablets. Klik HIER voor de gratis Android scan app of zoek op 'GO-tickets scanner'. Klik HIER voor de gratis IOS scan app of zoek op 'GO-tickets scanner'. Er verschijnt nu een QR code in beeld.
Op het e-ticket/(vlieg)ticket staan alle gegevens die je nodig hebt om (online) in te checken voor jouw reis. Het is niet nodig om je ticket uit te printen, maar zorg dat je je ticket goed bewaart in je bestanden, zodat je er altijd bij kunt. Je gebruikt je e-ticket om online in te checken of op de luchthaven.
Het NS e ticket is 1 euro goedkoper dan een kaartje via de kaartautomaat op het station. Een kaartje via de kaartautomaat op het station heet nu een 'eenmalige OV-chipkaart', en je betaalt 1 euro extra.
Controleer of de printer aan staat en correct is aangesloten op de computer. Controleer of de printer genoeg geheugen beschikbaar heeft en sluit programma's die je niet gebruikt. Probeer om het ticket te printen als afbeelding: Open het PDF bestand.
Kan ik gekochte tickets doorsturen? Nee, een gekocht e-ticket is alleen zichtbaar en te gebruiken op de telefoon waar deze op is aangeschaft. E-tickets zijn niet door te sturen naar een ander persoon of telefoon.
Om te zien in welke rij je moet gaan staan kijk je op de digitale schermen. Hierop zie je de vertrektijd van het vliegtuig, de bestemming, het vluchtnummer, het rijnummer om in te checken, eventuele extra informatie en de gate-informatie.
Tijd is dus zeer kostbaar op de luchthavens. Een andere reden is dat het grondpersoneel van de airline vanaf een uur voor vertrek de laatste dingen bij de gate regelt. Hieronder vallen onder andere de controle of alle passagiers aanwezig zijn, zit alle ruimbagage aan boord en is er wel voldoende brandstof getankt.
Vanuit Nederland, België of Duitsland naar een bestemming in Europa, minimaal 2 uur voor vertrek. Vanuit Nederland, België of Duitsland naar een bestemming buiten Europa, minimaal 3 uur voor vertrek. Reis je met alleen handbagage en ben je al online ingecheckt? Ook dan raden we je aan om vroegtijdig aanwezig te zijn.
Lukt het niet om je reisbescheiden te downloaden of te openen? Controleer dan eerst of de betaling volledig is voldaan en de vertrekdatum binnen 21 dagen voor vertrek is. Is beide het geval, neem dan contact op met ons Customer Services Center of het boekingskantoor waar de boeking is gemaakt.
Houd je chipkaart tegen de kaartlezer van het poortje aan je rechterkant. Zo check je in en open je het poortje. Je hoort 1 piepje. Aan het eind van de reis check je op dezelfde manier weer uit.
voor NS, Blauwnet, Qbuzz, Connexxion, Arriva en Keolis. Heb je geen OV-chipkaart of vind je het handig dat het kaartje voor je hele reis in één app zit? Koop dan je treinkaartje via de 9292 app en betaal met iDEAL of creditcard (Visa, Mastercard of American Express).
Wanneer je een ticket boekt ontvang je eerst de boekingsbevestiging. Dit is jouw geldige bewijs van je vluchtreservering. Je ontvangt je e-ticket(s) uiterlijk binnen 3 dagen in je mailbox. Vertrek je binnen 48 uur?
Online inchecken. Het lijkt zo makkelijk, maar toch hebben veel mensen er moeite mee. Het hangt van deze drie factoren af of het voor jouw vlucht eenvoudig of ingewikkeld is: de mogelijkheden van je luchtvaartmaatschappij, de faciliteiten op het vliegveld en de bestemming waar je heen vliegt.
Je kunt handbagage afgeven bij de check-in balie. Zo heb jij je handen vrij en ga je sneller door de controle. Stop dan wel je waardevolle spullen zoals documenten, elektronica en medicijnen in je accessoire, zodat je die aan boord hebt.
Wanneer online inchecken
Het kan je al gauw €70 kosten als je de boardingpass vergeet en deze op de luchthaven moet laten printen. Bij andere luchtvaartmaatschappijen is het niet eens mogelijk om online in te checken. Het is belangrijk dat je zelf goed uitzoekt of je online kunt inchecken en vanaf wanneer dat kan.
Houd je e-ticketmail bij de hand. Daarop staat/ staan de boekingscodes van de airline(s), ook soms luchtvaartmaatschappij locator genoemd. Je checkt jezelf en eventuele medepassagiers elektronisch in en na afloop ontvang je je boardingpass. Deze kun je uitprinten of opslaan op je smartphone.